Bekijk volle/desktop versie : •Baby topic•



Pagina's : [1] 2 3

20-11-2013, 16:37
Plaats jullie tips/adviezen die de nieuwe mama's zeker kunnen gebruiken.
Ook tijdens zwangerschap. Stel hier al je vragen.
Moge het een leerzame leuke topic worden in she'Allah

20-11-2013, 16:44


Ook wat betreft zwangerschap, vooral in het begin. Wat wel en wat niet te doen..

20-11-2013, 16:48
Een baby huilt nooit zomaar, probeer altijd na te gaan wat er mis is met je baby. Bv. krampjes, honger, baby heeft het te warm/koud, vieze luier etc.


Regelmaat in de voeding, ook met bv. en ook regelmaat bij het slapen.


Lekker veel knuffelen met je baby

20-11-2013, 16:48
Vergelijk je baby niet met andere baby's. Laat je kind op zijn/ haar tempo zich ontwikkelen. Probeer tijdens het huilen zelf kalm te blijven. Geniet ervan, ze worden echt snel groot machallah. Maak leuke momentopnames voor later. Als je ergens over twijfelt, altijd de huisarts bellen, ook al gaan ze je overbezorgd noemen. Houd je kindje vast, praise Allah en geniet van jullie samenzijn.

20-11-2013, 16:51


veel praten met je baby, liefst moedertaal, nederlands leren ze toch op school

20-11-2013, 16:53

Citaat door Lingasa:
Ook wat betreft zwangerschap, vooral in het begin. Wat wel en wat niet te doen..

Ja ook heel handig zal dat er even bij zetten

20-11-2013, 17:25
Geniet van je zwangerschap maar luister goed naar je lichaam, genoeg is genoeg en pak dan ook je rust goed.

20-11-2013, 18:57
Ik heb nu last van krampen, zo de krampen die je voelt als je regels gaan komen.. Is dit normaal? Ben nu 5 weken..

20-11-2013, 19:42

Citaat door Lingasa:
Ik heb nu last van krampen, zo de krampen die je voelt als je regels gaan komen.. Is dit normaal? Ben nu 5 weken..
Ik had dat ook, het voelde alsof ik ongesteld moest worden

20-11-2013, 19:46
up

Ik hoor vrijdag incha allah of we een gezond prinsje of prinsesje krijgen.
Ik ben heel nerveus ma vind het tegelijkertijd ook spannend.

20-11-2013, 19:49

Citaat door I_S:
up

Ik hoor vrijdag incha allah of we een gezond prinsje of prinsesje krijgen.
Ik ben heel nerveus ma vind het tegelijkertijd ook spannend.
oh lieverd moge je kindje gezond zijn en moge jullie beschermd worden tegen al het slechte Allahoema ameen.
Hoe lang ben je al zwanger?

20-11-2013, 19:49
Zorgen dat je op tijd alles voorbereid hebt voor de baby, de laatste maand wil je niet nog alles moeten gaan kopen (moe, kwaaltjes)

Hou er rekening mee dat de eerste weken met je baby niet makkelijk zijn, soms gewoon heel zwaar
Pak na de bevalling je rust, ook al denk je dat je al weer veel aankan,
Laat je niet wijsmaken dat je je baby niet vaak mag oppakken omdat ze anders 'handen gewend raken'
Een baby heeft contact met mama (en papa) echt nodig, net als eten en slapen!
Borstvoeding gaat niet altijd vanzelf, probeer je voor te bereiden door erover te lezen en schakel hulp in als het de eerste dagen niet gaat (bijv lactatiekundige) Een co sleeper wiegje is heerlijk om je baby snachts dichtbij te hebben terwijl hij of zij toch een eigen veilige bedje heeft! Verwacht niet dat je kindje gelijk een ritme heeft en dwing je kind niet in een strak schema. Het komt vanzelf wel.

20-11-2013, 19:52



Citaat door Coco.Madam:
oh lieverd moge je kindje gezond zijn en moge jullie beschermd worden tegen al het slechte Allahoema ameen.
Hoe lang ben je al zwanger?
19 weken.

Ameen op je du3a lieverd!

20-11-2013, 19:54
Upp erg leeerzaaam allemaaal

20-11-2013, 19:59

Citaat door I_S:
19 weken.

Ameen op je du3a lieverd!
mabrouk lieverd super leuk ma sha Allah

Pagina's : [1] 2 3