Bekijk volle/desktop versie : Moeders hebben jullie advies voor mij



Pagina's : [1] 2

05-12-2013, 20:07
Ik heb een dochtertje van 6 jaar en ze zit in het eerste leerjaar in Antwerpen
Nu is ze heel vaak ziek geweest en heeft gemist
Haar rapport is nu zo slecht dat ik bang ben dat ze blijft zitten en dat is niet zo goed voor haar zelfvertrouwen
en ze is al zo stil en terug getrokken

De juf heeft in haar rapport o.a. geschreven dat het geen zin heeft om de achterstand in te halen en dat ze heel traag werkt enz

Wie kan me helpen met tips hoe ik het kan aanpakken om haar op dezelfde niveau te brengen als haar klas genootjes

Alvast bedankt

05-12-2013, 20:15


Het eerste trimester is nog niet eens afgelopen en haar juf schrijft nou al in haar agenda dat het geen zin heeft om de achterstand in te halen? Dat vind ik flauwekul. Haar juffrouw zou haar juist moeten motiveren en haar uiterste best moeten doen om ervoor te zorgen dat ze de kans krijgt om deze achterstand juist wél in te halen.

Laat je dochtertje iedere avond, weekend en aanstaande Kerstvakantie goed oefenen wat het lezen en schrijven betreft, iedere dag een beetje. Desnoods kun je ervoor zorgen dat iemand haar wat bijles komt geven. Praat hier over met haar juffrouw. Ze heeft het recht niet om jouw dochtertje nu al zo te demotiveren, terwijl het schooljaar nog niet eens voor 1/3de is afgelopen.

Ghayr in sha Allah.

05-12-2013, 20:17
Ik denk dat vooral praten helpt en uitleggen. Blijven zitten is niet erg maar dat moet jouw dochter ook weten dat het niet erg is.. ( tegen die tijd dan, want nu is te vroeg om dat te zeggen want misschien gaat het aankomende periode juist goed in shaa allah) Met de juf praten over wat de mogelijkheden zijn.

05-12-2013, 20:17
waarom is zij vaak ziek?

05-12-2013, 20:17


rare docent jaa ze moet haar aanmoedigen en zelfvertrouwen toespreken.

05-12-2013, 20:19
Ik ben met andere leden eens dat de juf juist in deze tijd moet stimuleren. Desnoods met directeur praten of zij geen extra lessen kan krijgen. Extra aandacht.

05-12-2013, 20:19
Ik zou thuis wat helpen met de stof en extra bijles regelen. Redden wat er te redden valt! Luister nooit naar mensen die zeggen dat je het op moet geven!

Is ze altijd al zo stil en teruggetrokken geweest?

05-12-2013, 20:22
Salaam alaikoem,

Kijken voor welke 'vakken' ze een slecht cijfer heeft en dit met haar oefenen. Of aan de juf vragen of je mag inzien wat ze op school doen en waar ze traag in is en waar ze achterstand heeft, vragen om oefenopdrachten daarvan om die samen thuis te doen, of de achterstand samen weg te mogen werken. Boeken voorlezen en dmv vragen stellen kijken of ze alles goed begrijpt, bijvoorbeeld; vragen na het verhaaltje wat je net verteld hebt, hoe het verhaal gegaan en afgelopen is, wat ze daarvan vond, en waarom etc. Dat soort dingetjes..

Allahie 3awnek!

05-12-2013, 20:23
Ja dat klopt daar heb je ook gelijk in het schooljaar is pas begonnen.
Maar ze heeft het er echt in gezet dat het inhalen geen nut heeft enz
Ik oefen wel met haar thuis, en ben nu ook opzoek naar iemand die haar wat bijles kan geven

Ik heb ook het gevoel dat de juf ons zo beetje straft omdat ze zo vaak wel gewettigd afwezig is maar soms ook geeen doktersbriefje had.

05-12-2013, 20:24
Dank je wel gekkerdje voor je tips dat zal ik zeker doen.

05-12-2013, 20:24
inplaats dat die juf jou aanmoedigd met help haar thuis en met extra lessen zegt zo zoiets? lekker positief zeg

05-12-2013, 20:28
Ze heeft hele erge vorm van bloedarmoede daardoor is ze heel vatbaar voor infecties.

Ze kwam bevoorbeeld vorige keer zonder jas naar buiten in de kou
Ik zei tegen mijn dochtertje waarom heb je je jas niet aan waarop haar juf antwoorde dat ze te traag is!!!

05-12-2013, 20:40


Huiswerk meegeven en in de vakanties en weekenden oefenen
Je hebt ook websites tegen betaling waar je je haar kan aanmelden om op haar niveau te oefenen met rekenen en taal
Anders misschien gesprek aangaan met directeur dat je het er niet mee eens bent.

05-12-2013, 20:40

Citaat door misery:
Ze heeft hele erge vorm van bloedarmoede daardoor is ze heel vatbaar voor infecties.

Ze kwam bevoorbeeld vorige keer zonder jas naar buiten in de kou
Ik zei tegen mijn dochtertje waarom heb je je jas niet aan waarop haar juf antwoorde dat ze te traag is!!!
Dit is niet normaal hoor. Hier moet je echt iets aandoen. En over die achterstand wat een onzin zelfs met laatste rapport kan je nog alles inhalen. Maak hier werk van aub

05-12-2013, 20:45
Ik zou dit echt niet pikken hoor. Ze doet alsof jouw dochtertje achterlijk is terwijl ze gewoon zelf kan vaststellen dat ze ziek is. Probeer inderdaad met de directie te praten en blijf met je dochtertje oefenen in het weekend en tijdens de vakanties.

Pagina's : [1] 2