Bekijk volle/desktop versie : Zindelijkheid



10-12-2013, 15:10
Salaam,

Mijn kleine is anderhalve maand geleden zindelijk geworden. Ze gaf zelf aan wanneer ze moest, ging goed.
Nu sinds een week doet ze het elke dag wel een keer in haar broek. Is dit herkenbaar?

10-12-2013, 15:21


Zeer herkenbaar. Wat ik doe is steeds vragen of hij even moet. Zo herinner ik hem eraan dat hij al luier af is.

Pff gedoe dat zindelijk worden

10-12-2013, 15:28
Ja ze kunnen inderdaad een terugval hebben. Je moet ze in het begin zelf op attenderen want die kleintjes zijn soms bv druk met spelen. Vergeten dat ze naar de wc gaan. En dan gebeurt er een ongelukje. Maak je er niet druk om. Want als je boos wordt werk het averechts

10-12-2013, 15:35
hoe oud s ze? en is normaal hoor, je moet haar wel effe herineren wat k zelf deeed is deur zelf open laten als ik na de wc ging en ze wou ook plassen

10-12-2013, 15:38


Ok, dus wel normaal zo'n terugval. Ik zal haar weer gewoon elk uur op het potje zetten. Vragen heeft geen zin. Zegt toch nee en vijf minuten later is haar broek nat. Ze is 2,5.

10-12-2013, 15:40

Citaat door sarvia:
Salaam,

Mijn kleine is anderhalve maand geleden zindelijk geworden. Ze gaf zelf aan wanneer ze moest, ging goed.
Nu sinds een week doet ze het elke dag wel een keer in haar broek. Is dit herkenbaar?
Wa aleikom a salam,

Hoe oud is je kleine?

10-12-2013, 15:43

Citaat door QueenBee:
Wa aleikom a salam,

Hoe oud is je kleine?
tweeënhalf alweer.

10-12-2013, 15:47

Citaat door sarvia:
tweeënhalf alweer.
Och, dat is nog jong.. Ik hoor vaker van moeders dat hun kindjes èèn of meerdere terugvallen hebben na juist verworven zindelijkheid.

Niets om je druk over te maken..

Wanneer ben je begonnen met zindelijkheidstraining? Ik moet er binnenkort ook aan.. Hoe heb jij dat aangepakt?

10-12-2013, 17:17
Eerste poging was met twee jaar. Te vroeg.

Met tweeënhalf ging het beter. Na een weekje had ze door dat ze drang had en gaf ze het aan. Gewoon geen luier meer en elk uur, drie kwartier op potje. Als het lukt belonen met Dora sticker die ze op wc deur mag plakken. Van die plastic, die je er ook zo af haalt. Veel geduld en een goede dweil.


Citaat door QueenBee:
Och, dat is nog jong.. Ik hoor vaker van moeders dat hun kindjes èèn of meerdere terugvallen hebben na juist verworven zindelijkheid.

Niets om je druk over te maken..

Wanneer ben je begonnen met zindelijkheidstraining? Ik moet er binnenkort ook aan.. Hoe heb jij dat aangepakt?

10-12-2013, 18:58

Citaat door sarvia:
Eerste poging was met twee jaar. Te vroeg.

Met tweeënhalf ging het beter. Na een weekje had ze door dat ze drang had en gaf ze het aan. Gewoon geen luier meer en elk uur, drie kwartier op potje. Als het lukt belonen met Dora sticker die ze op wc deur mag plakken. Van die plastic, die je er ook zo af haalt. Veel geduld en een goede dweil.


1,5 te vroeg denk je? Ik ga toch het potje binnenkort proberen, kleintje er telkens op zetten en kijken of het along the way ergens lukt. Hij roept "kaka" als hij zijn luier heeft bevuild, hopen dat ik 'm kan leren dat "kaka" in het potje hoort

10-12-2013, 20:35

Citaat door QueenBee:


1,5 te vroeg denk je? Ik ga toch het potje binnenkort proberen, kleintje er telkens op zetten en kijken of het along the way ergens lukt. Hij roept "kaka" als hij zijn luier heeft bevuild, hopen dat ik 'm kan leren dat "kaka" in het potje hoort
Dat hij het meteen aangeeft geeft wel goede hoop. Elk kindje is anders. Men zegt dat meisjes sneller zijn, maar goed, de mijne is wat eigenwijs met dingen (alles). Net dr ma.