Bekijk volle/desktop versie : Faiza Oulahsen op borgtocht vrij



Pagina's : [1] 2 3 4 5

20-11-2013, 12:07
De Marokkaans-Nederlandse Greenpeace-activiste Faiza Oulahsen komt vrij op borgtocht.





Dat heeft de Russische maritieme rechtbank in Sint-Petersburg woensdagochtend besloten. Oulahsen reageerde opgelucht op de uitspraak en zei in een reactie dat ze zo snel mogelijk haar familie wil spreken en 'heel lekker' gaat eten omdat ze dat tijden niet heeft gedaan. Haar zou meerdere malen beloofd zijn dat ze met haar familie mocht bellen, zonder dat het hiertoe kwam. Ze gaf verder aan dat ze 'absoluut' geen spijt heeft dat ze aan boord van de Arctic Sunrise is gegaan. "Ik zou het zo weer doen."

Oulahsen maakt deel uit van de bemanning van het Greenpeace-schip Arctic Sunrise, dat op 19 september werd geënterd door de Russische kustwacht. Greenpeace voerde actie tegen een boorplatform ten noorden van Rusland. De rechtbank vroeg Oulahsen of ze bereid is tijdens het onderzoek in een hotel in Sint-Petersburg te wonen. Hierop antwoordde ze bevestigend.

Na beraad oordeelde de rechter dat ze op borgtocht vrij mag. Het is nog niet bekend onder welke voorwaarden dat gebeurt. In een korte videoboodschap die Greenpeace in de zittingszaal opnam bedankt Oulahsen van achter de tralies iedereen die oproept tot de vrijlating van de opvarenden voor de steun. "Jullie geven ons hoop, jullie geven ons kracht."

Helemaal onverwacht kwam het besluit van de Russische rechter om Oulahsen een tijdelijke vrijgeleide te geven niet. De afgelopen dagen kregen ook andere opvarenden te horen dat ze hun proces in februari niet hoeven af te wachten in hun cel, mits Greenpeace de borgsom van 45 duizend euro per persoon betaalt. Maandag vond de rechter nog dat een Australische activist, tot nu toe als enige, wel nog drie maanden in voorarrest moet blijven.

Onder degenen die dinsdag werden vrijgesproken waren zowel bemanningsleden als actievoerders. Later woensdag oordeelt de rechter over de andere Nederlandse opvarende, machinist Mannes Ubels.

20-11-2013, 14:38


Door M6.........


20-11-2013, 14:48

Citaat door -Aventador-:
" ik zou het zo weer doen "

Wallahi , die Russen hadden haar moeten creperen...

Stom wijf

Waarom? Deze vrouw heeft ballen, wat menig Marokkaanse man mist.

20-11-2013, 16:29
had ze maar thuis moeten blijven.

Begrijp het niet van zulke vrouwen echt waar!!
Je bent een vrouw gedraag je dan ook als een vrouw. Ga studeren ga een normale baan zoeken. Zorg voor je ouders.
Die denken dat ze veel aankunnen.

Een normale marokkaanse vrouw zou dit nooit doen normale fatsoenlijke ouders zouden dit ook nooit accepteren. Hell no!!

20-11-2013, 16:42


Het is 2013 hoor!

21-11-2013, 02:02
Het is 2013 dus als iedereen naakt rond loopt op straat moet jij dat ook omdat het 2013 is, hoop dat je met het getal 2013 goed wegkomt bij Allah swt maar ik betwijfel het


21-11-2013, 08:13

Citaat door JamalZeist:
@ Aventador

Ik begrijp dat wij Marokkanen zaken als 'duurzaamheid' en 'milieu' nog teveel als luxe probleem beschouwen maar dat is een verkeerde houding.

Wat is er mis mee om zuinig om te gaan met de natuur, om niet zoveel vis te vangen dat ze uitsterven en er over 40 jaar geen vis meer is, om zeldzame diersoorten te beschermen tegen misdadigers die denken met een bepaald lichaamsdeel van het dier ' medicijnen' te kunnen maken , om te voorkomen dat zeeën vervuild raken met plastic en olie waardoor niet alleen de natuur wordt vervuild maar wij als mensen daar ook last mee krijgen?

En jij zegt dat die vrouw maar hard aangepakt moet worden?

Ik snap de logica van deze redenering niet.

Als moslim moet je respect hebben voor de natuur ,voor dieren, voor planten.
Iemand die zegt : dat interesseert mij niet. Die weet niet waar die het over heeft.


Dat snappen moslims -sommige dan- nog niet. Die zijn nu pas bezig met het opkomen van basisrechten. Wie weet over 100 jaar.

21-11-2013, 08:21

Citaat door Missberbertje90:
had ze maar thuis moeten blijven.

Begrijp het niet van zulke vrouwen echt waar!!
Je bent een vrouw gedraag je dan ook als een vrouw. Ga studeren ga een normale baan zoeken. Zorg voor je ouders.
Die denken dat ze veel aankunnen.

Een normale marokkaanse vrouw zou dit nooit doen normale fatsoenlijke ouders zouden dit ook nooit accepteren. Hell no!!
jAls zij zich als een vrouw zou moeten gedragen zou ze thuis moeten blijven, op haar gemak van het leven genieten en zich niet druk maken om het leven als geheel Werken, studeren en geld verdienen zijn mannen dingen

Ja die normale marokkaanse vrouwen staan om wel meer dingen bekend he. Niet echt dingen om trots op te zijn

21-11-2013, 08:33

Citaat door Hinderlijk:
Door M6.........

Marokko zit niet te wachten op rel-potten.

Alsof we zitten te wachten op nog meer mensen die Marokkanen negatief in het nieuws weten te brengen.

Bovendien hoop ik dat ze deze actie gaat doen zodra ze voor de kust van Marokko naar olie gaan boren.....

Denk niet dat Marokko "mens vriendelijker" gaat reageren dan Rusland.

Zie ook het verhaal van Polen hun minister hebben ontslagen..... fossiele brandstoffen zijn belangrijk voor landen, daar kun je als simpele individu geen verandering in brengen.

Greenpeace e.d. zouden hun tijd/energie en grote bankrekeningen moeten investeren in het zoeken naar oplossingen.

Als je echt begaan bent met het milieu maak je economisch concurrerende alternatieve oplossingen. (wind energie is dat overigens niet...)

21-11-2013, 08:37

Citaat door -Aventador-:
door M6?

Zulke sukkels zouden Maghreb alleen in een kwaad daglicht plaatsen. Ze zat gewoon fout en werd door de Russen nog goed behandeld.

Als het Stalin was, dan hadden ze haar overboord gegooid naar die orka's die ze willen redden



Aldus een schreeuwende lafaard die nog niet eens een Hollandse haring durft schoon te maken en bibbert van de koude als het morgen 2 graden vriest.

21-11-2013, 09:03

Citaat door --Amazigh--:
Wat waren ze nou van plan eigenlijk ,,,alsof de russen wakker liggen van een paar hippies die actie komen voeren
Nee Rusland heeft nog steeds een minderwaardigheidscomplex en wil voortdurend de wereld laten zien dat ze toch echt heel machtig en belangrijk zijn.(Lees: Poetin). Zeker in het voor hen economisch belangrijke Noordpoolgebied. En heel ver weg ook in Syrië.

21-11-2013, 09:11

Citaat:
Ze gaf verder aan dat ze 'absoluut' geen spijt heeft dat ze aan boord van de Arctic Sunrise is gegaan. "Ik zou het zo weer doen."
Dan heeft ze er dus niks uit geleerd.

What happened with Russia... zo soft zijn ze geworden. Is dan echt niks meer heilig?

21-11-2013, 09:14



Citaat door DJIBRIL:
Het is 2013 dus als iedereen naakt rond loopt op straat moet jij dat ook omdat het 2013 is, hoop dat je met het getal 2013 goed wegkomt bij Allah swt maar ik betwijfel het

Wat bazel jij nou man, Liep ze naakt rond of zo?

Ze doet tenminste echt iets voor deze wereld, jij zit gewoon op je luie stoel net als ik te betweteren.

21-11-2013, 09:15

Citaat door JamalZeist:
@ Aventador

Ik begrijp dat wij Marokkanen zaken als 'duurzaamheid' en 'milieu' nog teveel als luxe probleem beschouwen maar dat is een verkeerde houding.

Wat is er mis mee om zuinig om te gaan met de natuur, om niet zoveel vis te vangen dat ze uitsterven en er over 40 jaar geen vis meer is, om zeldzame diersoorten te beschermen tegen misdadigers die denken met een bepaald lichaamsdeel van het dier ' medicijnen' te kunnen maken , om te voorkomen dat zeeën vervuild raken met plastic en olie waardoor niet alleen de natuur wordt vervuild maar wij als mensen daar ook last mee krijgen?

En jij zegt dat die vrouw maar hard aangepakt moet worden?

Ik snap de logica van deze redenering niet.

Als moslim moet je respect hebben voor de natuur ,voor dieren, voor planten.

Iemand die zegt : dat interesseert mij niet. Die weet niet waar die het over heeft.
Ik begrijp het ook niet.

21-11-2013, 09:42
Vreemde reacties van sommigen op iemand die voor een betere wereld strijdt.

Pagina's : [1] 2 3 4 5