Bekijk volle/desktop versie : Hoe voorkom je o.a. een scheiding?



Pagina's : [1] 2 3

09-12-2013, 17:56
Ik zei het al in een andere topic:

Het komt wel vaker voor dat toekomstige partners elkaar de belofte doen om bepaalde Islamitische verplichtingen pas te voldaan wanneer zij beide het huwelijksbootje in zijn gestapt. Een grootschalige fout die voor de nodige discussies zorgen binnen het huwelijk. Voorbeeld: als we zijn getrouwd, dan ga ik hoofddoek dragen; laat ik de baard staan; stop ik met roken; ga ik niet meer naar cafés; begin ik met bidden, et cetera.

Stom, stom, stom. Niemand geeft de garantie dat deze persoon het ook daadwerkelijk gaat doen en dit zorgt voor vele wrijvingen binnen het huwelijk. Zorg ervoor dat je, als je wil gaan trouwen, kiest voor een persoon die al aan jouw eisen voldoet (ofwel de Islamitische verplichtingen naleeft), dan krijg je dit soort discussies, ruzies en soms zelfs scheidingen niet meer of minder.

Dit betekend dat je het in feite al niet eens bent met de onislamitische handelingen deze persoon, waarom zou je dan het risico willen lopen te trouwen met iemand van wiens handelingen je al een afkeer hebt? En wat doet men als gevolg? Scheiden, omdat de persoon geen afstand kan doen van zijn/haar onislamitische handelingen, terwijl deze al aanwezig waren bij kennismaking.

09-12-2013, 18:01


dit is een thema die ik zelf ook nooit zal begrijpen, je bent al voor je huwelijk al de persoon wie je bent, wat zal de huwelijk nu zo speciaal veranderen aan je manier hoe je geloof praktiseert. ofwel beter je hierin, of wel dwaal je verder,
daarom vind ik het altijd merkwaardig dat mensen pas in de huwelijk over zulke zaken beginnen na te denken.
terwijl de profeet ons duidelijk genoeg gezegd heeft, dat de geloof van de partner een essentiële en praktiserende kenmerk is van de broeder als de zuster is in de huwelijk

09-12-2013, 18:06
Trouw met diegene die kennis heeft over de deen en laat de rest over aan Hem

Als je al begint met discussieren\overhalen\overtuigen en al die hoofdpijn terwijl je nog niet eens getrouwd bent dan is er wat mis

09-12-2013, 22:17

Citaat door Al-Amaanah:
Ik zei het al in een andere topic:

Het komt wel vaker voor dat toekomstige partners elkaar de belofte doen om bepaalde Islamitische verplichtingen pas te voldaan wanneer zij beide het huwelijksbootje in zijn gestapt. Een grootschalige fout die voor de nodige discussies zorgen binnen het huwelijk. Voorbeeld: als we zijn getrouwd, dan ga ik hoofddoek dragen; laat ik de baard staan; stop ik met roken; ga ik niet meer naar cafés; begin ik met bidden, et cetera.

Stom, stom, stom. Niemand geeft de garantie dat deze persoon het ook daadwerkelijk gaat doen en dit zorgt voor vele wrijvingen binnen het huwelijk. Zorg ervoor dat je, als je wil gaan trouwen, kiest voor een persoon die al aan jouw eisen voldoet (ofwel de Islamitische verplichtingen naleeft), dan krijg je dit soort discussies, ruzies en soms zelfs scheidingen niet meer of minder.

Dit betekend dat je het in feite al niet eens bent met de onislamitische handelingen deze persoon, waarom zou je dan het risico willen lopen te trouwen met iemand van wiens handelingen je al een afkeer hebt? En wat doet men als gevolg? Scheiden, omdat de persoon geen afstand kan doen van zijn/haar onislamitische handelingen, terwijl deze al aanwezig waren bij kennismaking.
De boodschapper van Allah, صلى الله عليه وسلم, heeft ons wat dit betreft ook de weg gewezen: met iemand trouwen wiens (1) geloof en (2) karakter goed zijn. De rest vertrouw je toe aan Allah.

09-12-2013, 23:09


hoe voorkom je een scheiding...............als en vrouw dr mondje dicht houd en ja knikt en dr taken uit voert dan zit je op de goede weg......

09-12-2013, 23:21
Waarom weet jij iedere keer een serieuze topic te ondermijnen met dat onnodige gekakel van je?
Citaat door TANGER1977:
hoe voorkom je een scheiding...............als en vrouw dr mondje dicht houd en ja knikt en dr taken uit voert dan zit je op de goede weg......

09-12-2013, 23:22
Gebeurd er zoooo vaak. Tijdens de gesprekken kun je jezelf zo mooi en goed maken als je wilt. Trouwen blijft een risico, met wie je ook trouwt.

09-12-2013, 23:24

Citaat door miladboy05:
Wat voor taken bro ?
behandel je man als een koning,,,,,,,,,zorg datje eenhuis houden kan runnen conccureer niet met je man wees gehoorzaam verhef je stem niet tegen hem,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,stel een man die onbijt met cornflakes en melk wat een makkleijke ontbijt is en hijh kan makkelijk een pak melk pakken en corflkaes en een kommetje en hij is klaar,,,,,,,,,,vele vrouwen denken ja waarom moet ik daarvoor wakker worden om een kommetje met melk in te schenken,,,,,,,,neee je moet eerdere dan je man wakker worden om een kommetje met melk in te schenken en met een glimlach hem het gevoel te geven dat hij de king is,,,,,,,,,dan voorkom je een scheiding

09-12-2013, 23:26

Citaat door Aaike:
Waarom weet jij iedere keer een serieuze topic te ondermijnen met dat onnodige gekakel van je?
ieddereen heeft zn eigen mening en kijk op het leven,,,,,,,,,,,en ik zie de dingen op mijn manier en MIJN MANIER WERKT

09-12-2013, 23:26

Citaat door TANGER1977:
behandel je man als een koning,,,,,,,,,zorg datje eenhuis houden kan runnen conccureer niet met je man wees gehoorzaam verhef je stem niet tegen hem,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,stel een man die onbijt met cornflakes en melk wat een makkleijke ontbijt is en hijh kan makkelijk een pak melk pakken en corflkaes en een kommetje en hij is klaar,,,,,,,,,,vele vrouwen denken ja waarom moet ik daarvoor wakker worden om een kommetje met melk in te schenken,,,,,,,,neee je moet eerdere dan je man wakker worden om een kommetje met melk in te schenken en met een glimlach hem het gevoel te geven dat hij de king is,,,,,,,,,dan voorkom je een scheiding
die vrouwen bestaan niet meer, of zijn zeldzaam

09-12-2013, 23:26
Nee, ik beloof dat ik er echt niet op in zal gaan. Nee, nee is nee is nee is nee!

09-12-2013, 23:27
Ja, en hoe voelt het om getrouwd te zijn?
Citaat door TANGER1977:
ieddereen heeft zn eigen mening en kijk op het leven,,,,,,,,,,,en ik zie de dingen op mijn manier en MIJN MANIER WERKT

09-12-2013, 23:29



Citaat door miladboy05:
Dat is toch niet moeilijk ?
VOOR EEN VERWESTERDE FEMINSTE WEL die niet weet hoe je je DOEL op een slimme manier kan bereiken,,,,,,

09-12-2013, 23:30

Citaat door Aaike:
Ja, en hoe voelt het om getrouwd te zijn?
de meeste mensen zien het huwlijk als rocket science vind je het gek dat het stuk loopt ,,,,,,,,ik zie het huwlijk als iets heels simpels hoe simpeler je er mee om gaat hoe makkelijker het zal zijn.......... me tarzan you jane op die manier

09-12-2013, 23:30
Ik heb verloren, haha.
Citaat door Guercifia88:
Nee, ik beloof dat ik er echt niet op in zal gaan. Nee, nee is nee is nee is nee!

Pagina's : [1] 2 3