Bekijk volle/desktop versie : Hoe verzamel je snel en veel halal kapitaal om een onderneming te starten?



18-11-2013, 00:31
Salaam alikom

Hoe verzamel je snel en veel halal kapitaal om een onderneming te starten?

Kom met jullie tips en suggesties. graag met onderbouwing en een goede redenering en het liefts uit ervaring is gewenst. Dit is een veel voorkomend probleem omdat wij geen geld lenen bij de bank. Wij moeten meestal hard werken om dit voor elkaar te krijgen op de halal manier. Heeft iemand betere methoden?

Share and Learn

18-11-2013, 01:07


UP > insha allah een goede reactie

18-11-2013, 01:24
-Zoek investeerders
-VERMIJD familie, mocht het mis gaan dan ben je zelf de sjaak.
-Geld lenen

Tja een dag heeft maar 24uur, je kan moeilijk zeggen dat je vier of vijf full-time banen gaat nemen haha

Ik ben zelf ondernemer, pm me maar misschien vind ik het interessant en kan ik eventueel investeren.

18-11-2013, 02:33
Snel veel geld op een halal manier.......

18-11-2013, 12:06


Misschien is het makkelijker zoeken naar een oplossing wanneer je 'n richtbedrag aangeeft.

19-11-2013, 10:47

Citaat door WillemAlexander:
Salaam alikom

Hoe verzamel je snel en veel halal kapitaal om een onderneming te starten?

Kom met jullie tips en suggesties. graag met onderbouwing en een goede redenering en het liefts uit ervaring is gewenst. Dit is een veel voorkomend probleem omdat wij geen geld lenen bij de bank. Wij moeten meestal hard werken om dit voor elkaar te krijgen op de halal manier. Heeft iemand betere methoden?

Share and Learn
Als je investeerders zoekt dan heb je hetzelfde principe als bij de bank ( Bank is ook een investeerder). Zij willen namelijk rendement zien. Ongeacht wat je er van vindt ( want iedereen vindt er wel wat van ) zonder risico's te nemen verzamel je niet zo snel kapitaal op.
Maar het enige wat ik hierover kan zeggen is, wat je ook gaat beginnen bepaal je strategie en om tot de juiste strategie te komen moet je goed nadenken wat je wil en wat je kan ondernemen.
Als je dat in beeld hebt weet je wat je nodig hebt en kan je je eigen koers bepalen. Of dat via de bank is of via investeerders of een renteloze lening moet je zelf bepalen en je eigen ethiek ernaast leggen.