Bekijk volle/desktop versie : Baby weegt veelste weinig



13-11-2013, 20:04
Hey mama's,

Mijn dochter van 10 maanden weegt te weinig, ruim 2,5 kilo dan gemiddeld zou zijn voor haar leeftijdgenootjes. Ik zou graag willen weten wat ik haar te eten zou kunnen geven wat calorierijk is maar ook goed voor haar.

Heb je tips of heb je zelf in zo'n situatie gezeten, dan verneem ik graag van je..... Ik ben niet ongerust ofzo, maar wil weten ofdat ik er als moeder iets aan zou kunnen veranderen, ze eet opzich best goed

13-11-2013, 20:32


Hey meid, mijn zoontje ligt in het ziejenhuis omdat hij te vroeg geboren is. Elhamdilah groeit hij uit zichzelf goed maar de arts had verteld dat er maïsolie wordt gegeven als baby's niet goed groeien. Maïsolie is heel erg calorierijk en ook nog eens goed voor babyd

13-11-2013, 22:07
rach hoe gaat het nu met je zoontje? ik denk elke dag aan je, terwijl ik je sub7anlah helemaal niet ken, maar je verhaal heeft me blijkbaar zo geraakt dat ik elke dag deze topic bekijk.

13-11-2013, 22:09
Wat weegt ze

13-11-2013, 22:24


10 maanden 2,5 kilo???? klopt het wel wat je zegt? dat is erg weinig. Een kind weegt al bij de geboorte minimaal zo.

13-11-2013, 22:48

Citaat door moslima.ikkie:
10 maanden 2,5 kilo???? klopt het wel wat je zegt? dat is erg weinig. Een kind weegt al bij de geboorte minimaal zo.
Goed lezen meid, er staat 2,5 kg minder dan gemiddelde. Dus als 10 kg gemiddelde is 2,5 kg vanaf halen

Ts zolang de kleine goed en gezond eet en goede natte luiers heeft zou ik me geen zorgen maken. Ik ben opgehouden naar cb en al die cijfers te luisteren. Werd er alleen maar onzeker door. Ghair inshallah.

13-11-2013, 23:04
Het is idd belachelijk hoe het consultatiebureau pusht om er voor te zorgen dat je kinderen het net zo doen als andere kids. Als jou dochter goed eet drinkt zou ik me niet zo heel zorgen maken.
Maar je kan bijvoorbeeld haar boterham extra dik beleggen, klontje boter door haar groente doen. Allemaal extra calorieën en anders langs een diëtist gaan voor tips???

14-11-2013, 00:12
Laat je niet gek maken die die sukkels man. Ze maken alles en iedereen bang die daar komt, en 9 van de 10 die er werkt heeft zelf geen kinderen zo jong zijn ze.

Jij als moeder weet of zij goed eet of niet, en jij zegt dat zij goed eet, dan hoef je je nergens druk om te maken.

14-11-2013, 00:39

Citaat door roumaisa:
Goed lezen meid, er staat 2,5 kg minder dan gemiddelde. Dus als 10 kg gemiddelde is 2,5 kg vanaf halen

Ts zolang de kleine goed en gezond eet en goede natte luiers heeft zou ik me geen zorgen maken. Ik ben opgehouden naar cb en al die cijfers te luisteren. Werd er alleen maar onzeker door. Ghair inshallah.
Oeppss hahah ik lees weer te snel!

Indd wat jij zegt.
cb gaat volgens het boekje als moeder zie je wel in of je dochter goed eet. Iedereen heeft zijn eigen opbouw.

15-11-2013, 14:52
probeer eerst regelmaat en structuur in een dag te hebben, kindjes hebben daar echt behoefte aan.
dus zelfde tijd opstaan, eten, slapen en spelen. als je dit bereikt hebt, dan is je kind bv niet moe aan tafel en eet het goed door.
wat ik altijd doe voor mijn kindjes is 2x warm eten meestal in de middag soep, en in de ochtend botterhammen, tussendoor fruit en danoontjes.
ik geef ze ook geen snoep, chips, limonade, chocolade etc. meestal niet eens i huis.
het gebeurt een enkele keer dat ze dit krijgen, als je gezond en vers eet, lekker buiten met ze bent.
komt het vanzelf goed, niet druk maken heeft toch geen zin. kindjes zijn niet hetzelfde

17-11-2013, 20:42

Citaat door chocolata20:
rach hoe gaat het nu met je zoontje? ik denk elke dag aan je, terwijl ik je sub7anlah helemaal niet ken, maar je verhaal heeft me blijkbaar zo geraakt dat ik elke dag deze topic bekijk.
Het gaat elhamdolilah heel goed, ik ga weer een stuk schrijven.. Drankje wel voor je lieve woorden

17-11-2013, 21:06
Wat wel handig is in deze situatie is het volgende http://www.testmama.nl/?p=3432.

18-11-2013, 08:43


bedankt, mijn kind heeft echt rust en regelmaat, ik denk dat ze gewoon niet zo"n grote eter is, vandaar dat ik opzoek ben naar voedsel met veel calorieen