Bekijk volle/desktop versie : uithuwelijken????



Pagina's : [1] 2

13-02-2005, 13:57
zou jij dat willen ik denk het niet
niemand zou dat willen mahja
zou jij NEE durven zeggen tegen je ouders
vb mn zus : toen mn ouders haar vroegen om met een familielid te trouwen zei ze kort en bondig NEE
toen was een heel stuk van de familie teleurgesteld in haar mss ook kwaad maar zij zegt familie blijft familie als k met 1 persoon de rest van men leven wil delen dan mag k toech kiezen wie dat wordt..................
ofniet
Dus Mijn Vraag is nu als jouw ouders met een partner thuis komen neef ofzo
zou jij nee zeggen ook al weet je dat je ouders heel erg teeurgesteld zullen geraken als je dat zegt
maar wat nu als je ouders niet willen[/SIZE] luister


[SIZE=5]beslema xxx

13-02-2005, 14:02



Citaat door hanan3650:
zou jij dat willen ik denk het niet
niemand zou dat willen mahja
zou jij NEE durven zeggen tegen je ouders
vb mn zus : toen mn ouders haar vroegen om met een familielid te trouwen zei ze kort en bondig NEE
toen was een heel stuk van de familie teleurgesteld in haar mss ook kwaad maar zij zegt familie blijft familie als k met 1 persoon de rest van men leven wil delen dan mag k toech kiezen wie dat wordt..................
ofniet
Dus Mijn Vraag is nu als jouw ouders met een partner thuis komen neef ofzo
zou jij nee zeggen ook al weet je dat je ouders heel erg teeurgesteld zullen geraken als je dat zegt
maar wat nu als je ouders niet willen[/SIZE] luister


[SIZE=5]beslema xxx
Als ouders niet willen luisteren dan hebben ze pech. De ouders die niet willen luisteren zijn meestal de mensen die veel met het geloof bezig zijn. Dus dan zouden zij ook moeten weten dat uithuwelijk niet mag!!!. Je bent vrij in het kiezen van jou toekomstige levenspartner. Ze hebben er immers toch niks aan als ze een bruiloft geven zonder bruid. Succes

13-02-2005, 14:02

Citaat door hanan3650:
zou jij dat willen ik denk het niet
niemand zou dat willen mahja
zou jij NEE durven zeggen tegen je ouders
vb mn zus : toen mn ouders haar vroegen om met een familielid te trouwen zei ze kort en bondig NEE
toen was een heel stuk van de familie teleurgesteld in haar mss ook kwaad maar zij zegt familie blijft familie als k met 1 persoon de rest van men leven wil delen dan mag k toech kiezen wie dat wordt..................
ofniet
Dus Mijn Vraag is nu als jouw ouders met een partner thuis komen neef ofzo
zou jij nee zeggen ook al weet je dat je ouders heel erg teeurgesteld zullen geraken als je dat zegt
maar wat nu als je ouders niet willen[/SIZE] luister


[SIZE=5]beslema xxx
ook uit meting point jek

13-02-2005, 14:05

Citaat door Maroc_Mootjuh:
ook uit meting point jek



was toch een interresante aflevering he ofniet

13-02-2005, 14:06



Citaat door hanan3650:
zou jij dat willen ik denk het niet
niemand zou dat willen mahja
zou jij NEE durven zeggen tegen je ouders
vb mn zus : toen mn ouders haar vroegen om met een familielid te trouwen zei ze kort en bondig NEE
toen was een heel stuk van de familie teleurgesteld in haar mss ook kwaad maar zij zegt familie blijft familie als k met 1 persoon de rest van men leven wil delen dan mag k toech kiezen wie dat wordt..................
ofniet
Dus Mijn Vraag is nu als jouw ouders met een partner thuis komen neef ofzo
zou jij nee zeggen ook al weet je dat je ouders heel erg teeurgesteld zullen geraken als je dat zegt
maar wat nu als je ouders niet willen[/SIZE] luister


[SIZE=5]beslema xxx
Wat je hier omschrijft is geen uithuwelijken. Het gaat hier waarschijnelijk om een gearrangeerd huwelijk en dat is heel iets anders dan uithuwelijken. Uithuwelijken is tegen je wil trouwen en dat mag niet in de Islam, dat soort huwelijken zijn ongeldig.

13-02-2005, 14:06
Gelukkig zij me ouders nie SJo moeilijk

13-02-2005, 14:09

Citaat door yasmin2:
Wat je hier omschrijft is geen uithuwelijken. Het gaat hier waarschijnelijk om een gearrangeerd huwelijk en dat is heel iets anders dan uithuwelijken. Uithuwelijken is tegen je wil trouwen en dat mag niet in de Islam, dat soort huwelijken zijn ongeldig.
jajja dat bedoede k mah eigelijk wou k het over allebei hbb maarja

13-02-2005, 14:10

Citaat door Zinagirl21:
Gelukkig zij me ouders nie SJo moeilijk
jah dan heb jij geluk want je hebtwel zo ouders niet dat k er zo heb maarja
want kan je eraan doen

13-02-2005, 14:45
Ik snap niet wat het nut ervan is hoor uithuwelijken...maar ja

13-02-2005, 14:49
ja ouders denken dat ze iets goeds hebben gedaan, nou mooi niet dus!!!! Als er geen liefde en respect tussen 2 mensen is kan dat echt de verkeerde kant uitgaan en als er dan een scheiding komt dan zou ik persoonlijk MIJN OUDERS HEEL MIJN LEVEN LANG HIERVAN VERWIJTEN

13-02-2005, 14:51

Citaat door Habibinur:
ja ouders denken dat ze iets goeds hebben gedaan, nou mooi niet dus!!!! Als er geen liefde en respect tussen 2 mensen is kan dat echt de verkeerde kant uitgaan en als er dan een scheiding komt dan zou ik persoonlijk MIJN OUDERS HEEL MIJN LEVEN LANG HIERVAN VERWIJTEN
jah daar heb je wel gelijk mee
de kans is dan groot dat je gaat scheiden
maar dan is het ook wel echt de schuld van je ouders

13-02-2005, 14:54
weet je wat ik ook erg vinden ..dat er marokkaanse (moslim) ouders zijn die hun kinderen willen laten trouwen met iemand van hun eigen dorp ofzo...bv een berber met een berber of een arabier met een arabier ..het gaat er toch juist om dat die gene een moslim is daar snap ik dus ook gewoon het nu niet van..het lijkt dan net alsof het 2 hele verschillende volken zijn terwijl dat niet zo is alleen afentoe de taal.

13-02-2005, 14:54


ja precies!!!!
Uiteindelijk vind ik dat iemand zelf moet weten met wie hij/zij trouwt! Want je kind het gaan verbieden werkt alleen maar averechts!
Ik vind dat sommige mensen echt enormmmmmmmm moeilijk doen en ik heb daar echt een hekel aan. Hele ruzie's en gevechten gaan er vooraf totdat die ouders eindelijk zwoegen en het voor elkaar krijgen

13-02-2005, 14:56

Citaat door Habibinur:
ja precies!!!!
Uiteindelijk vind ik dat iemand zelf moet weten met wie hij/zij trouwt! Want je kind het gaan verbieden werkt alleen maar averechts!
Ik vind dat sommige mensen echt enormmmmmmmm moeilijk doen en ik heb daar echt een hekel aan. Hele ruzie's en gevechten gaan er vooraf totdat die ouders eindelijk zwoegen en het voor elkaar krijgen
Ja precies

Ik hoop echt insha'allah dat het mij niet zal overkomen

13-02-2005, 16:04
Uithuwelijken is niet meer van deze tijd , en het is haram je dochter of zoon te verplichten te trouwen met wie hij of zij niet wil.

Pagina's : [1] 2