Bekijk volle/desktop versie : Leden met fam die een psygose hebben.



Pagina's : [1] 2

11-12-2013, 01:17
Sallaam aleikoem,

Graag wil ik weten hoe ik kan zorgen dat deze persoon geholpen wordt in Marokko miss dat een andere omgeving kan helpen?. Zijn er leden waarvan iemand in de fam ook in Marokko is behandeld en hoe is dat gelopen ?. Ik ben het zat om te zien hoe mijn broer wordt behandeld en het geld in eigen zakken wordt gevuld. Het is hun eigen bloed en vlees niet dus waarom moeite doen hij is toch ziek.

11-12-2013, 01:18


Ik zie graag jullie reacties tegemoet.

Slaap lekker

11-12-2013, 01:20
waar in marokko behandelen? roukia gedaan?

11-12-2013, 08:38

Citaat door gras:
waar in marokko behandelen? roukia gedaan?
In tanger. Ja roqia is ook geprobeerd.

11-12-2013, 09:00


Twee soorten psychoses

Je hebt het soort veroorzaakt door geestelijke gezondheid, daarvoor is therapie en medicatie
Je hebt het soort veroorzaakt door bezetenheid , daarvoor is rokia

Beste rokia is die hij zelf toepast.
Maar je moet dus eerst weten om welke van de twee het gaat.

11-12-2013, 09:10

Citaat door Hemdoulilah:
Twee soorten psychoses

Je hebt het soort veroorzaakt door geestelijke gezondheid, daarvoor is therapie en medicatie
Je hebt het soort veroorzaakt door bezetenheid , daarvoor is rokia

Beste rokia is die hij zelf toepast.
Maar je moet dus eerst weten om welke van de twee het gaat.
Hij heeft ook een verslaving en dat is blowen en dat samen met medicatie gaat niet. Ik heb vaak aangekaart help hem dan met zijn verslaving ga hem niet overlaten aan ''beschermd'' wonen overlaten terwijl hij 24/7 buiten is en 3 kwart van zn inkomen incasseren daar maak ik me zo boos. Hij heeft hulp nodig bij zn verslaving en psychose hij heeft goede begleiding nodig. Hij is nu opgenomen en wordt volgepompt met medicijnen ik ben geweest en echt die jongen zit alleen maar op zn kamer. Ik zie alleen maar stagiares zitten aan tafel eten en babbelen en als je wat vraagt dan weten ze het niet.

11-12-2013, 09:10
We zijn voor een oom heel Marokko afgereist voor roqia, medicatie en therapie. Zelfs in NL heeft hij in tientallen psychiatische klinieken gezeten, niets lijkt te helpen.
Hij is nog vreselijk jong en heeft nog een heel leven voor zich, maar qadr Allah.
Niemand weet wat het precies is. Zelf denk ik dat het bezetenheid (Allah oe a3lem) is omdat hij een jeugd heeft gekend waarin hij een doodnormale jongen was.. Zijn rijbewijs gehaald, bezig met zijn studie, verloofd geweest met een leuke meid en toen ging het bergafwaards.

Moge Allah hem genezen. Graag jullie dua gevraagd.

11-12-2013, 09:13

Citaat door Angel_Sweetness:
Hij heeft ook een verslaving en dat is blowen en dat samen met medicatie gaat niet. Ik heb vaak aangekaart help hem dan met zijn verslaving ga hem niet overlaten aan ''beschermd'' wonen overlaten terwijl hij 24/7 buiten is en 3 kwart van zn inkomen incasseren daar maak ik me zo boos. Hij heeft hulp nodig bij zn verslaving en psychose hij heeft goede begleiding nodig. Hij is nu opgenomen en wordt volgepompt met medicijnen ik ben geweest en echt die jongen zit alleen maar op zn kamer. Ik zie alleen maar stagiares zitten aan tafel eten en babbelen en als je wat vraagt dan weten ze het niet.

11-12-2013, 09:14

Citaat door Alhamdoulilah-:
We zijn voor een oom heel Marokko afgereist voor roqia, medicatie en therapie. Zelfs in NL heeft hij in tientallen psychiatische klinieken gezeten, niets lijkt te helpen.
Hij is nog vreselijk jong en heeft nog een heel leven voor zich, maar qadr Allah.
Niemand weet wat het precies is. Zelf denk ik dat het bezetenheid (Allah oe a3lem) is omdat hij een jeugd heeft gekend waarin hij een doodnormale jongen was.. Zijn rijbewijs gehaald, bezig met zijn studie, verloofd geweest met een leuke meid en toen ging het bergafwaards.



Moge Allah hem genezen. Graag jullie dua gevraagd.
Ameen!!

Ik had je gmpd.
Dat lijkt me het ergste niet weten wat er aan de hand is terwijl hij altijd goed bezig is geweest. Allah Ie Zjiebloe Shifa In Sha Allah!!

11-12-2013, 09:14
Allahie shafieh, In Shaa Allah.

11-12-2013, 09:17
Op de eerste plaatst zou hij toch echt moeten stoppen met blowen, vanuit daar kan je beginnen aan een gezonde geest
Want nu is de vraag, is hij zo door die rotzooi die hij rookt.

Als hij een betere en heldere dag wil, moet hij hoe dan ook niet roken dus.
Een verslaafde kan alleen zichzelf helpen, zolang hij niet wilt en er zelf achteraan gaat. Kan je rennen wat je wilt voor hem maar haalt totaal niks uit.

11-12-2013, 09:20

Citaat door Angel_Sweetness:
Hij heeft ook een verslaving en dat is blowen en dat samen met medicatie gaat niet. Ik heb vaak aangekaart help hem dan met zijn verslaving ga hem niet overlaten aan ''beschermd'' wonen overlaten terwijl hij 24/7 buiten is en 3 kwart van zn inkomen incasseren daar maak ik me zo boos. Hij heeft hulp nodig bij zn verslaving en psychose hij heeft goede begleiding nodig. Hij is nu opgenomen en wordt volgepompt met medicijnen ik ben geweest en echt die jongen zit alleen maar op zn kamer. Ik zie alleen maar stagiares zitten aan tafel eten en babbelen en als je wat vraagt dan weten ze het niet.
Hoelang heeft hij geblowd als ik vragen mag? Dat heeft namelijk erg invloed op zijn gedrag en hersens.

Zolang hij niet afkickt van blowen, zul je geen verbetering zien. Medicatie gaat niet erg helpen.

Er zijn in Marokko sommige quran scholen waar ze kunnen worden opgevangen. Dan heb ik het over scholen in de bergen, waar je moeilijk weg kunt.

Sommige komen daar tot rust en vinden het juiste pad. Maar die gene moet het natuurlijk ook willen. Hij moet accepteren dat hij verslaafd is en 100 procent voor gaan om te genezen. Bij afkicken hoort ook veel somberheid, depressie etc....

11-12-2013, 09:28



Citaat door Hemdoulilah:
Op de eerste plaatst zou hij toch echt moeten stoppen met blowen, vanuit daar kan je beginnen aan een gezonde geest
Want nu is de vraag, is hij zo door die rotzooi die hij rookt.

Als hij een betere en heldere dag wil, moet hij hoe dan ook niet roken dus.
Een verslaafde kan alleen zichzelf helpen, zolang hij niet wilt en er zelf achteraan gaat. Kan je rennen wat je wilt voor hem maar haalt totaal niks uit.
Voordat hij verslaafd was leed hij ook aan psychoses. hoe help je iemand daar van af te kicken hier is het makkelijk om er aan te komen. Omdat hij die psychose heeft is het heel moeilijk door te dringen waarmee hij nu bezig is niet goed is. Als er leden zijn die het in Marokko hebben geprobeerd dan hoor ik dat graag. Hij heeft een uitkering en dan mag je maar 4 weken weg en dit zal wel langer tijd nodig hebben. Als het niet heeft geholpen kan ik nog altijd zeggen dat we het geprobeerd hebben.

11-12-2013, 09:30

Citaat door noralala:
Hoelang heeft hij geblowd als ik vragen mag? Dat heeft namelijk erg invloed op zijn gedrag en hersens.

Zolang hij niet afkickt van blowen, zul je geen verbetering zien. Medicatie gaat niet erg helpen.

Er zijn in Marokko sommige quran scholen waar ze kunnen worden opgevangen. Dan heb ik het over scholen in de bergen, waar je moeilijk weg kunt.

Sommige komen daar tot rust en vinden het juiste pad. Maar die gene moet het natuurlijk ook willen. Hij moet accepteren dat hij verslaafd is en 100 procent voor gaan om te genezen. Bij afkicken hoort ook veel somberheid, depressie etc....
Hem meenemen zal geen probleem zijn. Het is nu dat hij bijstand heeft hoe kan ik er voor zorgen dat hij langer weg mag blijven met behoud van een uitkering.

11-12-2013, 09:33
Blowen en medicatie samen gaan niet samen. Dat is dweilen met de kraan open. het is algemeen bekend dat drugs je hersenen aantast. Wil hij wel geholpen worden. Een verslaafde moet heel sterk zijn. Eerst helemaal stoppen samen met therapie en medicatie.
Blijven blowen terwijl ze hem ondertussen helemaal volstoppen. Ja ik zou hem daar weghalen want er wordt niet gedacht aan zijn welzijn alleen aan de centen.

Pagina's : [1] 2