Bekijk volle/desktop versie : Tegenstrijdig



Pagina's : [1] 2

13-11-2013, 19:26
Ik begrijp iets niet. En ik hoop dat deze meisjes het zullen lezen.
Ben twee keer in grote steden geweest waar ik masha Allah veel vrouwen zag die islamitisch correct gekleed waren. Petje af!
Maar er zaten ook een paar tussen die ik wel heel apart vond.
Zo luidt de regel: het is of gezichtsbedekking en handschoenen of geen gezichtsbedekking en geen handschoenen.

Nou, er waren een paar meisjes die masha Allah helemaal bedekt waren incl hun handen. Maar hun gezichten waren onbedekt.
Oke... Wat is hier raar aan, behalve dat het niet volgens de regels is. Je zou denken hoe bedekter hoe beter. Oke.. Vooruit..
Maaaarrr, toen ik naar hun gezichten keek schrok ik!!
Ze waren zoooo zwaaar opgemaakt! Bijna bruidsmake up! En van sommige meisjes waren hun wenkbrauwen geepileerd!
En dit, dames, dit begrijp ik niet. Ik neem aan dat deze meiden weten wat de kledingvoorschriften zijn, dus waarom accentueren ze hun schoonheid zo? Je zou bijna zeggen dat hun gezichten extra aantrekkelijk is omdat de rest van hun lichaam niet te zien is.
Zonde vind ik dit! Of is de islamitisvhe kledingvoorschrift alleen een trend geworden, en heefthet verder geen waarde??

Trouwens, het was niet koud, dus vertel me niet dat ze hun handen tegen de kou beschermden

13-11-2013, 19:27


Dus dat, wilde het ff kwijt :-)

13-11-2013, 19:28

Citaat door Accessoires:
Ik begrijp iets niet. En ik hoop dat deze meisjes het zullen lezen.
Ben twee keer in grote steden geweest waar ik masha Allah veel vrouwen zag die islamitisch correct gekleed waren. Petje af!
Maar er zaten ook een paar tussen die ik wel heel apart vond.
Zo luidt de regel: het is of gezichtsbedekking en handschoenen of geen gezichtsbedekking en geen handschoenen.

Nou, er waren een paar meisjes die masha Allah helemaal bedekt waren incl hun handen. Maar hun gezichten waren onbedekt.
Oke... Wat is hier raar aan, behalve dat het niet volgens de regels is. Je zou denken hoe bedekter hoe beter. Oke.. Vooruit..
Maaaarrr, toen ik naar hun gezichten keek schrok ik!!
Ze waren zoooo zwaaar opgemaakt! Bijna bruidsmake up! En van sommige meisjes waren hun wenkbrauwen geepileerd!
En dit, dames, dit begrijp ik niet. Ik neem aan dat deze meiden weten wat de kledingvoorschriften zijn, dus waarom accentueren ze hun schoonheid zo? Je zou bijna zeggen dat hun gezichten extra aantrekkelijk is omdat de rest van hun lichaam niet te zien is.
Zonde vind ik dit! Of is de islamitisvhe kledingvoorschrift alleen een trend geworden, en heefthet verder geen waarde??

Trouwens, het was niet koud, dus vertel me niet dat ze hun handen tegen de kou beschermden
Volgens wie is dat de regel?

13-11-2013, 19:30
gelijk heb je of wat ik ook heb gezien is , dat ze felblauwe lenzen dragen en wat je zegt echt dik opgemaakt! vooral die eyliner echt m3ayek zwart

13-11-2013, 19:32


die regel kon ik ook niet eerlijk gezegd.. bron?
Zover ik weet is correcte hijaab dat je op het gezicht en handen na alles moet bedekken?

13-11-2013, 19:33
Een beter milieu begint bij jezelf. Misschien hebben die meiden nog moeite met geen make-up dragen maar werken ze daar aan.

13-11-2013, 19:36

Citaat door Delcine:
Een beter milieu begint bij jezelf. Misschien hebben die meiden nog moeite met geen make-up dragen maar werken ze daar aan.
Inderdaad.

13-11-2013, 19:37

Citaat door Delcine:
Een beter milieu begint bij jezelf. Misschien hebben die meiden nog moeite met geen make-up dragen maar werken ze daar aan.
Helemaal mee eens!

Ik weet ook wel dat je ze niet in slecht daglicht wilt zetten, maar bedenk je dat we allemaal fouten maken. Het kan zo zijn dat deze dame/dames hier nog aan werken. Stap voor stap

13-11-2013, 19:39
Sorry maar ik snap niet waar jij je druk om maakt. Als je echt nasie7a wilde geven moest je dat toen doen en niet achteraf op m.nl

13-11-2013, 19:41

Citaat door Delcine:
Een beter milieu begint bij jezelf. Misschien hebben die meiden nog moeite met geen make-up dragen maar werken ze daar aan.
absoluut. En beter een beetje van het goede als helemaal niets.. er moet ergens een begin zijn en dat verschilt per persoon. De een draagt eerst geen makeup en dan steeds wijdere kleding en dan hijaab, de ander doet het op een andere volgorde.

13-11-2013, 19:56

Citaat door Accessoires:
Ik begrijp iets niet. En ik hoop dat deze meisjes het zullen lezen.
Ben twee keer in grote steden geweest waar ik masha Allah veel vrouwen zag die islamitisch correct gekleed waren. Petje af!
Maar er zaten ook een paar tussen die ik wel heel apart vond.
Zo luidt de regel: het is of gezichtsbedekking en handschoenen of geen gezichtsbedekking en geen handschoenen.

Nou, er waren een paar meisjes die masha Allah helemaal bedekt waren incl hun handen. Maar hun gezichten waren onbedekt.
Oke... Wat is hier raar aan, behalve dat het niet volgens de regels is. Je zou denken hoe bedekter hoe beter. Oke.. Vooruit..
Maaaarrr, toen ik naar hun gezichten keek schrok ik!!
Ze waren zoooo zwaaar opgemaakt! Bijna bruidsmake up! En van sommige meisjes waren hun wenkbrauwen geepileerd!
En dit, dames, dit begrijp ik niet. Ik neem aan dat deze meiden weten wat de kledingvoorschriften zijn, dus waarom accentueren ze hun schoonheid zo? Je zou bijna zeggen dat hun gezichten extra aantrekkelijk is omdat de rest van hun lichaam niet te zien is.
Zonde vind ik dit! Of is de islamitisvhe kledingvoorschrift alleen een trend geworden, en heefthet verder geen waarde??

Trouwens, het was niet koud, dus vertel me niet dat ze hun handen tegen de kou beschermden
ik weet dat in de golflanden het niet voor geloof is maar cultuur dat ze zich zo kleden. heb er familie wonen en vroeg ze ook waarom. liepen ze in niqab en ogen zwaar opgemaakt. het was cultuur zeiden ze, Toen ze naar nl kwamen hadden ze een hoofddoek op met een broek en jurk.

13-11-2013, 19:59
Blijkbaar hebben ze daar nog heel veel moeite mee en vergaat het correct kleden hun makkelijker.

13-11-2013, 20:03



Citaat door YM-2012:
die regel kon ik ook niet eerlijk gezegd.. bron?
Zover ik weet is correcte hijaab dat je op het gezicht en handen na alles moet bedekken?
Er is een meningsverschil onder de geleerden hierover. Shaykh al-Albaanee is van mening dat het gezicht (en volgens mij ook de handen Allaahu alam) niet verplicht zijn om te bedekken. Maar geleerden zoals Shaykh 'Uthaymeen en Shaykh ibn Baaz zijn van mening dat dit wel verplicht is. Het is hoe dan ook sterk aangeraden om het wel te doen maar de grote geleerden verschillen dus van mening hierover.

13-11-2013, 20:05
Geef ze voortaan naseeha wanneer je jezelf voor hun bevindt.

13-11-2013, 20:07

Citaat door Sumayah:
Er is een meningsverschil onder de geleerden hierover. Shaykh al-Albaanee is van mening dat het gezicht (en volgens mij ook de handen Allaahu alam) niet verplicht zijn om te bedekken. Maar geleerden zoals Shaykh 'Uthaymeen en Shaykh ibn Baaz zijn van mening dat dit wel verplicht is. Het is hoe dan ook sterk aangeraden om het wel te doen maar de grote geleerden verschillen dus van mening hierover.
Ja, maar zij stelt dat je handen bedekken alleen gepaard mag gaan met gezichtsbedekking.. dus je mag niet je handen bedekken als je je gezicht toont.

Pagina's : [1] 2