Bekijk volle/desktop versie : mijn koppige karakter wat tedoen?



06-12-2013, 15:34
adviezen om van mijn koppige karakter af tekomen.

06-12-2013, 15:37


Wahhahahaha

Mijn man is ook heel koppig. Soms zelfs als hij geen gelijk heeft en ik met bewijs kom. Blijft hij koppig bij z'n woord

Ik ben ook benieuwd naar de adviezen want het is echt lastig om met koppige mensen te leven, met mijn man tenminste. Niet slecht naar jou bedoeld schat.

06-12-2013, 15:37
Onbegonnen werk

06-12-2013, 15:44
Ja zou je wel denken
Ik bedoel het is een karaktereigenschap
Maar als de wil er is.......

06-12-2013, 15:46


Helemaal er vanaf komen gaat sowieso niet worden. Het zit in je of niet.Je kan het wel verminderen door gewoon keihard op je bek te gaan om dingen te verliezen vanwege je koppigheid in de hoop dat je volgende keer er anders over zult denken en doen

06-12-2013, 15:49
Als je echt wil is t mogelijk.
En als je t omwille van Allaah doet zal t zeker lukken inchAllaah..

06-12-2013, 15:57

Citaat door Nadorlady010:
Helemaal er vanaf komen gaat sowieso niet worden. Het zit in je of niet.Je kan het wel verminderen door gewoon keihard op je bek te gaan om dingen te verliezen vanwege je koppigheid in de hoop dat je volgende keer er anders over zult denken en doen
volgens mij wordt het niks, ik blijf wie ik ben.

06-12-2013, 15:59
dus je hebt nog hoop?


06-12-2013, 16:00

Citaat door ilovesoap:
Als je echt wil is t mogelijk.
En als je t omwille van Allaah doet zal t zeker lukken inchAllaah..
Zou denk ik er ook over, maar onbewust word ik weer koppig.

06-12-2013, 16:12
Karaktereigenschappen zijn wel te veranderen alleen je moet er veel energie in steken.

Besef dat het een eigenschap is waar Allah niet van houdt en zorg dat je je elke keer schaamt tegenover Allah als je koppig gedrag hebt vertoont, in sha Allah zal je door de schaamte de eigenschap verminderen tot het weg is.

Jezelf ook bewust maken dat het geen zin heeft om koppig te zijn en de echte winnaar is niet de koppige maar degene die zijn gelijkheid of ongelijkheid kan toegeven en er vrede mee heeft.

06-12-2013, 16:15
Je kan er niets tegen doen. Ik ben ook heel erg koppig en als ik eenmaal in mijn hoofd heb dat ik gelijk heb, dan is dat ook zo. Kom nou

06-12-2013, 16:19
Ik ben ook koppig vaak wil ik mijn zin en gelijk hebben,als er iemand is die voet bij stuk houd tegen wie ik koppig ben.dan houd ik van zelf op

06-12-2013, 16:26



Citaat door Tamimt:
Karaktereigenschappen zijn wel te veranderen alleen je moet er veel energie in steken.

Besef dat het een eigenschap is waar Allah niet van houdt en zorg dat je je elke keer schaamt tegenover Allah als je koppig gedrag hebt vertoont, in sha Allah zal je door de schaamte de eigenschap verminderen tot het weg is.

Jezelf ook bewust maken dat het geen zin heeft om koppig te zijn en de echte winnaar is niet de koppige maar degene die zijn gelijkheid of ongelijkheid kan toegeven en er vrede mee heeft.
Ik wil vanaf, maar het zit in de genen.
Mijn moeder kan ook behoorlijk koppig zijn.
Trotsheid en koppig is niet altijd handig in sociale situatie.

06-12-2013, 17:27

Citaat door eeuwen:
Ik wil vanaf, maar het zit in de genen.
Mijn moeder kan ook behoorlijk koppig zijn.
Trotsheid en koppig is niet altijd handig in sociale situatie.
Mhh is dat geen excuus voor jezelf meid om het een beetje goed te praten?

Ik kom ook uit een beetje koppige familie en ik denk eerlijk gezegd dat koppig zijn in heeeeeel veel families voorkomt

Toch kan je er vanaf komen maar je moet jezelf trainen en heel veel dua doen.

Jezelf ook manieren leren om t af te leren die echt bij jou passen, bij de een helpt bijvoorbeeld niet reageren, bij de ander helpt toegeven en in jezelf losgaan van koppigheid ed. Ed.