Bekijk volle/desktop versie : Raad: 'Volkert van der G. vanaf 1 februari op verlof'



Pagina's : [1] 2 3 4

10-12-2013, 12:37
De moordenaar van Pim Fortuyn, Volkert van der G., moet op proefverlof. Dat heeft de beroepscommissie van de Raad van Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming (RSJ) vandaag geoordeeld.

Vanaf 1 februari tot aan zijn voorwaardelijke invrijheidsstelling in mei 2014 moet staatssecretaris Fred Teeven Van der G. maandelijks verlof verlenen, schrijft de RSJ. De uitspraak is bindend.

Staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) wees in oktober de verlofaanvraag van de moordenaar van Pim Fortuyn af. Van der G. vocht dat besluit aan.

Teeven vond het risico op maatschappelijke onrust en verstoring van de openbare orde te groot. Ook zou de veiligheid van Van der G. in het geding zijn bij een verlof. Teeven stelde een re-integratietraject binnen de gevangenismuren voor.

Beslissing van tafel geveegd
De beroepscommissie veegt de beslissing van de staatssecretaris van tafel omdat zijn alternatieve plan 'ontoereikend' is. Volgens de commissie moet Van der G. buiten de gevangenis verlof kunnen krijgen.

Het risico op maatschappelijke onrust en bedreigingen is volgens de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) niet toegenomen.

Twee derde uitgezeten
Volkert van der G. werd in 2002 veroordeeld tot 18 jaar celstraf voor de moord op Fortuyn. Hij komt hoogstwaarschijnlijk volgend jaar mei vrij. Hij heeft dan twee derde van zijn straf uitgezeten.

Gevangenen die zich goed gedragen, kunnen na die termijn onder voorwaarden vrijkomen. In voorbereiding daarop mogen veroordeelden op proefverlof.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3559724/2013/12/10/Raad-Volkert-van-der-G-vanaf-1-februari-op-verlof.dhtml

10-12-2013, 12:41


Hoe zou het met Nederland gesteld zijn geweest als Fortuyn was blijven leven?

10-12-2013, 12:47
Ook voor Volkert van der Graaf geldt de wet en het is dus logisch dat hij op proefverlof mag. Ik vraag me wel af of hij zal blijven leven.

QueenBee ik denk heel slecht.

10-12-2013, 12:54

Citaat door Merenwen:
Ook voor Volkert van der Graaf geldt de wet en het is dus logisch dat hij op proefverlof mag. Ik vraag me wel af of hij zal blijven leven.

QueenBee ik denk heel slecht.
Ik weet het niet.. Vind het echt heel jammer dat we niet hebben mogen zien hoe het Nederland zou zijn vergaan als hij zou zijn blijven leven en hij de vrijheid gekregen zou hebben die democratie belooft.

10-12-2013, 13:00



Citaat door QueenBee:
Ik weet het niet.. Vind het echt heel jammer dat we niet hebben mogen zien hoe het Nederland zou zijn vergaan als hij zou zijn blijven leven en hij de vrijheid gekregen zou hebben die democratie belooft.
Ik vind het ook wel jammer.

10-12-2013, 13:06

Citaat door Svengali:
Ik vind het ook wel jammer.
Ach jah, shit happens

10-12-2013, 13:57
Iedereen is Pimmie vergeten.

10-12-2013, 14:05

Citaat door yessir2:
en jij bent ????
Madiba

10-12-2013, 14:06

Citaat door yessir2:
en jij bent ????
Pimmetjes is aan het relnichten in de hel

10-12-2013, 14:11

Citaat door MaroCross:
Ach jah, shit happens
`

Ach het is zoals het is......

10-12-2013, 14:40
Hehe werd eens tijd.........Iedereen is pims vergeten heel simpel. .......was een hype meer niet.


10-12-2013, 14:44

Citaat door Hinderlijk:
Hehe werd eens tijd.........Iedereen is pims vergeten heel simpel. .......was een hype meer niet.

Hij is tot een hype gemaakt, ja. Maar de man had inhoud. Dat had hij zeker. Ik vind dat met zijn heengaan Nederland èèn van haar beste politici (zo niet, beste politicus) is verloren.

10-12-2013, 15:07



Citaat door QueenBee:
Hij is tot een hype gemaakt, ja. Maar de man had inhoud. Dat had hij zeker. Ik vind dat met zijn heengaan Nederland èèn van haar beste politici (zo niet, beste politicus) is verloren.
De meeste politici waren bang voor hem, zijn invloed en achterban.

10-12-2013, 15:09

Citaat door Svengali:
De meeste politici waren bang voor hem, zijn invloed en achterban.
True. En als de zittende macht bang voor je is, dan doe je het goed. Maar dat mag blijkbaar niet in Nederland, het goed doen.Nee, ik zeg het verkeerd, je mag het niet té goed doen.

10-12-2013, 15:13

Citaat door QueenBee:
True. En als de zittende macht bang voor je is, dan doe je het goed. Maar dat mag blijkbaar niet in Nederland, het goed doen.Nee, ik zeg het verkeerd, je mag het niet té goed doen.
Je weet, overal waar té voorstaat is niet goed. En soms kost het je helaas het leven!
Ik had ook graag gezien dat hij kon laten zien wat voor een bestuurder hij in de politiek zou kunnen zijn.

Pagina's : [1] 2 3 4