Bekijk volle/desktop versie : Herken jij je hierin terug?



Pagina's : [1] 2 3

16-11-2013, 20:18
Trots maakt meer kapot dan je lief is

Ik ben een hoop mensen in mijn leven tegen gekomen die zeiden dat ze trots zijn. Trots ging voor alles. Niet te veel lachen, niet huilen, niet laten zien dat je gevoelens hebt, want dat doen trotse mensen niet!

Trots, trots, trots, ik heb het zo veel om me heen gezien.
Trots is mooi. Maar niet de verkeerde trots.
De verkeerde Trots maakt zo veel kapot.
Als je iemand lief vindt, zeg het dan gewoon. Als je van iemand houdt, geef die persoon een knuffel en zeg het gewoon. Zeg het tegen je ma, of je pa, je zus of je broer, je vriendin, je buurvrouw.....

Onlangs is een tante van mij overleden Allahi arhmu.

Ik vroeg mijn vader: heb je ooit aan je zus gezegd dat je van haar houdt...hij staarde voor zich uit 'nee, dat doen wij niet.'
Ik: is toch zonde pap. Je had haar zo blij gemaakt!

Ik gaf hem een kus op zijn voorhoofd. Hij schuifelde een beetje ongemakkelijk. 'Ik hou van je pap. Jij ouwe berberleeuw.' — met Ans Rogier en Diana de Rooij.

Dit is afkomstig van onze lieftallige Samira el Kandoussi!

En jammer genoeg herken ik mij zelf hierin ook. Alleen kan ik het niet echt Trots noemen wat het bij mij is of toch wel? Helaas kan ik bijvoorbeeld mijn excuses niet aanbieden aan dierbaren omdat ik me schaam op een of andere manier en ben ook een persoon die nooit huilt bij anderen. Maar dat heeft ook een andere reden dan trots. Dit doe ik omdat ik ten eerste denk wat hebben die mensen eraan om mij verdriet te zien en steeds meemaken en verder doet het mij altijd enorm pijn door andere te zien die zo erg verdriet hebben maar niet kan helpen waardoor ik ook geen zin heb om anderen tot last te zijn eigenlijk.

And what about you?

16-11-2013, 20:24


Ik herken mijzelf hier helemaal niet in.

16-11-2013, 20:27
Ik herken mezelf hier jammer genoeg wel in..

16-11-2013, 20:31
Het gevaar van nooit je zwaktes laten zien, is dat mensen gaan denken dat je ijzersterk bent. Waardoor ze vaker op je gaan leunen en wanneer jij iemand nodig hebt om op te leunen het heel snel wordt afgedaan. Want ja, jij bent die sterke vrouw toch.

Althans zo vergaat het mij.

16-11-2013, 20:37



Citaat door QueenBee:
secrets?!
Haii, Yes its me!

How Did You know?


Citaat door Prinsesje_2012:
Ik herken mijzelf hier helemaal niet in.
Mooi, beter want het kan soms enorm aan je vreten als je heel erg je spijt wilt tonen maar het lukt op een of andere manier maar niet.


Citaat door elhobje:
Ik herken mezelf hier jammer genoeg wel in..
Hoe kun je dit voor je zelf veranderen? Of is dat niet mogelijk..


Citaat door PaRaSoNiCa:
Het gevaar van nooit je zwaktes laten zien, is dat mensen gaan denken dat je ijzersterk bent. Waardoor ze vaker op je gaan leunen en wanneer jij iemand nodig hebt om op te leunen het heel snel wordt afgedaan. Want ja, jij bent die sterke vrouw toch.

Althans zo vergaat het mij.
Ik weet niet, ik herken het in ieder geval niet heel erg misschien ook doordat ik nooit op anderen ben gaan leunen. Naja misschien wel over dingen als wat ik niet kan maar niet emotioneel gezien. Maar kijk weet je wat wel daarin werkt om nooit je zwaktes te laten zien.. Zo kunnen mensen je niet raken en of kwetsen.

16-11-2013, 20:40
Ik wel helaas. Ik heb het bij mn man echt heel erg. Mijn zussen moeder tantes vriendinnen knuffel ik veel en vertel ik dat ik van ze hou. Bij mijn vader was ik vaak afstandelijk, maar sinds hij een tijdje geleden een hartaanval heeft gehad knuffel ik mijn vader ook vaak. Hij voelt zich ongemakkelijk meskin maar dat kan me niet schelen.

Bij mijn man weet ik niet wat het is. Hij knuffelt veel en kán me spontaan gewoon een kus geven en praat ook alleen maar met schatje en re3ma tegen me.
En ik weet dat het heel erg is en misschien zelfs ongelooflijk voor sommigen hier, maar ik heb in de 2 jaar dat wij getrouwd zijn hem nooit spontaan geknuffeld of gekust . Vaak wil ik het wel en kijk ik hem aan als hij lief ligt te slapen maar toch kan ik mezelf er niet toe zetten om hem een kus op zn wang te geven. Alsof iets me tegenhoudt. Ook schatje of ik hou van je zeggen komt héél moeilijk mn mond uit

Ach ja misschien moet ik maar mn eigen topic openen want ik weet dat dit niet normaal is.

16-11-2013, 20:42

Citaat door Psychich:
Haii, Yes its me!

How Did You know?

.
Wauw, ik sta werkelijk versteld. Wanneer ben je volwassen geworden? Ik heb duidelijk iets gemist

16-11-2013, 20:42

Citaat door PaRaSoNiCa:
Het gevaar van nooit je zwaktes laten zien, is dat mensen gaan denken dat je ijzersterk bent. Waardoor ze vaker op je gaan leunen en wanneer jij iemand nodig hebt om op te leunen het heel snel wordt afgedaan. Want ja, jij bent die sterke vrouw toch.

Althans zo vergaat het mij.
Merk dat ook heel erg.... wel jammer.

16-11-2013, 20:45

Citaat door sara1987234:
Ik wel helaas. Ik heb het bij mn man echt heel erg. Mijn zussen moeder tantes vriendinnen knuffel ik veel en vertel ik dat ik van ze hou. Bij mijn vader was ik vaak afstandelijk, maar sinds hij een tijdje geleden een hartaanval heeft gehad knuffel ik mijn vader ook vaak. Hij voelt zich ongemakkelijk meskin maar dat kan me niet schelen.

Bij mijn man weet ik niet wat het is. Hij knuffelt veel en kán me spontaan gewoon een kus geven en praat ook alleen maar met schatje en re3ma tegen me.
En ik weet dat het heel erg is en misschien zelfs ongelooflijk voor sommigen hier, maar ik heb in de 2 jaar dat wij getrouwd zijn hem nooit spontaan geknuffeld of gekust . Vaak wil ik het wel en kijk ik hem aan als hij lief ligt te slapen maar toch kan ik mezelf er niet toe zetten om hem een kus op zn wang te geven. Alsof iets me tegenhoudt. Ook schatje of ik hou van je zeggen komt héél moeilijk mn mond uit

Ach ja misschien moet ik maar mn eigen topic openen want ik weet dat dit niet normaal is.
Ik begrijp je echt volledig en herken mezelf er ook in. Ja wat je er aan kan doen is heel erg moeilijk. Echt het lijkt alsof het verboden is om te zeggen, zo moeilijk is het om soms het te zeggen. Echt bizar. Maar dan ga ik me zelf afvragen hoe dit komt? En waardoor...




Citaat door QueenBee:
Wauw, ik sta werkelijk versteld. Wanneer ben je volwassen geworden? Ik heb duidelijk iets gemist
Maar hoe herkende je me? Vind het wel grappig om te weten

Ik ben altijd al volwassene geweest hoor

16-11-2013, 20:47

Citaat door Psychich:



Maar hoe herkende je me? Vind het wel grappig om te weten

Ik ben altijd al volwassene geweest hoor
I don't know, er hangen hier niet echt heel veel leden rond dus je bent er best makkelijk uit te pikken hoor

Mwah, blijkbaar heb je wel zo je momenten ja

Goeie topic hoor! Laten staan!

16-11-2013, 20:48
We can shake our hands alleen is mijn man ook zo nu aantal jaren zijn we aardig losgekomen maar daar moet je wel aan werken.

Ook vriendinnen dan noemde ze mij schat enzo ik voelde mij dan zo ongemakkelijk...



Citaat door sara1987234:
Ik wel helaas. Ik heb het bij mn man echt heel erg. Mijn zussen moeder tantes vriendinnen knuffel ik veel en vertel ik dat ik van ze hou. Bij mijn vader was ik vaak afstandelijk, maar sinds hij een tijdje geleden een hartaanval heeft gehad knuffel ik mijn vader ook vaak. Hij voelt zich ongemakkelijk meskin maar dat kan me niet schelen.

Bij mijn man weet ik niet wat het is. Hij knuffelt veel en kán me spontaan gewoon een kus geven en praat ook alleen maar met schatje en re3ma tegen me.
En ik weet dat het heel erg is en misschien zelfs ongelooflijk voor sommigen hier, maar ik heb in de 2 jaar dat wij getrouwd zijn hem nooit spontaan geknuffeld of gekust . Vaak wil ik het wel en kijk ik hem aan als hij lief ligt te slapen maar toch kan ik mezelf er niet toe zetten om hem een kus op zn wang te geven. Alsof iets me tegenhoudt. Ook schatje of ik hou van je zeggen komt héél moeilijk mn mond uit

Ach ja misschien moet ik maar mn eigen topic openen want ik weet dat dit niet normaal is.

16-11-2013, 20:50

Citaat door QueenBee:
I don't know, er hangen hier niet echt heel veel leden rond dus je bent er best makkelijk uit te pikken hoor

Mwah, blijkbaar heb je wel zo je momenten ja

Goeie topic hoor! Laten staan!
haha hmm ja is te merken

Maar I dont care, ik heb heel vaak van die momentjes maar dan deel ik ze ook vaak genoeg hier.

Grappig, wou em eigenlijk gaan verwijderen

Maar hoe is het eigenlijk met je Queenbee? Gaat alles nog prima..

16-11-2013, 20:51



Citaat door Psychich:

Ik weet niet, ik herken het in ieder geval niet heel erg misschien ook doordat ik nooit op anderen ben gaan leunen. Naja misschien wel over dingen als wat ik niet kan maar niet emotioneel gezien. Maar kijk weet je wat wel daarin werkt om nooit je zwaktes te laten zien.. Zo kunnen mensen je niet raken en of kwetsen.
Misschien herken je het niet omdat je niet zo bent of nog niet tot dat moment bent gekomen dat je wel wat steun kunt gebruiken. En wat betreft dat laatste, dat is niet waar. Hoe vaak heb ik dat gelezen, guotes erover voorbij zien komen, uiteindelijk gaat het je raken of je het toelaat of niet. In the end is dat eigenlijk altijd het geval.

16-11-2013, 20:51
Ik ben de grootste knuffelkont, knuffel echt iedereen helemaal plat.. Maar ik zeg je eerlijk, mijn vader en moeder hebben nooit gezegd dat ze van mij houden.. Dat voel ik en zie ik gewoon!

Mijn broer zei ook nooit dat ie van mij hield.. Dit zij hij pas tegen mij nadat ik een dierbare had verloren en het hier erg moeilijk mee had.

16-11-2013, 20:52

Citaat door Charfa:
We can shake our hands alleen is mijn man ook zo nu aantal jaren zijn we aardig losgekomen maar daar moet je wel aan werken.

Ook vriendinnen dan noemde ze mij schat enzo ik voelde mij dan zo ongemakkelijk...
Haha ja als iemand dan mij schat of lief noemen dan voel ik me daar ook erg ongemakkelijk bij. Was vroeger dat ik nog weet echt een knuffelpersoon, ik hield ervan om te knuffelen maar nu ben ik zo kil geworden dat ik niet eens aangeraakt wil worden

Pagina's : [1] 2 3