Bekijk volle/desktop versie : Straatroven, ripdeals en liquidaties



Pagina's : [1] 2 3 4

27-11-2013, 00:12
Het afgelopen jaar verschenen regelmatig berichten over liquidaties, ripdeals, straatroven en afrekeningen in het criminele circuit.



Donderdag staat in Amsterdam een debat op het programma over de zorgwekkende ontwikkelingen. Het thema is de steeds harder wordende jeugdcriminelen en de vele moorden die daarvan het gevolg zijn. Bij het debat schuiven onder meer twee ex-criminelen aan die in levende lijve ondervonden hoe het geld, de roem en status uit kan lopen in een levensgevaarlijke situatie.

Ibrahim Wijbenga is zich bewust van het gevaar en organiseerde het debat: 'Criminele jongeren zijn keihard geworden. Daar waar criminelen vroeger nauwelijks naar een vuurwapen grepen, lijkt dit hedendaags de norm', zegt hij tegen Marokko.nl. Wijbenga gaat verder: 'Met dit debat, waar ook ex-criminelen bij aanwezig zijn, willen we jongeren bewust laten nadenken over criminaliteit. Wat is de keerzijde van de medaille en hoe ver wil je gaan voor geld?'.

'We willen de jongeren wijzen op gebeurtenissen van de afgelopen tijd maar ook hun stem horen over de moorden en afrekeningen. Met een goed debat hopen we ze bewustwording bij te brengen.' In Amsterdam lijken Marokkaanse jongeren steeds gewelddadiger te worden en vaker in aanmerking te komen met geweldsdelicten met vuurwapens. Als jongerenwerker ziet ook Wijbenga het fenomeen bij deze groep jongens.

Volgens hem ligt de oorzaak hiervan op sociaal vlak: 'Sociaaleconomisch hebben deze jongeren het moeilijk. Om snel veel geld te verdienen blijkt een kleine groep ver te willen gaan. Het is dan ook van groot belang dat er veel jongeren komen'.

Meer informatie
Plaats: Stichting Argan, Jan Tooropstraat 6A, Amsterdam
Datum: 28 november vanaf 19:30
Entree: Gratis

Aanwezigen: Said Bensallem, Ibrahim Wijbenga, Sidney Bito, Braien Candaleria, Rodney Geijsen en Jan Dirk de Jong

27-11-2013, 01:15


Klopt. Sociaal-economisch moeilijk, maar je moet strijden voor je toekomst. Ik heb ook zeer weinig geld om mijn kont te krabben door studiekosten en huur, en loop er ook bij als een halve zwerver, omdat mijn rekening het helaas niet toelaat na de vaste kosten om goede kleding te kopen, maar zal nooit van zijn leven de criminaliteit in gaan.

27-11-2013, 01:57
Die 'zemmel' is wel iemand die zich inzet voor de criminelen van onze bevolkingsgroep.

27-11-2013, 02:37
Hij zet zich in voor zichzelf en de subsidie die hij ontvangt voor het zogenaamd helpen van Marokkaanse jongeren hadik kdima die gast kan beter aankaarten, waarom Marokkaanse jongeren geen eerlijke kans krijgen op een baan, stage plek, waarom hun auto altijd word gecontroleerd als ze rond een bepaalde tijdstip rondrijden, waarom ze onnodig bekeuringen krijgen voor zogenaamd verstoren van openbare orde terwijl ze op een bankje aan het kletsen zijn, waarom als er preventief fouilleren is in west alleen de Marokkanen ertussen uit worden gehaald, waarom er in Amsterdam west alleen maar blanken agenten werken die daar komen met voor oordelen tegen marokkanen waarom waarom waarom waarom


27-11-2013, 02:47


http://m.telegraaf.nl/article/22091198/sollicitant-afgewezen:-is-niks-een-neger hier een voorbeeld en dan gaat het nog om een neger (rijksgenoot) bedenk zelf maar wat er zou staan als het een Marokkaan was


27-11-2013, 03:14
Ga op je kont zitten a jood jij bent crimineel welou vertrouwen nu wil je held zijn omdat je een egjoer bent en slijmt willen ze je geen uitkering geven oela


27-11-2013, 04:12
@Djibril. Het is ons land niet, ook al ben je er geboren. Ik ben hier geboren, maar voel mij het overgrote deel van de dag een vreemde in dit land. Inschallah mijn master halen en kijken wat er mogelijk is. Weinig geld en een week in de maand een zeer lege koelkast ben ik gewend, dus heel veel erger kan het niet worden. Een ding is bij mij zeker: zelfs als ik dreig om te komen van de honger, zal ik mijn handen nooit vuil maken aan criminaliteit.

27-11-2013, 04:49
als we eerlijk mogen wezen. je heb je maandelijk kosten en heb geen werk geen uitkering enz en er staat deurwaarde voor de deur om je bezitingen mee te nemen en je vrouw en je kinderen kijken je aan nou dan ben ik wel benieuwt wat je dan gaat doen gek

27-11-2013, 04:51
Karim_Manouar
zeg noooi noooi

27-11-2013, 07:35
020 is net New York geworden!

27-11-2013, 08:14
Ibrahim Wijbenga, misschien ook handig om die gasten te laten weten dat je na verraad bij geen enkele mocro veiig bent

27-11-2013, 08:34

Citaat door MoiSophia:
020 is net New York geworden!
Terwijl Hindoestaanse, Turkse en Chinese mafia rijker wordt moorden die idioten Marokkanen elkaar uit.

27-11-2013, 08:36



Citaat door Heddika:
Terwijl Hindoestaanse, Turkse en Chinese mafia rijker wordt moorden die idioten Marokkanen elkaar uit.
Echt hè?
Marokkanen zijn meer van de kruimeldieven.
Het grote werk moeten ze overlaten aan de zware jongens.

27-11-2013, 09:10
Interessant, ik ga een kijkje nemen, Inshallah..

27-11-2013, 09:14

Citaat door Karim_Manouar:
@Djibril. Het is ons land niet, ook al ben je er geboren. Ik ben hier geboren, maar voel mij het overgrote deel van de dag een vreemde in dit land. Inschallah mijn master halen en kijken wat er mogelijk is. Weinig geld en een week in de maand een zeer lege koelkast ben ik gewend, dus heel veel erger kan het niet worden. Een ding is bij mij zeker: zelfs als ik dreig om te komen van de honger, zal ik mijn handen nooit vuil maken aan criminaliteit.
Appa heeft hier een goed stuk over..

Citaat:

Dit leven van mij
De oorzaak en het lot
Levend op een plek waar ik niet thuis ben
Deze wereld is niet goed

Mijn hoofd, mijn hoofd
Mijn geloof, mijn geloof
We leven verdwaald
Moge Allah ons vergeven, voor wat we onze ouders aandoen

Om iets meer achtergrond te bieden, heeft Appa een aantal zinnen voor ons ontleed:

‘De oorzaak en het lot’

“Ik geloof dat alles gebeurt met een reden. Alles heeft een oorzaak. Het is de weg naar het lot dat je bewandelt, waar je zelf of door anderen oorzaken creëert. Positieve en negatieve oorzaken, die uiteindelijk leiden tot bepaalde bochten, drempels en rotondes op je levensweg. Het gevolg is dan het lot.”

‘Levend op een plek waar ik niet thuis ben’

“Geboren en getogen in Nederland, maar niet Nederlands. Het is een eindeloze discussie die door intellectuelen, semi-intellectuelen en idioten wordt besproken en uitgelegd aan het gros van de mensen. Aan het einde van de dag is het een gevoel. Je hart ligt bij de mensen van wie je houdt en waar je roots liggen. Het land Nederland ligt niet in m’n hart. De vrienden en kennissen die er wonen, ongeacht de etnische achtergrond, zitten in m’n hart. De stad Amsterdam waar ik geboren en getogen ben, zit in m’n hart. Maar dit is en zal nooit mijn land zijn, noch de grond van mijn voorvaderen. Daar is ook niks mis mee. Het is het inhoudsloze en slappe debat en de constante druk vanuit de media, politiek en maatschappij dat het een negatieve lading geeft en je praktisch dwingt, een keuze te maken tussen afkomst en je geboorteplek/woonplaats. Dat geeft mij het gevoel dat ik als Marokkaan niet thuis ben in Nederland.”

Mijn geloof, mijn geloof’

“Ik geloof in Allah en de profeet Mohammed (vrede zij met hem). Ik ben heel eerlijk en geef toe dat ik (nog) niet de Moslim ben, die ik wil zijn. Ik ben er mee bezig in een tijd dat het makkelijker wordt gemaakt om je er van te distantiëren. Omdat je anders in de hoek terecht komt waar de klappen vallen en je de rest van je dagen druk bent je geloof te verdedigen in plaats van het te praktiseren. Althans, zo lijkt het. Deze twee woorden dekken deze lading in het Arabisch.”

‘We leven verdwaald’

“We leven in een kapitalistisch en materialistisch tijdperk. Compassie heeft ruimte moeten maken voor harteloosheid. Gulheid heeft ruimte moeten maken voor hebberigheid enzovoorts. Alle informatie die we binnenkrijgen via duizenden kanalen op dagelijkse basis, wordt praktisch niet verwerkt en men gelooft redelijk snel wat ze wordt verteld door “betrouwbare” bronnen zoals het Journaal, Tweedekamer-debatten of Pownews. We leven te snel om de tijd te nemen voor reflectie en bedachtzaamheid. We denken niet meer. We leven verdwaald.”

‘Moge Allah ons vergeven, voor wat we onze ouders aandoen’

“Dit is mijn favoriete regel. Onze ouders zijn ons allen dierbaar. Of je nou moslim bent, christen, rastafari of atheïst. Onze ouders zijn ons leven. Ik vraag elke dag aan Allah Al Ghafur (De Vergevingsgezinde, 1 v/d 99 namen van Allah) of ik vergeven kan worden voor al het leed, de pijn, verdriet, slapeloze nachten en elke traan die m’n ouders hebben meegemaakt, gevoeld en ervaren.”
http://tnfeeds.wordpress.com/2013/09/17/het-verhaal-achter-onbegrepen-van-appa-en-nasrdin-dchar/

[video=youtube;8-nQoLlzxms]http://www.youtube.com/watch?v=8-nQoLlzxms[/video]

Ze moeten/horen Appa ook uit te nodigen en hem te laten praten

Pagina's : [1] 2 3 4