Bekijk volle/desktop versie : Vergeving



Pagina's : [1] 2 3

20-11-2013, 01:29
Kun je gemakkelijk iemand vergeven? En wat als het jaren geleden is dat je die persoon niet hebt gezien en de stap niet durft te zetten.

Soms wil ik maar iets houdt me tegen en langs andere kant bang dat ik te laat zou zijn en het heel me leven me kwalijk zou nemen. Iemand die je dicht is maar toch je zo onbekend lijkt door verwaarlozing. Nou jahh vind het moeilijk.

20-11-2013, 01:30


Beter laat dan nooit, zeggen ze. Met vergeving net zo. Wat heb je te verliezen?

20-11-2013, 01:37
Durf die stap gewoon niet te zetten hoe en wat en is ook een zoektocht gepaard met beetje schrik voor de reactie. Het gaat vooral om een persoon die anders denkt en ik zou gekwetst kunnen worden en jahhhh hij wordt ook ouder en ben bang dat die overlijd en dat ik niet eerder actie heb ondernomen want vice versa weet ik dat het nooit wat zal zijn.

20-11-2013, 01:39

Citaat door sahrawiya_:
Durf die stap gewoon niet te zetten hoe en wat en is ook een zoektocht gepaard met beetje schrik voor de reactie. Het gaat vooral om een persoon die anders denkt en zou gekwetst kunnen worden en jahhhh hij wordt ook ouder en ben bang dat die overlijd en dat ik niet eerder actie heb ondernomen wat vice versa weet ik dat het nooit wat zal zijn.
Waarom zou je die persoon kwetsen bij het vergeven van die persoon?

Meestal beelden we reacties slechter in dan ze daadwerkelijk worden. Niet teveel piekeren, gewoon doen! Je doet iets goeds. Het kan nooit fout zijn.

20-11-2013, 01:41


Nee die zou me kunnen kwetsen door zijn reactie het gaat om een persoon die anders zijn liefde toont om het anders te formuleren hij heeft nooit liefde gehad in zijn jeugd waardoor hij op zijn beurt niet weet te geven hij weet eens niet wat het betekend

Gelijk heb je bedankt voor je wijze raad rei7aan.

20-11-2013, 01:46

Citaat door sahrawiya_:
Nee die zou me kunnen kwetsen door zijn reactie het gaat om een persoon die anders zijn liefde toont om het anders te formuleren hij heeft nooit liefde gehad in zijn jeugd waardoor hij op zijn beurt niet weet te geven hij weet eens niet wat het betekend

Gelijk heb je bedankt voor je wijze raad rei7aan.
Op die manier... maar dan moet je begrip hebben voor zijn gedrag en het niet persoonlijk nemen. Dan zul je er vast minder gekwetst uit komen, aangezien je zijn reactie kunt relativeren.

You are welcome, ik hoop dat je er wat aan hebt.

20-11-2013, 01:52
Was het maar zo simpel. Dat is iets dat ik aan mezelf moet werken aangezien ik soms overgevoelig ben en alles op mij vat maar het zal wel goed komen in sha Allah. Check je hoekje Rei7aan.

20-11-2013, 01:55

Citaat door MaryamAustralia:
Wat als je wel hebt vergeven, maar het niet kan afsluiten omdat die zaken nog heel erg lang (wss 30 jr) zullen lopen.
Hoe duw je het laatje dan dicht van de denkbeeldige kast..
Zolang zou het niet meer kunnen duren. De rest begrijp ik niet zo goed hoe bedoel je zuster?

20-11-2013, 01:57

Citaat door Tumbleweed:
Ik kan mensen zo hoppa wegkruisen in mn leven. Alsof ze nooit bestaan hebben. Dat hebben ze er natuurlijk dan wel zelf naar gemaakt
Ook als het om een dierbare gaat?

20-11-2013, 02:06

Citaat door Tumbleweed:
Dan helemaal
Dat kun je toch niet maken zijn bloed stroomt door je aderen ook al zou zij/hij je verwaarloost hebben omdat dat persoon niet beter weet het blijft een deel van je.

Alleen qua band en liefde is het een ander verhaal

20-11-2013, 09:39
We leven in een niet volmaakte wereldje deze zaken kunnen zich voordoen en als niemand de ander een kans geeft en de wrok laat dan kunnen we ons maar dan beter in geisolleerde kamers opsluiten waar niemand mekander meer ziet das geen leven. Als een kind zijn ouder teleursteld en hen boos maakt en hen kwetst geen kans of zouden die niet meer van ons houden? Neen broers of zussen hebben ruzie geen verzoening? een ouder die ook fouten heeft gemaakt ook geen kans het blijven je ouders hoe de zaken ook hadden verlopen en wij blijven zijn kinderen en boos op ons blijven kunnen ze niet over hun hart krijgen een meningsverschil met echtgenoot(e) geen kans(sen) of verzoening? Zelf een fout hebben gemaakt en nergens meer terecht kunnen lijkt me wreed en triest dus ook als het vice versa ook. Haat, wrok, Hoogmoedigheid etc.. Zijn zaken die uit den boze zijn in de islam.

20-11-2013, 09:50
je kunt bellen of via brief zolang dat je moeite doe,dan heb je het al gehad,dan achteraf spijt dat je het niet probeerde?
het is shaitaan die je tegen houd,wand hij houd niet van verzoening.

20-11-2013, 09:54


Ik zou niet weten hoe die te bereiken heb niets

20-11-2013, 09:56
Als ik het destijds niet heb gedaan dan zal d'r niet veel in de toekomst veranderen.

20-11-2013, 10:04
Ik vergeef (soms te) snel

Pagina's : [1] 2 3