Bekijk volle/desktop versie : polygamie



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

13-11-2013, 21:36
beste broeders en zusters

zou graag de negatieve en positieve zaken weten omtrent polygynie

.
wanneer zou je als vrouw het recht geven aan je man te hertrouwen?
wanneer is de man bereidt een extra vrouw te nemen?
wat doe je als man als de vrouwen onderling niet met elkaar overeenkomen?
hoe gaat je het als man doen om twee vrouwen te onderhouden, en waar zullen ze beiden met je leven?

13-11-2013, 22:05


Het is geen Polygamie maar Polygynie. Zie dat deze fout vaak wordt gemaakt.

13-11-2013, 22:09

Citaat door Levennnnn:
Het is geen Polygamie maar Polygynie. Zie dat deze fout vaak wordt gemaakt.
zie dat je gelijk hebt, polygamie is de ruime betekenis van een verbintenis tussen een persoon met meerdere personen.

13-11-2013, 22:14
hehe toch nog iemand die de benaming correct heeft


polygamie ------> is van één mens met meerdere partners tegelijk

polygynie -------> is wanneer één man met meer dan één vrouw getrouwd is

polyandrie -------> is wanneer één vrouw met meerdere mannen getrouwd is,

A'udubillahi

13-11-2013, 22:18



Citaat door radia0101:
wanneer zou je als vrouw het recht geven aan je man te hertrouwen?
De vrouw heeft niets te zeggen in deze zaak. Het kan toch niet zo zijn dat de vrouw tegenwoordig gaat beslissen wat de man moet doen of laten?


Citaat door radia0101:
wanneer is de man bereidt een extra vrouw te nemen?
Als ik genoeg geld heb om beide goed te onderhouden.


Citaat door radia0101:
wat doe je als man als de vrouwen onderling niet met elkaar overeenkomen?
Ze niet bij elkaar in een kamer plaatsen.


Citaat door radia0101:
hoe gaat je het als man doen om twee vrouwen te onderhouden, en waar zullen ze beiden met je leven?


Aparte huizen.

13-11-2013, 22:18
Zolang hij de huur en rekeningen betaald mag hij de maximale aantal vrouwen huwen. Ik zal mij rechten met liefde opgeven. Jammer dat hij dat niet kan betalen.

13-11-2013, 22:23

Citaat door eenzaam_me:
Zolang hij de huur en rekeningen betaald mag hij de maximale aantal vrouwen huwen. Ik zal mij rechten met liefde opgeven. Jammer dat hij dat niet kan betalen.


Welke rechten wil je opgeven dan?

13-11-2013, 22:25

Citaat door Mouwaysie:
De vrouw heeft niets te zeggen in deze zaak. Het kan toch niet zo zijn dat de vrouw tegenwoordig gaat beslissen wat de man moet doen of laten?



Als ik genoeg geld heb om beide goed te onderhouden.



Ze niet bij elkaar in een kamer plaatsen.



Aparte huizen.
We kunnen tegenwoordig één huis al niet meer betalen.

13-11-2013, 22:27

Citaat door Levennnnn:
We kunnen tegenwoordig één huis al niet meer betalen.


Sommigen inderdaad niet. Sommigen zelfs meerdere.

13-11-2013, 22:28
Polygamie is gewoon algemene betekenis en het is duidelijk dat als polygamie word benoemd dat het een man betreft met meerdere vrouwen, want van onze Deen is het Harram dat een vrouw meerdere mannen vrouw of vrouwen neemt. En radia man heeft geen toestemming nodig. Hij dient het alleen aan haar aan gegeven. Een man kan allerlei redenen hebben bijvoorbeeld:

1. Zijn vrouw is onvruchtbaar
2. Hij heeft de eerste vrouw gehuwd om deen en neemt een tweede voor schoonheid.
3. Hij neemt een gescheiden vrouw met kinderen fissabillahi.
4. Hij huwt een wees.

En het het is ook zo als alle vrouwen nu door 1 man word gehuwd dat er miljoenen vrouwen over blijven. Er zijn meer vrouwen op aarde dan de mannen. Dus voor de vrouwen mond dicht en accepteren en niet de recht van Allah die de man heeft gekregen tegen gaan.

13-11-2013, 22:28

Citaat door Mouwaysie:
Welke rechten wil je opgeven dan?
Tijd aan aandacht. Maar dat heb ik nooit gezien dus in die zin hoef ik het ook niet op te geven.

13-11-2013, 22:43

Citaat door radia0101:
beste broeders en zusters

zou graag de negatieve en positieve zaken weten omtrent polygamie

.
wanneer zou je als vrouw het recht geven aan je man te hertrouwen?
wanneer is de man bereidt een extra vrouw te nemen?
wat doe je als man als de vrouwen onderling niet met elkaar overeenkomen?
hoe gaat je het als man doen om twee vrouwen te onderhouden, en waar zullen ze beiden met je leven?
Als hij er genoeg geld en tijd voor heeft mag het.




Of ja ik zeg wel 'mag het' maar eerlijk, als vrouw zijnde heb je d'r niets over te zeggen.

13-11-2013, 22:49



Citaat door eenzaam_me:
Tijd aan aandacht. Maar dat heb ik nooit gezien dus in die zin hoef ik het ook niet op te geven.
Je hebt er wel recht op oeghtie fie deen. Praat met hem erover!

Citaat door Nerdeen:
Als hij er genoeg geld en tijd voor heeft mag het.
Waarom word er eerst aan geld en tijd gedacht? SubhanAllaah. Waarom word er niet eerst aan godvrezende persoon, of liefdevolle persoon gedacht?
Tijd is er genoeg voor 2 vrouwen en met 2500 onderhoud je makkelijk 2 vrouwen. Aangezien je toeslagen krijgt en ook kinderbijslag. Wallaahi makkelijk maar er word te veel werelds gedacht.

13-11-2013, 22:50
Vrouw heeft geen kiesrecht in deze.

13-11-2013, 22:50

Citaat door Mouwaysie:
Sommigen inderdaad niet. Sommigen zelfs meerdere.
Degenen die meerdere kunnen betalen die zouden dat geld beter kunnen gebruiken om maandelijks geld te pompen in de Syrische vluchtelingenkampen. Hier meerdere huizen nemen omdat je behoefte hebt aan meer vrouwen, terwijl daar gemiddeld een gezin van 8 personen leeft in een huis(voor zover je het zo kan noemen, eerder een schuur) van 4 bij 4m.

Ik keek toevallig net een video en kon het niet laten om mijn frustraties kwijt te raken, kijk vanaf 08:40 - http://www.youtube.com/watch?v=0LFACtnVgXo

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9