Bekijk volle/desktop versie : ik zit met een gruwlijk probleem



14-02-2005, 04:30

Citaat door tbissla:
salaam broeders en zusters

wie kan mij serieuze info geven of serieus helpen ,

ik wil de aankomende zomer hand vragen van mijn meisje in marokko , de probleem die er nu speelt is dat ze getrouwd is en van haar man wil scheiden ,

( denk niet verkeerd over de scheiding , daar is ze al langer mee bezig dan dat ze mij kent , alleen haar man die niet meer bij haar is omdat hij in spanje leeft wil niet dat ze van hem scheidt )

ze is naar een advocaat geweest en die vertelde haar dat het ongeveer 6 maanden of langer kan duren voordat ze mag scheiden , ze voldoet aan alle eisen om te mogen scheiden .

wie kan mij vertellen hoe het sneller kan .
ik ben bereid om er voor te betalen maakt mij niet uit wat het kost , (alleen als het via een erkende advocaat gaat)

ik wil niet tot de zomer daarop weer gaan wachten , deze zomer wil ik die rot papieren voor haar in orde maken . shokran
.

14-02-2005, 06:25


500 DH bij een corrupte ambtenaar doet wonderen....

14-02-2005, 06:40

Citaat door Don_Zakaria:
500 DH bij een corrupte ambtenaar doet wonderen....
Ik denk niet dat het genoeg zou zijn; tegenwoordig heb je veel meer geld nodig om zo'n echtscheiding te krijgen.
mijn advies is: zoek een slimme advocaat die via de rechtbank de man (in Spanje) drie snel achter elkaar op te roepen. Als hij niet komt opdagen dat wordt het huwelijk ontbonden (Ghiyabi)
Het is zo dat tussen de eerste oproep en de tweede een periode van drie maanden zit, maar er zijn rechters die dat snel achter elkaar doen.
Als je aanstaande en haar man geen kinderen hebben, dan moet dat heel snel gaan.
succes

peace

14-02-2005, 06:45
is het niet zo dat het met de nieuwe wet makkelijker is om te scheiden in dit soort gevallen? of moet je toch diep in je broekzak graaien om dat voor elkaar te krijgen?

14-02-2005, 06:50



Citaat door Don_Zakaria:
is het niet zo dat het met de nieuwe wet makkelijker is om te scheiden in dit soort gevallen? of moet je toch diep in je broekzak graaien om dat voor elkaar te krijgen?
Het is nu moeilijker geworden.
Vroeger (een jaar geleden) kon bijv. een man zomaar zonder haar aanwezigheid van haar scheiden. Nu kan dat niet meer en dat is maar beter

peace

14-02-2005, 07:27

Citaat door nourrif:
Het is nu moeilijker geworden.
Vroeger (een jaar geleden) kon bijv. een man zomaar zonder haar aanwezigheid van haar scheiden. Nu kan dat niet meer en dat is maar beter

peace
ja maar we hebben het nu over een vrouw die wilt scheiden eb had begrepen dat het door de komst van de nieuwe wet gemakkelijker werd

14-02-2005, 07:36

Citaat door Don_Zakaria:
ja maar we hebben het nu over een vrouw die wilt scheiden eb had begrepen dat het door de komst van de nieuwe wet gemakkelijker werd
Gemakkelijker in de zin dat een vrouw nu ook een echtscheiding mag aanvragen.
Voorheen was dat moeilijker, een vrouw moest toen veel bewijzen tonen dat zij bijv. werd mishandeld en dat soort dingens. Nu kan ze zeggen bijv. ik mag hem niet!!! en haar aanvraag wordt behandeld.

peace

14-02-2005, 07:40

Citaat door nourrif:
Gemakkelijker in de zin dat een vrouw nu ook een echtscheiding mag aanvragen.
Voorheen was dat moeilijker, een vrouw moest toen veel bewijzen tonen dat zij bijv. werd mishandeld en dat soort dingens. Nu kan ze zeggen bijv. ik mag hem niet!!! en haar aanvraag wordt behandeld.

peace
marokkaanse vrouwen kennende...! er zijn zeker al heel veel aanvragen op grond van die reden on nog andere onnozele redenen ingediend!

14-02-2005, 12:21
nou, ik wens je alle sterkte .
ik kan je niet helpen.

gr maro