Bekijk volle/desktop versie : All about mariage-



Pagina's : [1] 2 3

21-11-2013, 14:45
Tegenwoordig draait het bij veel mensen alleen om trouwen.

Waarom is dat zo?

Ondervinden zij een druk van hun sociale kring?
Gaat het ze alleen maar om de bruiloft?

Ik begrijp het even niet. Waar ik ook ben. Ik hoor altijd wel trouwen dit of dat.

21-11-2013, 14:48


Iemand een reacite hierop?

21-11-2013, 14:49
mensen denken trouwen is zo makkelijke

21-11-2013, 14:49
jij bent dus nog niet getrouwd zo te merken.....hoe ervaar ji dit dan....en trouwen en de druk om te trouwen is er altijd geweest in alle lagen en van alle tijden wat betreft Marokkanen...en eigenlijk vrouwen overal....

21-11-2013, 14:50


Verbaasd me dan ook niks al die scheidingen tegenwoordig.
Citaat door NotoriousB:
mensen denken trouwen is zo makkelijke

21-11-2013, 14:51
Klopt idd. Ik ga niet zomaar met iemand trouwen zoals velen dat tegenwoordig doen. Ik heb nog veel toekomstplannen inshallah. Trouwen komt wel. Maar sommigen leven alleen daarvoor. Waarom in hemelsnaam? Tuurlijk, ik ervaar ook een druk van fam. Van ja wanneer jij nou? Maar ik laat me niet gek maken. Ik doe het pas als ik er klaar voor ben.
Citaat door DiaDya:
jij bent dus nog niet getrouwd zo te merken.....hoe ervaar ji dit dan....en trouwen en de druk om te trouwen is er altijd geweest in alle lagen en van alle tijden wat betreft Marokkanen...en eigenlijk vrouwen overal....

21-11-2013, 14:56
wachten tot de ware op je pad komt

21-11-2013, 15:02
Inshallah
Citaat door NotoriousB:
wachten tot de ware op je pad komt

21-11-2013, 15:43
Wat een afschuwelijke topic, la hawla walla quwata illa billah.
Iemand die de Islam kent en volgt zou nooit zulke uitspraken doen.

“O jongeren, ieder van jullie die er toe in staat is, laat hem trouwen, en ieder die het niet kan, laat hem vasten, want het zal een schild voor hem zijn.”
Deze woorden van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) is overgeleverd door Abdullah ibn Masud (moge Allah tevreden met hem zijn). De hadith staat overgeleverd in Sahih Muslim.

“Wanneer jullie een huwelijksaanzoek krijgen van iemand waarover jullie tevreden zijn met betrekking tot zijn geloof en karakter, huw hem dan. En wanneer jullie weigeren: er zal groot verderf en onheil op aarde zijn.”
Deze hadith is overgeleverd van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn). De hadith staat vermeld in Tirmidhi en is sahih verklaard door Al-Albaanie.

Dit zijn maar twee van de zoveel hadiths.

Jij hebt echt een kaffir denkwijze staghfirollah, pas op met wat je zegt. Je hebt toekomstplannen.. Dat zeggen alleen ongelovigen. Moslims leven alsof vandaag hun laatste dag is. Zijn die plannen belangrijker dan het gehoorzamen van Allah? Als er een juiste man op mijn pad komt zal ik hem accepteren omdat dit soennah is, een verplichting.

21-11-2013, 16:20
Elke gezonde mens heeft behoefte aan liefde en genegenheid. Dit kan alleen plaatsvinden binnen het huwelijk. Verder vind ik het een beetje onzin wat je zegt...alsof een huwelijk je toekomstplannen in de weg gaan staan. Dit moet je gewoon vooraf goed met elkaar bespreken. Sterker nog, met de juiste partner aan je zijde zijn deze juist nog beter te verwezenlijken. Wa alhamdolilaah, nooit spijt gehad van het trouwen op jonge leeftijd. Niets is mooier dan samen te groeien in het geloof, elkaar te steunen in moeilijkheden en elkaar lief te hebben. Allah subhana wa ta3ala heeft ons gezegend met zo iets moois als het huwelijk. Men kent de waarde er alleen niet meer van.

21-11-2013, 16:36

Citaat door -SUPERWOMAN:
Wat een afschuwelijke topic, la hawla walla quwata illa billah.
Iemand die de Islam kent en volgt zou nooit zulke uitspraken doen.

“O jongeren, ieder van jullie die er toe in staat is, laat hem trouwen, en ieder die het niet kan, laat hem vasten, want het zal een schild voor hem zijn.”
Deze woorden van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) is overgeleverd door Abdullah ibn Masud (moge Allah tevreden met hem zijn). De hadith staat overgeleverd in Sahih Muslim.

“Wanneer jullie een huwelijksaanzoek krijgen van iemand waarover jullie tevreden zijn met betrekking tot zijn geloof en karakter, huw hem dan. En wanneer jullie weigeren: er zal groot verderf en onheil op aarde zijn.”
Deze hadith is overgeleverd van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn). De hadith staat vermeld in Tirmidhi en is sahih verklaard door Al-Albaanie.

Dit zijn maar twee van de zoveel hadiths.

Jij hebt echt een kaffir denkwijze staghfirollah, pas op met wat je zegt. Je hebt toekomstplannen.. Dat zeggen alleen ongelovigen. Moslims leven alsof vandaag hun laatste dag is. Zijn die plannen belangrijker dan het gehoorzamen van Allah? Als er een juiste man op mijn pad komt zal ik hem accepteren omdat dit soennah is, een verplichting.

21-11-2013, 17:39
Er zijn wel meer meiden die niet alleen aan trouwen en toekomstige verloofdes denken (zo halaliseren ze hun vriendjes). Eerst studie afmaken, zonder vrrantwoordelijkheden van een getrouwde vrouw of echtgenoot die terug komt op de afspraak dat vrouw mag studeren. Eerst jezelf ontwikkelen, dan trouwen.

21-11-2013, 17:57


Bij ons Marokkanen geldt: als je trouwt dan stel je ineens iets voor en dan pas ben je 'iemand', kortom je gaat van een zero naar een hero..

21-11-2013, 17:59

Citaat door -SUPERWOMAN:
Wat een afschuwelijke topic, la hawla walla quwata illa billah.
Iemand die de Islam kent en volgt zou nooit zulke uitspraken doen.

“O jongeren, ieder van jullie die er toe in staat is, laat hem trouwen, en ieder die het niet kan, laat hem vasten, want het zal een schild voor hem zijn.”
Deze woorden van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) is overgeleverd door Abdullah ibn Masud (moge Allah tevreden met hem zijn). De hadith staat overgeleverd in Sahih Muslim.

“Wanneer jullie een huwelijksaanzoek krijgen van iemand waarover jullie tevreden zijn met betrekking tot zijn geloof en karakter, huw hem dan. En wanneer jullie weigeren: er zal groot verderf en onheil op aarde zijn.”
Deze hadith is overgeleverd van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn). De hadith staat vermeld in Tirmidhi en is sahih verklaard door Al-Albaanie.

Dit zijn maar twee van de zoveel hadiths.

Jij hebt echt een kaffir denkwijze staghfirollah, pas op met wat je zegt. Je hebt toekomstplannen.. Dat zeggen alleen ongelovigen. Moslims leven alsof vandaag hun laatste dag is. Zijn die plannen belangrijker dan het gehoorzamen van Allah? Als er een juiste man op mijn pad komt zal ik hem accepteren omdat dit soennah is, een verplichting.


Ze heeft nergens gezegd dat het niet belangrijk is

21-11-2013, 18:04
Op een of andere manier heb ik altijd het gevoel
dat de meiden die het hardst roepen (nog) niet te willen trouwen, die eigenlijk het meest naar trouwen verlangen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Pagina's : [1] 2 3