Bekijk volle/desktop versie : Zoete zachte broodjes



09-12-2013, 17:26
Ik zoek een recept voor zoete zachte broodjes die niet keihard worden. De aardappelbroodjes zijn ook heerlijk, maar wil een andere variant, wie zou heeeeeel lief zijn en met mij het recept willen delen?

10-12-2013, 16:12


Kijk op mijn topic of fb

10-12-2013, 17:08

Citaat door xfaatje:
Kijk op mijn topic of fb
lief dat he reageert, ga ik doen, dankje,

11-12-2013, 18:15
Anijsbroodjes van xfaatje,, errugh lekker en zacht.

11-12-2013, 19:23


Misschien heb je hier ook wat aan


zachte broodjes, gevuld met fetta kaas






Nodig:

1kg meel
1 glas zonnebloem olie
2 glazen lauwe melk
zakje droge gist
halve glas water
3 tot 5 el suiker
zout naar smaak
1 eiwit (eigeel bewaren om de broodjes te bestrijken)


Bereiding:

Warm de melk een beetje op. Pak een kom en giet het daarin, voeg er halve glas water bij en de gist. Goed mengen en 15 min laten staan.
Pak een grote kom doe daar de zonnebloemolie, suiker, zout en eiwit. Even mengen dan voeg je het gist met melk mengsel erbij.
Doe dan de bloem beetje bij beetje erbij en kneden. Het moet elastisch bol worden. Bedek het met plastic folie en een handdoek voor een uur. Zet op een warm plekje.
Na een uur rijzen verwarm je de oven op 210 graden. Dan kan je de vulling maken naar keus. Ik heb fetta kaas gebruikt.
Pak een bolletje maak een opening en vul je broodjes. Bestrijk ze goed met eigeel en strooi er sesamzaad, of maanzaad of niks. Dat is een eigen keus.
Bak de broodjes af tot ze een mooi kleurtje hebben.

Bsa7a

11-12-2013, 19:42

Citaat door Coco.Rush:
Misschien heb je hier ook wat aan


zachte broodjes, gevuld met fetta kaas






Nodig:

1kg meel
1 glas zonnebloem olie
2 glazen lauwe melk
zakje droge gist
halve glas water
3 tot 5 el suiker
zout naar smaak
1 eiwit (eigeel bewaren om de broodjes te bestrijken)


Bereiding:

Warm de melk een beetje op. Pak een kom en giet het daarin, voeg er halve glas water bij en de gist. Goed mengen en 15 min laten staan.
Pak een grote kom doe daar de zonnebloemolie, suiker, zout en eiwit. Even mengen dan voeg je het gist met melk mengsel erbij.
Doe dan de bloem beetje bij beetje erbij en kneden. Het moet elastisch bol worden. Bedek het met plastic folie en een handdoek voor een uur. Zet op een warm plekje.
Na een uur rijzen verwarm je de oven op 210 graden. Dan kan je de vulling maken naar keus. Ik heb fetta kaas gebruikt.
Pak een bolletje maak een opening en vul je broodjes. Bestrijk ze goed met eigeel en strooi er sesamzaad, of maanzaad of niks. Dat is een eigen keus.
Bak de broodjes af tot ze een mooi kleurtje hebben.

Bsa7a
mmm ziet er lekker uit! Bedankt voor het delen, deze ga ik zeker eens maken!!!

11-12-2013, 19:44

Citaat door Stracitella:
mmm ziet er lekker uit! Bedankt voor het delen, deze ga ik zeker eens maken!!!
graag gedaan lief..In sha Allah

22-12-2013, 20:39


Poğaça (Turkse gevulde broodjes)

Deze pogaca (Turkse gevulde broodjes) blijven ook zacht nadat ze gebakken en afgekoeld zijn, heel lekker.



Zachte witte broodjes met sesam- en nigellazaad

en dit zijn 'gewone' witte bolletjes, maar de lekkerste die ik ken: heel zacht en niet te vergelijken met witte bolletjes die je in de winkel koopt. Plus heel makkelijk en snel te maken.