Bekijk volle/desktop versie : zelf fruit en groente hapjes maken???



Pagina's : [1] 2 3 4

18-11-2013, 10:30
heey dames
wat voor hapjes maken jullie allemaal en hoe?
xx

18-11-2013, 13:22


Ik gebruik bijna alles soorten fruit en groente voor mijn kleintjes.

Zo doe ik in een fruithap bv. banaan,ananas en peer.
Mango, appel en banaan af en toe ook wat yoghurt erbij.

Groentehap:
spruitjes, aardappel en bloemkool.
spinazie, aarappel en broccoli.
aardappel, wortel en bloemkool.
Ook doe ik er vis bij zoals Pangafilet of kipfilet.
Ipv aardappel kan je ook pasta gebruiken.

En ze vinden het heerlijk.

18-11-2013, 13:23
Je kan iedere dag vers maken of wat mijn zus doet is om de paar dagen een pan water opzetten en dan blokjes aardappel, wortel, broccoli, bloemkool of andere groenten erin en gaar laten koken (zonder zout of kruiden) en kan je een paar bakjes neerzetten en verschillende combinaties maken en pureren

Bijvoorbeeld in 1 bakje doe je wortel en aardappel, in het andere bakje aardappel en broccoli, in het andere bakje doe je bloemkool, wortel en aardappel. En dit kan je dan in porties invriezen en iedere ochtend eentje eruit halen.

In dit schema kan je zien met welke groente en fruit je kan beginnen
http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html#meer

Banaan kan je prakken of pureren, appel en peer kan je heel fijn raspen

18-11-2013, 16:24

Citaat door IkWilEenKindje:
Ik gebruik bijna alles soorten fruit en groente voor mijn kleintjes.

Zo doe ik in een fruithap bv. banaan,ananas en peer.
Mango, appel en banaan af en toe ook wat yoghurt erbij.

Groentehap:
spruitjes, aardappel en bloemkool.
spinazie, aarappel en broccoli.
aardappel, wortel en bloemkool.
Ook doe ik er vis bij zoals Pangafilet of kipfilet.
Ipv aardappel kan je ook pasta gebruiken.

En ze vinden het heerlijk.
Ik meen te hebben gelezen, dat ananas pas bij 12 maanden kan. En de combinaties moeten ook wel kloppen.

Ik maak zelf ook fruit en groente hapje, gebruik verschillende soorten groenten en variatie in vlees, kip of vlees.

Bijv. wel opletten bij fruithapje, dat je niet teveel sinaasappelssap erin doet. Hier kan een baby tje slecht tegen en kotst alles weer onder.

18-11-2013, 19:06



Citaat door Licht-10:
Ik meen te hebben gelezen, dat ananas pas bij 12 maanden kan. En de combinaties moeten ook wel kloppen.

Ik maak zelf ook fruit en groente hapje, gebruik verschillende soorten groenten en variatie in vlees, kip of vlees.

Bijv. wel opletten bij fruithapje, dat je niet teveel sinaasappelssap erin doet. Hier kan een baby tje slecht tegen en kotst alles weer onder.
In de link die ik hierboven had geplaatst kan je zien wanneer je met welke groente en fruit kan starten
Alleen zijn er weer anderen van mening dat je wel al eerder sinaasappel, ananas enzo kan geven
Ik zou er zelf toch even mee wachten, er is genoeg andere keuze

18-11-2013, 21:08
Ik maak zijn groentehapjes ook zelf. Met de babycook doe ik eerst de groenten stomen en daarna in een handomdraai pureren. Meestal doe ik broccoli, wortel, sperziebonen en aardappels. Maar in shaa allah als mijn kleine 6 maandjes wordt ga ik wat meer variëren. Omdat hij nu nog niet alles mag!

18-11-2013, 21:22
Thnx meiden weer wat inspiratie op gedaan x

19-11-2013, 09:28

Citaat door Licht-10:
Ik meen te hebben gelezen, dat ananas pas bij 12 maanden kan. En de combinaties moeten ook wel kloppen.

Ik maak zelf ook fruit en groente hapje, gebruik verschillende soorten groenten en variatie in vlees, kip of vlees.

Bijv. wel opletten bij fruithapje, dat je niet teveel sinaasappelssap erin doet. Hier kan een baby tje slecht tegen en kotst alles weer onder.
Ohh dat wist ik helemaal niet.
Moet wel zeggen dat ik ze het heerlijk vinden en er goed op reageren.
Sinasappels geef ik ze nog niet.
Zal er voortaan op letten op wat ze wel en niet mogen.

19-11-2013, 16:45
Upjes!

22-11-2013, 22:29
Mijn baby is. 3,5 maand en geef 100% bv,

Sinds 2 dagen introduceer ik hem gepureerde groente omdat ik hem vanaf 4 maanden fruit en groente wil geven.

Ik heb tot nu toe de volgende combi's gegeven die hij met smacht op heeft gegeten;

Gister. : Broccoli,wortel,courgette met druppeltje olijfolie
Vandaag: pompoen,aardappel,wortel met druppeltje olijfolie

Beide dagen klokslag 12 uur aangeboden in een bordje en met mini lepeltje gegeven en hij heeft bordje helemaal leeg gegeten.

24-11-2013, 21:35

Citaat door IkWilEenKindje:
Ik gebruik bijna alles soorten fruit en groente voor mijn kleintjes.

Zo doe ik in een fruithap bv. banaan,ananas en peer.
Mango, appel en banaan af en toe ook wat yoghurt erbij.

Groentehap:
spruitjes, aardappel en bloemkool.
spinazie, aarappel en broccoli.
aardappel, wortel en bloemkool.
Ook doe ik er vis bij zoals Pangafilet of kipfilet.
Ipv aardappel kan je ook pasta gebruiken.

En ze vinden het heerlijk.
lieverd, je kunt beter geen pangafilet gebruiken voor je kindjes. Gebruik kabeljauw en andere witvis.

Panga is niet goed heb ik begrepen, het is niet geZond.

24-11-2013, 21:41
Ik probeer veel te variëren, als fruithapje doe ik bv, mango, banaan, en sinaasappels, of appel, peer. Of Aardbeien en sinaasappel. Banaan geef ik niet elke dag omdat dat voor moeilijke stoelgang kan zorgen.

Als groente, rijst met bloemkool en kabeljauw, aardappels, wortels en broccoli. Ik gebruik vaak wortels. Of kipfile met een ei koken en bloemkool, pasta met vlees en broccoli.

25-11-2013, 09:40



Citaat door trotsemama2012:
lieverd, je kunt beter geen pangafilet gebruiken voor je kindjes. Gebruik kabeljauw en andere witvis.

Panga is niet goed heb ik begrepen, het is niet geZond.
Sorry bedoelde geen pangafilet maar koolvisfilet.
Panga zit vol chemische troep heb ik begrepen daarom is het niet goed voor de gezondheid.

25-11-2013, 10:48

Citaat door IkWilEenKindje:
Sorry bedoelde geen pangafilet maar koolvisfilet.
Panga zit vol chemische troep heb ik begrepen daarom is het niet goed voor de gezondheid.
Ja, ik dacht misschien weet je het niet, ik weet het ook sinds een jaar ofzo..

25-11-2013, 11:02
Ben af en toe echt inspiratieloos wat betreft het eten bereiden voor mijn kids.
Ze zijn nu 9,5 maand heeft iemand nog wat tips?

Pagina's : [1] 2 3 4