Bekijk volle/desktop versie : Islamitisch basisonderwijs



Pagina's : [1] 2

19-11-2013, 11:30
Deel hier je ervaring aub en dan vooral de positieve dingen
Vertel ook gelijk wat je graag anders zou zien.
Ik wil m'n kind in sha Allah inschrijven op een islamitische basisschool.

19-11-2013, 12:15


Ben heel tevreden met de IBS waar mijn kinderen opzitten. Ze vieren geen Sinterklaas en al die andere toestanden. Wel het eid feest. Was ontzettend leuk! Ze hadden de kinderen goed verwent met hamburgers, kadootjes etc. Mijn dochtertje zit in groep 1 en krijgt iedere week huiswerk mee die we gezamenlijk maken. Je komt binnen en iedereen groet elkaar met de vredesgroet. Alle juffen dragen een hoofddoek. Mohiem ik ben heel tevreden en zo ook vele moeders daar die wat grotere kinderen hebben. Wat beter kan is de informatie overdracht naar de ouders toe. Maar ze doen hard hun best. Alhamdulillaah


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

19-11-2013, 12:27
Op veel islamitische scholen wordt tegenwoordig een vergrootglas gelegd (o.a door onderwijsinspectie). Dit zorgt er wel voor dat de islamitische scholen extra hun best doen om kwalitatief onderwijs te bieden.

19-11-2013, 12:35
als je jouw kind op een islamitische basisschool wil plaatsen dan is mijn advies geen advies te vragen aan marokkaanse moeder. HELAAS kraken JUIST die vrouwen de scholen af. terwijl de scholen het prima doen. 1 van de islamitische scholen kwam als eerste uit de inspectie. ze doen het goed. gewoon DOEN.

hogedrukreinige

19-11-2013, 12:57



Citaat door hogedrukreinige:
als je jouw kind op een islamitische basisschool wil plaatsen dan is mijn advies geen advies te vragen aan marokkaanse moeder. HELAAS kraken JUIST die vrouwen de scholen af. terwijl de scholen het prima doen. 1 van de islamitische scholen kwam als eerste uit de inspectie. ze doen het goed. gewoon DOEN.

hogedrukreinige


Bedankt voor je reactie. Ik vraag niet om meningen, maar om ervaringen dus wil graag meningen horen van moeders die hun kids daar hebben, niet van mensen die tegen islamitisch onderwijs zijn, terwijl ze er nog nooit eentje van binnen gezien hebben.

19-11-2013, 13:12

Citaat door hogedrukreinige:
als je jouw kind op een islamitische basisschool wil plaatsen dan is mijn advies geen advies te vragen aan marokkaanse moeder. HELAAS kraken JUIST die vrouwen de scholen af. terwijl de scholen het prima doen. 1 van de islamitische scholen kwam als eerste uit de inspectie. ze doen het goed. gewoon DOEN.

hogedrukreinige
geen school is hetzelfde ook niet de islamscholen. Heb geen fijne ervaringen gehad met islam.scholen,maar toch ben ik ervan overtuigd dat er wél islam.scholen zijn die het juist heel goed doen,soms zelf beter dan andere scholen in de omgeving.

19-11-2013, 13:19

Citaat door Lady_maysa:
Bedankt voor je reactie. Ik vraag niet om meningen, maar om ervaringen dus wil graag meningen horen van moeders die hun kids daar hebben, niet van mensen die tegen islamitisch onderwijs zijn, terwijl ze er nog nooit eentje van binnen gezien hebben.
De truc is om niet af te gaan op de mooie verhalen die de directie of locatieleid(st)er je voorschotelt.
Net als elke school waar je,je kind wilt inschrijven islamitisch of niet, moet je zelf op onderzoek uit gaan.

Vooral tegenwoordig met het internet vind je zoveel info. Lees het rapport van de onderwijsinspectie enz..

Als het een goed islam.school is dan moet je zeker je kind erop plaatsen, het heeft zoveel voordelen.

1) ze leren van kleins af aan de roedoe
2) ze leren bidden
3) ze leren de beleefdheidsregels zoals asalamoe Alaikoem bij binnenkomst en bismi Allah bij het eten
4) er vinden geen shirkpraktijken plaats(zoals vieringen de wij niet mogen vieren)
5) onze feesten el3ied worden groots gevierd en de kinderen kunenn daar zo van genieten
6) ze leren op sommige scholen ook het Arabisch
7) en krijgen godsdienstles
8) er worden tijdens het voorlezen mooie verhalen verteld over de profeten enz..


Kortom heel veel mooie dingen, mits je een goed islam.school treft!

19-11-2013, 14:12

Citaat door Lady_maysa:
Bedankt voor je reactie. Ik vraag niet om meningen, maar om ervaringen dus wil graag meningen horen van moeders die hun kids daar hebben, niet van mensen die tegen islamitisch onderwijs zijn, terwijl ze er nog nooit eentje van binnen gezien hebben.
oh, ik haat dat poppetje, komt zo gemeen over.

ik heb marokkaanse moeders zo slecht horen praten over islamitische scholen dat ik echt hoofdpijn van krijg. vandaar mijn advies. idd. vraag naar ervaringen, is veel beter

oja, ik heb ervaring met een islamitische school. mijn nicht zit er op. gaat heel goed met haar. de onderwijs is ook echt goed. en tijdens inspectie heeft de school heel hoog gescoord. alhamdoelilah. en het kind behoudt zijn achtergrond. ik vind het prachtig om te zien.

hogedrukreinige

19-11-2013, 14:41

Citaat door hogedrukreinige:
oh, ik haat dat poppetje, komt zo gemeen over.

ik heb marokkaanse moeders zo slecht horen praten over islamitische scholen dat ik echt hoofdpijn van krijg. vandaar mijn advies. idd. vraag naar ervaringen, is veel beter

oja, ik heb ervaring met een islamitische school. mijn nicht zit er op. gaat heel goed met haar. de onderwijs is ook echt goed. en tijdens inspectie heeft de school heel hoog gescoord. alhamdoelilah. en het kind behoudt zijn achtergrond. ik vind het prachtig om te zien.

hogedrukreinige


Ik vind dat poppetje juist leuk!
Ik bedoelde het goed, want ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Mensen hebben een mening zonder zelf op onderzoek te gaan.

19-11-2013, 14:42
Dames bedankt voor jullie eerlijke en positieve reacties!!!! Positieve dingen wil ik horen

19-11-2013, 14:54
Mijn dochter zit op een islamtische school en ben zeker tevreden alhamdoelillah.

20-11-2013, 14:57
Niemand meer

20-11-2013, 15:02


super !!!
ze kennen geen sinterklaas noch kerst
vanaf groep 6 bidden ze bij ons salaat dohr samen
de meiden en jongens gymmen / zwemmen apart
geen schoolkamp
vrijdag halve dagje in verband met salaat al djumu'ah

20-11-2013, 15:03
Wat wl je weten dan?

20-11-2013, 15:19
Ik heb op een isl. Basisschool gezeten vroeger en zal mijn kids er in sha Allah zeker ook heen brengen. Ik heb hier een openbare basisschool op loopafstand maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ze daarheen te brengen. Voor de islamitische basisschool moet ik ongeveer een kwartier rijden. Geen probleem. Het meest belangrijke is dat zij verder ondersteunen in de islamitische opvoeding die ik ze vanuit huis zal meegeven.

En inderdaad, omdat islamitische basisscholen tegenwoordig erg onder de loep worden genomen is het onderwijs ook zeer geprofessionaliseerd ten opzichte van 'mijn eigen ervaring' vroeger. Kwaliteit staat erg voorop en dat is ook iets waar ik nu al onderzoek naar doe (kind moet nog geboren worden in sha Allah :hihi. Ze doen het vaak nog beter dan openbare of christelijke scholen.

Zie hier bijv. Een overzicht van zeer zwakke basisscholen, er zit alhamdoulilah geen enkele islamitische tussen. http://www.onderwijsinspectie.nl/actueel/publicaties/overigdetails/Zeer+zwakke+basisscholen
Je kan tevens op naam van een basisschool opzoeken of de school een 'basisarrangement' toegekend heeft gekregen. Een school krijgt zo'n basisarrangement als de inspectie vertrouwen heeft in de kwaliteit van de school.

Kortom, heb volle vertrouwen in het Islamitisch onderwijs en heb er zeer goede ervaringen mee.

Pagina's : [1] 2