Bekijk volle/desktop versie : Oke luister dan wil jij iets goeds doen? Ik ben op zoek naar kleine donaties.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

20-11-2013, 00:42
Ik ben op dit moment in Marokko en vandaag heb ik een verhaal moeten aanhoren van een praktiserende broeder uit Nederland die al een tijd lang in Marokko woont. Hij heeft een oproep gehad met de vraag of hij een geld bedrag kon lenen aan een man van 24 jaar oud ongeveer. Ik vroeg mij af waarom hij geld nodig had en toen had hij mij het verhaal verteld.

Deze man komt eigenlijk uit de bergen en zijn familie zit in de drugs, maar omdat hij praktiserend is heeft hij afstand moeten nemen van zijn familie. Hij is toen naar Tanger gekomen om hier wat centjes te kunnen verdienen. Zijn vader heeft huizen overal en grond genoeg maar hij heeft alles gewoon geweigerd en is in Tanger sandalen gaan verkopen.

Hij heeft een tijd lang sandalen verkocht en geld gespaard om 3 maanden huur te kunnen betalen zijn huur is 1000 dirhams. Inmiddels is hij getrouwd met een jonge vrouw en wonen ze samen in een klein appartamentje die ze huren. Hij verdiend zijn geld nu met Musk die hij verkoopt aan moskeen. Alleen is zijn vrouw pas geleden ziek geworden en had ze iets aan haar maag. Ze heeft hem gevraagd niet naar het ziekenhuis te gaan omdat het wel over zou gaan. Mohim uiteindelijk bleek het een buik infectie te zijn en is ze met spoed naar het ziekenhuis gebracht en hij heeft alles direct moeten betalen inclusief schulden wat hij had moeten lenen om te kunnen betalen.

Normaal heeft hij inkoop geld voor zijn musk en huur geld apart maar hij gaat het deze maand niet redden en is echt opzoek naar iemand die hem geld kan lenen. Die broeder van Nederland die nu in Marokko woont heeft hem 1000 dirham sadaka gegeven en ik heb samen met wat meiden die een stichting zijn begonnen ook een bedrag gegeven. Maar ik wil deze man adem geven en andere ook een goede daad bezorgen door een kleine donatie te schenken aan deze broeder.

Wollah dit is betrouwbaar en ik geef het geld persoonlijk aan deze man en als er iets mee gebeurd neem ik mijn verantwoordelijkheid. Wil jij een goede daad verrichten en iemand in nood helpen via een betrouwbaar persoon?

Stuur mij een PM en ik zal je meer informatie verstrekken. Ik hoef geen zieltjes te winnen ik wil deze man gewoon blij maken omdat hij mijn respect zwaar heeft verdiend. En natuurlijk kun jij een goede daad verrichten met geld wat je misschien wel aan shi patje oorlog en AA zou betalen. Als we paar mensen met 5 euro hebben dan maakt dit al een wereld van verschil.

Ik ga ook proberen foto's te maken van zijn inkoop van musk of als mensen bewijs willen iets anders proberen. Ik heb hierbij mijn ding gedaan je kunt PMén!


Citaat:
Mensen bedankt voor het doneren! Wij hebben ze 2500 dirhams gegeven namens jullie!


Beste mensen die gedoneerd hebben.

Ik moest jullie namens hem en zijn vrouw ontzettend bedanken want ze hebben nu geld om bepaalde ziekenhuis kosten voor zijn vrouw te betalen en hij kan een deel van zijn Musk opnieuw inkopen. Deze man woont voor 1000 dirhams in een klein appartement in Idriss te Tanger. Als er mensen zijn die zijn adres willen hebben om te controleren kunnen deze krijgen van mij en ik kan ze ook persoonlijk er naar toe brengen.

Het geld wat ik gegeven heb is 2500 dirhams heb het gewoon mooi afgerond en wollah he iemand roep ook van waarom hem zoveel vragen stellen en hem niet gewoon dat geld geven... Waarom zou ik hem alleen een gunst kunnen doen? Waarom niet meerdere mensen erbij betrekken die een kleine sadaka kunnen doen en er een beloning voor kunnen krijgen inshallah! Dan is het toch beter dat je 220 mensen hebt die een euro schenken dan 1 persoon?

Dit zijn 2 personen die samen overleven op 500 dirham per maand waar ze van kunnen eten. Dit zijn mensen waarbij zijn vrouw soms in een fabriek werkt wel 15 uur op een dag om extra te kunnen bijverdienen. Die andere broeder vertelde mij je hebt 4 soorten mensen. De mens die arm is en zijn armoede vervloekt en niet dankbaar en geduldig kan zijn tegenover Allaah. En je hebt de armen die geduld hebben en weten waarvoor ze de sbar hebben. De armen zullen eerder in de hemel komen dan de rijken dat is een beloning voor het hebben van sbar in deze wereld. Je hebt ook rijken die niets delen en denken dat ze het geld alleen bijelkaar hebben gehaald en schijt hebben aan god. En je hebt de rijken die rijk zijn en hun sadaka doen.

Want vergeet niet elke moslim is verplicht zijn sadaka te doen, doe je dit niet dan is dit erger dan zina en riba en al die andere dingen. Verder geloof mij als jij een donatie hebt gedaan dan doe jij iets goed. Komt het in verkeerde handen dan heb jij er niets mee te maken het gaat om jouw intentie. Dat weet iedereen wel natuurlijk alleen sommige wijsneuzen die begrijpen dat niet hier...

[video=youtube;DZBJacTgZkE]http://www.youtube.com/watch?v=DZBJacTgZkE[/video]

Dit is de video waarin ik even vertel hoe ik alles heb aangepakt en dat het eigenlijk niet eens netjes is om een verklaring van die persoon aan wie ik het geld heb gegeven te vragen. Deze persoon heeft in eerste instantie nooit om geld gevraagd hij wilde het lenen ou saf. Ik heb dit opgepikt en toen direct wat geld gegeven en toen dacht ik hey ik kan andere ook helpen met een goede daad door een kleine donatie te doen. Het is dus als een verassing gekomen en hij verwachte het niet eens.





Mohim als er mensen zijn die het nog steeds niet geloven stuur mij alsjeblieft een PM en dan zal ik je opbellen om het allemaal uit te leggen.

Verder hamdoulilah en shokran iedereen voor het doneren we hebben samen een jong en goed gezin even wat adem gegeven. En inshallah zullen ze het steeds beter krijgen en zal zijn vrouw genezen.

Ameen.

20-11-2013, 00:53


Heb je gpmt. Up!

20-11-2013, 00:55
Pm mij maar!

20-11-2013, 01:00

Citaat door MoJa:
Zet dan rekeningnummer hier of zo? Gelieve ook foto's man. Dat komt wat geloofwaardiger over.(niet dat ik zeg dat het niet zo is)
Waar moet ik foto's van maken? Ik heb tegen de mensen via PM gezegd foto van het geld te gaan maken wanneer ik alles binnen heb en dan zal ik het persoonlijk aan dit gezin geven inshallah. Verder wollah als je denkt dat het niet gebeurd of ik wil oplichten dan vooral niet doen. Je moet niet voor mij doen maar voor jezelf en mijn woord heeft iedereen.

Gaat mij echt niet om het geld! Ik ontvang alles trouwens op mijn zakelijke rekening weet niet of het handig is hier te plaatsen vanwege spambots op internet.

20-11-2013, 01:03


Wauw! Krijg veel PM's binnen.. UP!

20-11-2013, 01:05
Up. Broer. Wollah. Ik ben vandaag gebeld vanuit marokko om ook geld in te zamelen voor een operatie van een baby. Ze vragen 100.000 dirham voor de operatie. Ze zijn ook in Maroc bezig met geld inzamelen in weet echt niet hoe ik dit aan moet pakken. Hij heeft nog een maand te gaan,

20-11-2013, 01:06

Citaat door RIBOFLAVIN:
Up. Broer. Wollah. Ik ben vandaag gebeld vanuit marokko om ook geld in te zamelen voor een operatie van een baby. Ze vragen 100.000 dirham voor de operatie. Ze zijn ook in Maroc bezig met geld inzamelen in weet echt niet hoe ik dit aan moet pakken.
Vraag om foto's en stuur naar van die community fb pagina's en hier topics openen? Zo gaat dat het snelst

20-11-2013, 01:07

Citaat door RIBOFLAVIN:
Up. Broer. Wollah. Ik ben vandaag gebeld vanuit marokko om ook geld in te zamelen voor een operatie van een baby. Ze vragen 100.000 dirham voor de operatie. Ze zijn ook in Maroc bezig met geld inzamelen in weet echt niet hoe ik dit aan moet pakken.
Ja dat zijn de wat grotere bedragen ik denk dat je dit het beste via een moskee kunt doen. Maar zou wel voorzichtig zijn met hoe je dit gaat aanpakken is veel geld. Ik schrik nu al van al die PM's en zeg ook dat ik het liever niet doe maar hun dank zal echt wel oprecht zijn en zullen ermee geholpen worden insha'allah

20-11-2013, 01:09

Citaat door Sely-b:
Vraag om foto's en stuur naar van die community fb pagina's en hier topics openen? Zo gaat dat het snelst

Bedankt voor de tip

Citaat door Yassine_nrd:
Ja dat zijn de wat grotere bedragen ik denk dat je dit het beste via een moskee kunt doen. Maar zou wel voorzichtig zijn met hoe je dit gaat aanpakken is veel geld. Ik schrik nu al van al die PM's en zeg ook dat ik het liever niet doe maar hun dank zal echt wel oprecht zijn en zullen ermee geholpen worden insha'allah

Ja man toch wel richting moskee. Ik schaam me kapot maar ga het toch vragen

20-11-2013, 01:10
Ik ga deze week nog proberen een filmpje te fiksen van die vriend van me dat hij zijn situatie uitlegt en dat we dat geld gaan geven aan dat gezin. Misschien dat het voor jullie ook een zorg minder is en natuurlijk altijd leuk om reactie te kunnen zien van iemand.

20-11-2013, 01:15

Citaat door RIBOFLAVIN:
Up. Broer. Wollah. Ik ben vandaag gebeld vanuit marokko om ook geld in te zamelen voor een operatie van een baby. Ze vragen 100.000 dirham voor de operatie. Ze zijn ook in Maroc bezig met geld inzamelen in weet echt niet hoe ik dit aan moet pakken. Hij heeft nog een maand te gaan,
Ik hoor het wel als je ermee begint.

20-11-2013, 01:16
Misschien dat iemand mij kan helpen met het benaderen van zo'n community pagina? Zou toch wel vet zijn als we ze een leuk bedrag kunnen geven om bijvoorbeeld nieuw interieur te kopen of iets anders?

20-11-2013, 01:17



Citaat door Yassine_nrd:
Misschien dat iemand mij kan helpen met het benaderen van zo'n community pagina? Zou toch wel vet zijn als we ze een leuk bedrag kunnen geven om bijvoorbeeld nieuw interieur te kopen of iets anders?
Chhiwat bladi doet vaak zulke oproepen alleen willen die leden vaak ebwijs zien. Je kunt het proberen? Wie weet gaat het net zo goed als op m.nl?

20-11-2013, 01:19

Citaat door Sely-b:
Chhiwat bladi doet vaak zulke oproepen alleen willen die leden vaak ebwijs zien. Je kunt het proberen? Wie weet gaat het net zo goed als op m.nl?


Enige wat ik kan doen is een filmpje laten maken met uitleg van zijn situatie en dat ik het geld geef aan ze namens iedereen. Kun jij mij helpen ermee? Ken die pagina namelijk niet...


Citaat door DidiCloset:
.
Shokran!

20-11-2013, 01:20

Citaat door Yassine_nrd:
Enige wat ik kan doen is een filmpje laten maken met uitleg van zijn situatie en dat ik het geld geef aan ze namens iedereen. Kun jij mij helpen ermee? Ken die pagina namelijk niet...



Shokran!
Je wordt er best vaak in getaggt voor ontwerphoekje

Is goed hoor, zeg maar wat ik moet sturen of doen?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11