Bekijk volle/desktop versie : Vrouw uit Koeweit over slavernij in islam



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

16-11-2013, 14:41
http://www.youtube.com/watch?v=mBcpKisAsNM

[video=youtube;mBcpKisAsNM]http://www.youtube.com/watch?v=mBcpKisAsNM[/video]

16-11-2013, 14:55



Citaat door tamazicht24:
dit verhaal klopt voor geen meter! ten eerste mag je geen sex hebben met iemand waar je niet islamtisch mee bent getrouwd :dan is
zina! en slavernij in islam mag! absurd!

dit zijn zeker sijiten... met hun zieke gedachte goed
Hmm weet je dat zeker..
heb je dit onderwerp weleens bestudeerd?
Het wordt genoemd in zowel koran als ahadith.

16-11-2013, 14:59

Citaat door tamazicht24:
bullshit gedoe haal deze video aub weg voordat je mensen gaat misleiden met leugens, kan me hier zo kwaad om maken
dat is ook haar bedoeling, de ts is namenlijk een verdwaalde loeder die niets te doen heeft met haar leven, dan opzoek te gaan naar het ontdekken van fouten in de islam, helaas is de enige fout dat haar ouders geen verbehoedsmiddelen hebben gebruikt.

16-11-2013, 15:02

Citaat door Cersey:
Hmm weet je dat zeker..
heb je dit onderwerp weleens bestudeerd?
Het wordt genoemd in zowel koran als ahadith.
kopier aub die stukken voor mij dan en waar vind ik die hadtih?

maar als jij bewijzen wilt over dat je als moslim zijnde rein(maagd) het huwlijksboot instapt dus eerst islamtisch trouwen.
wil ik dat best plaatsen.

en nog iets gee
n 1 schepsel op aarde mag als slaaf worden behandeld we zijn gemaakt door allah swt en hebben allen hetzelfde
recht of je rijk en arm bent dik of dun zwart of wit. wie ben jij om over een ander te bepalen jij word mij slaaf omdat je geen moslim bent?
zelfs een betaalde werkster(huishoudster heeft in de islam haar rechten, hoe je met haar/hem om moet gaan.

bullshit gedoe.

luister niet naar die sijitse geleerden ze gaan jullie echt op een verkeerde dwaalspoor zetten serieuss!

16-11-2013, 15:12



Citaat door perfume:
Ja, geloof haar meteen

Wij leren islam niet door de media. Krant, tv, internet. Wij leren islam met de Koran.
In dit geval kun je dat beter aan een verlepte naaktslak leren, ze luistert niet. TS is een atheïst die zich bedreigd voelt door de islam en zich dus ieder moment moet verdedigen voor haar ongeloof om zich niet schuldig te voelen. En zij is niet de enige, meerdere zijn te vinden bij o.a. Islam & ik en Marokkaanse Jongeren en Actualiteiten.

16-11-2013, 15:14

Citaat door tamazicht24:
kopier aub die stukken voor mij dan en waar vind ik die hadtih?

maar als jij bewijzen wilt over dat je als moslim zijnde rein(maagd) het huwlijksboot instapt dus eerst islamtisch trouwen.
wil ik dat best plaatsen.

en nog iets gee
n 1 schepsel op aarde mag als slaaf worden behandeld we zijn gemaakt door allah swt en hebben allen hetzelfde
recht of je rijk en arm bent dik of dun zwart of wit. wie ben jij om over een ander te bepalen jij word mij slaaf omdat je geen moslim bent?
zelfs een betaalde werkster(huishoudster heeft in de islam haar rechten, hoe je met haar/hem om moet gaan.

bullshit gedoe.

luister niet naar die sijitse geleerden ze gaan jullie echt op een verkeerde dwaalspoor zetten serieuss!
Er zijn vrij veel authentieke ahadith over, als je zelf zoekt, kan je het zelf ook vinden. Ik neem aan dat je zelf ook boeken thuis hebt.



Apostle of Allah (may peace be upon him) sent a military expedition to Awtas on the occasion of the battle of Hunain. They met their enemy and fought with them. They defeated them and took them captives. Some of the Companions of the Apostle of Allah (may peace be upon him) were reluctant to have intercourse with the female captives in the presence of their husbands who were unbelievers. So Allah, the Exalted, sent down the Qur'anic verse: (Sura 4:24) "And all married women (are forbidden) unto you save those (captives) whom your right hands possess." ( also Muslim 3433)
حَدَّثَنَا عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ عُمَرَ بْنِ مَيْسَرَةَ، حَدَّثَنَا يَزِيدُ بْنُ زُرَيْعٍ، حَدَّثَنَا سَعِيدٌ، عَنْ قَتَادَةَ، عَنْ صَالِحٍ أَبِي الْخَلِيلِ، عَنْ أَبِي عَلْقَمَةَ الْهَاشِمِيِّ، عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم بَعَثَ يَوْمَ حُنَيْنٍ بَعْثًا إِلَى أَوْطَاسٍ فَلَقُوا عَدُوَّهُمْ فَقَاتَلُوهُمْ فَظَهَرُوا عَلَيْهِمْ وَأَصَابُوا لَهُمْ سَبَايَا فَكَأَنَّ أُنَاسًا مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم تَحَرَّجُوا مِنْ غِشْيَانِهِنَّ مِنْ أَجْلِ أَزْوَاجِهِنَّ مِنَ الْمُشْرِكِينَ فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَى فِي ذَلِكَ ‏{‏ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاءِ إِلاَّ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ‏}‏ أَىْ فَهُنَّ لَهُمْ حَلاَلٌ إِذَا انْقَضَتْ عِدَّتُهُنَّ ‏.‏
صحيح (الألباني) حكم :
Sunan Abi Dawud 2155, also muslim 3433.
This is classified sahih.


0 Abu Sa'id, did you hear Allah's Messenger () mentioning al-'azl? He said: Yes, and added: We went out with Allah's Messenger () on the expedition to the Bi'l-Mustaliq and took captive some excellent Arab women; and we desired them, for we were suffering from the absence of our wives, (but at the same time) we also desired ransom for them. So we decided to have sexual intercourse with them but by observing 'azl (Withdrawing the male sexual organ before emission of semen to avoid-conception). But we said: We are doing an act whereas Allah's Messenger is amongst us; why not ask him? So we asked Allah's Mes- senger (), and he said: It does not matter if you do not do it, for every soul that is to be born up to the Day of Resurrection will be born.
وَحَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ أَيُّوبَ، وَقُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ، وَعَلِيُّ بْنُ حُجْرٍ، قَالُوا حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ، بْنُ جَعْفَرٍ أَخْبَرَنِي رَبِيعَةُ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى بْنِ حَبَّانَ، عَنِ ابْنِ مُحَيْرِيزٍ، أَنَّهُ قَالَ دَخَلْتُ أَنَا وَأَبُو صِرْمَةَ عَلَى أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ فَسَأَلَهُ أَبُو صِرْمَةَ فَقَالَ يَا أَبَا سَعِيدٍ هَلْ سَمِعْتَ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَذْكُرُ الْعَزْلَ فَقَالَ نَعَمْ غَزَوْنَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم غَزْوَةَ بَلْمُصْطَلِقِ فَسَبَيْنَا كَرَائِمَ الْعَرَبِ فَطَالَتْ عَلَيْنَا الْعُزْبَةُ وَرَغِبْنَا فِي الْفِدَاءِ فَأَرَدْنَا أَنْ نَسْتَمْتِعَ وَنَعْزِلَ فَقُلْنَا نَفْعَلُ وَرَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم بَيْنَ أَظْهُرِنَا لاَ نَسْأَلُهُ ‏.‏ فَسَأَلْنَا رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فَقَالَ ‏ "‏ لاَ عَلَيْكُمْ أَنْ لاَ تَفْعَلُوا مَا كَتَبَ اللَّهُ خَلْقَ نَسَمَةٍ هِيَ كَائِنَةٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ إِلاَّ سَتَكُونُ ‏"‏ ‏.‏
Sahih Muslim Book 8, Hadith 3371

Op Sunnah.com staan deze ahadith ook.

16-11-2013, 15:15

Citaat door tamazicht24:
kopier aub die stukken voor mij dan en waar vind ik die hadtih?

maar als jij bewijzen wilt over dat je als moslim zijnde rein(maagd) het huwlijksboot instapt dus eerst islamtisch trouwen.
wil ik dat best plaatsen.

en nog iets gee
n 1 schepsel op aarde mag als slaaf worden behandeld we zijn gemaakt door allah swt en hebben allen hetzelfde
recht of je rijk en arm bent dik of dun zwart of wit. wie ben jij om over een ander te bepalen jij word mij slaaf omdat je geen moslim bent?
zelfs een betaalde werkster(huishoudster heeft in de islam haar rechten, hoe je met haar/hem om moet gaan.

bullshit gedoe.

luister niet naar die sijitse geleerden ze gaan jullie echt op een verkeerde dwaalspoor zetten serieuss!
Book 019, Number 4345:
It has been narrated on the authority of Salama (b. al-Akwa') who said: We fought against the Fazara and Abu Bakr was the commander over us. He had been appointed by the Messenger oi Allah (may peace be upon him). When we were onlv at an hour's distance from the water of the enemy, Abu Bakr ordered us to attack. We made a halt during the last part of the night tor rest and then we attacked from all sides and reached their watering-place where a battle was fought. Some of the enemies were killed and some were taken prisoners. I saw a group of persons that consisted of women and children. I was afraid lest they should reach the mountain before me, so I shot an arrow between them and the mountain. When they saw the arrow, they stopped. So I brought them, driving them along. Among them was a woman from Banu Fazara. She was wearing a leather coat. With her was her daughter who was one of the prettiest girls in Arabia. I drove them along until I brought them to Abu Bakr who bestowed that girl upon me as a prize. So we arrived in Medina. I had not yet disrobed her when the Messenger of Allah (may peace be upon him) met me in the street and said: Give me that girl, O Salama. I said: Messenger of Allah, she has fascinated me. I had not yet disrobed her. When on the next day. the Messenger of Allah (may peace be upon him) ag;tin met me in the street, he said: O Salama, give me that girl, may God bless your father. I said: She is for you. Messenger of Allah! By Allah. I have not yet disrobed her. The Messenger of Allah (may peace be upon him) sent her to the people of Mecca, and surrendered her as ransom for a number of Muslims who had been kept as prisoners at Mecca.
حَدَّثَنَا زُهَيْرُ بْنُ حَرْبٍ، حَدَّثَنَا عُمَرُ بْنُ يُونُسَ، حَدَّثَنَا عِكْرِمَةُ بْنُ عَمَّارٍ، حَدَّثَنِي إِيَاسُ بْنُ سَلَمَةَ، حَدَّثَنِي أَبِي قَالَ، غَزَوْنَا فَزَارَةَ وَعَلَيْنَا أَبُو بَكْرٍ أَمَّرَهُ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم عَلَيْنَا فَلَمَّا كَانَ بَيْنَنَا وَبَيْنَ الْمَاءِ سَاعَةٌ أَمَرَنَا أَبُو بَكْرٍ فَعَرَّسْنَا ثُمَّ شَنَّ الْغَارَةَ فَوَرَدَ الْمَاءَ فَقَتَلَ مَنْ قَتَلَ عَلَيْهِ وَسَبَى وَأَنْظُرُ إِلَى عُنُقٍ مِنَ النَّاسِ فِيهِمُ الذَّرَارِيُّ فَخَشِيتُ أَنْ يَسْبِقُونِي إِلَى الْجَبَلِ فَرَمَيْتُ بِسَهْمٍ بَيْنَهُمْ وَبَيْنَ الْجَبَلِ فَلَمَّا رَأَوُا السَّهْمَ وَقَفُوا فَجِئْتُ بِهِمْ أَسُوقُهُمْ وَفِيهِمُ امْرَأَةٌ مِنْ بَنِي فَزَارَةَ عَلَيْهَا قِشْعٌ مِنْ أَدَمٍ - قَالَ الْقِشْعُ النِّطَعُ - مَعَهَا ابْنَةٌ لَهَا مِنْ أَحْسَنِ الْعَرَبِ فَسُقْتُهُمْ حَتَّى أَتَيْتُ بِهِمْ أَبَا بَكْرٍ فَنَفَّلَنِي أَبُو بَكْرٍ ابْنَتَهَا فَقَدِمْنَا الْمَدِينَةَ وَمَا كَشَفْتُ لَهَا ثَوْبًا فَلَقِيَنِي رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فِي السُّوقِ فَقَالَ ‏"‏ يَا سَلَمَةُ هَبْ لِي الْمَرْأَةَ ‏"‏ ‏.‏ فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَاللَّهِ لَقَدْ أَعْجَبَتْنِي وَمَا كَشَفْتُ لَهَا ثَوْبًا ثُمَّ لَقِيَنِي رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم مِنَ الْغَدِ فِي السُّوقِ فَقَالَ لِي ‏"‏ يَا سَلَمَةُ هَبْ لِي الْمَرْأَةَ لِلَّهِ أَبُوكَ ‏"‏ ‏.‏ فَقُلْتُ هِيَ لَكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ فَوَاللَّهِ مَا كَشَفْتُ لَهَا ثَوْبًا فَبَعَثَ بِهَا رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم إِلَى أَهْلِ مَكَّةَ فَفَدَى بِهَا نَاسًا مِنَ الْمُسْلِمِينَ كَانُوا أُسِرُوا بِمَكَّةَ ‏.‏
Sahih Muslim Book 19(the book of jihad) Hadith 4345

En het wordt natuurlijk in de koran genoemd dat geslachtsgemeenschap met slavinnen is toegestaan.

Lees bijvoorbeeld surah al nissa vanaf de eerste aya zodat je weet in welke context het allemaal is geplaatst, pak ook de tafsir erbij.

4:24
Sahih International
And [also prohibited to you are all] married women except those your right hands possess. [This is] the decree of Allah upon you. And lawful to you are [all others] beyond these, [provided] that you seek them [in marriage] with [gifts from] your property, desiring chastity, not unlawful sexual intercourse. So for whatever you enjoy [of marriage] from them, give them their due compensation as an obligation. And there is no blame upon you for what you mutually agree to beyond the obligation. Indeed, Allah is ever Knowing and Wise.

Qur'an (33:50) - "O Prophet! We have made lawful to thee thy wives to whom thou hast paid their dowers; and those (slaves) whom thy right hand possesses out of the prisoners of war whom Allah has assigned to thee"
Zoek alles zelf na en neem vooral niks van mij aan want dat doe ik ook niet van anderen, je kan tegenwoordig makkelijk aan boeken komen. Het nummer staat erbij.

16-11-2013, 15:20

Citaat door Aceite:
In dit geval kun je dat beter aan een verlepte naaktslak leren, ze luistert niet. TS is een atheïst die zich bedreigd voelt door de islam en zich dus ieder moment moet verdedigen voor haar ongeloof om zich niet schuldig te voelen. En zij is niet de enige, meerdere zijn te vinden bij o.a. Islam & ik en Marokkaanse Jongeren en Actualiteiten.
Jaja atheist of jood zal allemaal wel, probeer nou maar eens voor een keer een discussie op normaal niveau te voeren.

Je verwees me een keer door naar een filmpje van deze man over rechten van vrouwen in de islam, geloof je hem ook niet?

[video=youtube;PPEy5ZOroNo]http://www.youtube.com/watch?v=PPEy5ZOroNo[/video]

http://www.youtube.com/watch?v=PPEy5ZOroNo

16-11-2013, 15:21
Bizar dat mensen zo boos worden om iets wat toegestaan is in hun eigen geloof, diep van binnen keuren jullie het dus af. Heel ironisch dat ik er zelf niet eens mijn mening over heb gegeven terwijl de rest duidelijk uitspreekt hoe ziek ze het vinden en het niet eens geloven...

16-11-2013, 15:30
http://www.youtube.com/watch?v=lJ0FAJET9kw

[video=youtube;lJ0FAJET9kw]http://www.youtube.com/watch?v=lJ0FAJET9kw[/video]

Hij heeft het over concubines: Het Latijnse woord concubine betekent letterlijk: zij die (buiten de huwelijkse staat) in gemeenschap met een man leeft, het is een eufemisme voor bijzit of maîtresse.

16-11-2013, 15:33
Duivelsgebroed

16-11-2013, 15:46
La hawwla wala quwwata ila bilah! Haal deze video weg!!

16-11-2013, 15:51



Citaat door Cersey:
Bizar dat mensen zo boos worden om iets wat toegestaan is in hun eigen geloof, diep van binnen keuren jullie het dus af. Heel ironisch dat ik er zelf niet eens mijn mening over heb gegeven terwijl de rest duidelijk uitspreekt hoe ziek ze het vinden en het niet eens geloven...
Ze willen alleen zien wat ze willen

16-11-2013, 16:15

Citaat door NotoriousB:
Ze willen alleen zien wat ze willen
God is groter dan jullie, alleen wat Hij wil zal gebeuren en jullie hebben daar geen enkele vat op. Jullie zijn slechts mensen, sterfelijk, machteloos en bezitten niet eens 1/10 de deel van zijn kennis.

16-11-2013, 16:16

Citaat door Cersey:
Jaja atheist of jood zal allemaal wel, probeer nou maar eens voor een keer een discussie op normaal niveau te voeren.

Je verwees me een keer door naar een filmpje van deze man over rechten van vrouwen in de islam, geloof je hem ook niet?


http://www.youtube.com/watch?v=PPEy5ZOroNo

Citaat door Cersey:
Jaja atheist of jood zal allemaal wel, probeer nou maar eens voor een keer een discussie op normaal niveau te voeren.

Je verwees me een keer door naar een filmpje van deze man over rechten van vrouwen in de islam, geloof je hem ook niet?

[video=youtube;PPEy5ZOroNo]http://www.youtube.com/watch?v=PPEy5ZOroNo[/video]

http://www.youtube.com/watch?v=PPEy5ZOroNo
Met atheïsten voer ik geen discussie meer, dat is gelijk aan met een dood paard discussieren. Atheïst vs. religie discussies zijn onzinnig en hebben nooit tot wat goeds geleid. "Jij hebt jouw 'religie' en ik de mijne" aldus de profeet jaren geleden. De islam brengt alleen ellende blablabla.... Er zal nooit wereldvrede zijn, ook niet in een wereld zonder religie. Zonder positiviteit is er geen negativiteit en andersom.

Jij komt met copy/paste argumenten. Je zet er niet eens bronnen bij. Hoe moet ik je serieus nemen?

Dat ik ooit naar die man heb verwezen betekent niet dat ik met al zijn standpunten eens ben. Wat betreft de vrijheden van de vrouw had hij een heel sterk punt. Ik hoef het niet met iedere sheikh eens te zijn en ook niet met ieder zijn standpunten. Dus jouw aanname slaat echt helemaal nergens op. Dat ik op de VVD stem, betekent ook niet dat ik het volledig eens ben met hun standpunten?

Waarom stuur je geen mail naar een erkende islamgeleerde als je interesse werkelijk zo groot is? Jouw doel hier is zeer duidelijk.: Mensen die minder kennis hebben en dus snel vatbaar zijn aan het twijfelen brengen met jouw drogredenen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9