Bekijk volle/desktop versie : Afraid of death...?

Pagina's : [1] 2

02-04-2002, 19:29
hallo allemaal!

ZIJN JULLIE BANG VOOR DE DOOD OF VOOR WAT ER NA DE DOOD KOMT....?

WAAROM WEL/NIET?

graag serieuze en EERLIJKE reacties....

02-04-2002, 19:55

Ik ben niet bang voor de dood, ik ben wel bang voor een pijnlijke dood. Stikken of verdrinken of een lijdensweg of zo..Maar voor de dood zelf ben ik niet bang nee.

02-04-2002, 19:58
Roy, even een persoonlijk vraagje: geloof jij in God en de dag des oordeels???

02-04-2002, 20:13
niet op een manier zoals jij dat doet denk ik. Ik geloof in iets dat groter is dan ik, dat onaantastbaar is en tja, als je dat God wil noemen of Allah, de naam doet er niet toe. In de dag des oordeels...nee daar geloof ik niet in. Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde en dat dit leven niet voor niets is.

02-04-2002, 20:16

dus je gelooft wel in een leven na de dood, omdat je zegt dat dit leven niet voor niets is. Je moet wat van je leven maken, je tijd nuttig besteden...krijgt een misdadiger dan na de dood net zo'n leven als iemand die vroom geleefd heeft? vind je dan niet dat er een dag des oordeels moet zijn, zodat ieder mens wordt beloond of gestraft (....) voor hetgeen hij/zij heeft gedaan?

02-04-2002, 20:24
Ik vind het heel moeilijk, zoniet onmogelijk om hier een antwoord op te geven. Voor mij is het iets ontastbaars en ik zou niet weten wat te verwachten eigenlijk. Je vraagt of ik vind dat er een dag des oordeels zou moeten zijn.....ik kan je echt geen antwoord geven daarop, wie ben ik dat ik dat zou kunnen vinden. Ik denk dat er meer is, dat is een gevoel, maar hoe en wat en waar...Geen flauw idee, maar ik voel en heb meegemaakt dat er meer is tussen hemel en aarde. En persoonlijk denk ik dat wat er meer is dat dat zo groot en ontastbaar is dat de mens het onmogelijk kan weten vantevoren. Dat is mijn gedachte

02-04-2002, 21:01
Roy, je naam onderaan in dat zwarte vlakje... Is dat iets wat je zelf gemaakt hebt in het programma Flash toevallig? Was effe nieuwsgierig...

Sorry voor het storen Cina

Toedeloe!
Zonnetje

02-04-2002, 21:04

Citaat:
Origineel gepost door Zonnetje22
Roy, je naam onderaan in dat zwarte vlakje... Is dat iets wat je zelf gemaakt hebt in het programma Flash toevallig? Was effe nieuwsgierig...

Sorry voor het storen Cina

Toedeloe!
Zonnetje
nee, gewoon een image bijgevoegd

03-04-2002, 10:30
Ik ben niet bang voor de dood, maar wel wat er na de dood gebeurt...

03-04-2002, 10:32
Ik ben niet bang voor de dood. Als je het leven leidt zoals god het heeft gewild, dan hoef je nergens bang voor te zijn.

Mientje

03-04-2002, 10:39
Precies mina20

Je hebt precies mijn woorden gebruikt !!!!!!!

Beslama

03-04-2002, 11:17
Niemand weet wat er met je gebeurt na de dood, alleen Allah
En ja zoals jullie zeggen, goed en volgens de regels leven, dan moet het wel goed komen.....insha allah....

03-04-2002, 13:01

Citaat:
Origineel gepost door Mina20
Ik ben niet bang voor de dood. Als je het leven leidt zoals god het heeft gewild, dan hoef je nergens bang voor te zijn.

Mientje
Maar tegenwoordig leidt niemand het leven zoals Allah het wil!!!

Bulma

03-04-2002, 14:37
Ik denk dat niemand met een beetje gezond verstand, respect en die alles geprobeerd heeft om een goed leven te leiden, echt bang hoeft te zijn voor de dood. God, Allah of hoe je hem ook noemen wil, kent ons het beste en weet wat we gedaan hebben en wie we zijn. Of niemand nog zo leeft als Allah dat gewild zou hebben, lijkt me moeilijk te stellen. Hoe kunnen wij daar als mensen over beslissen?

Bang voor de dood ben ik niet, maar ik ben wel heeeeel bang om anderen, van wie ik houd, te verliezen..... Misschien egoïstisch, maar zij maken mijn leven op aarde juist zo waardevol.

Liefs,

NL-girl

06-04-2002, 13:47
Aselaamoehalaikoem

Ik wou even op Laila reageren die namelijk zei dat niemand wat over de dood wist behalve Allah subhana wa ta'ala
maar er zijn heel veel overleveringen ( hadtith) van de Profeet salla Lahuu ailaihi wa selam, die over de dood gaan
zelf heb ik twee hele interssante boeken die over de dood gaan
en ik moet eerlijk zeggen, ik kreeg eeeecht rillingen over m'n rug
maar goed ..
Een goede zuivere Moslim hoeft niet bang te zijn voor de dood

Voorwaar
hij die tot zijn Heer komt
als schuldige,
hem zal daarin niet sterven
noch leven.

(Koran 20:74)

Pagina's : [1] 2