Bekijk volle/desktop versie : leven in leugens..



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

12-11-2013, 14:48
Ik heb mij even aangemeld onder een nieuwe nick omdat ik serieus advies nodig heb.

Ik zal beginnen bij het begin. Ik ben 2,5 jaar geleden getrouwd met de liefde van mijn leven.
Ik ben dolgelukkig met hem en ik heb daarnaast een kleintje. Ik ben super gelukkig met mijn man en hij is de liefste die ik mij maar kan voorstellen.

Maar nu komt het. Ik heb gelogen over mijn financiële situatie. Ik heb een grote studieschuld (13.000 euro) die ik heb gemaakt voor mijn huwelijk. Deze studieschuld is deels echt door mijn studie, een ander klein gedeelte komt doordat ik mijn ouders maandelijks financieel bijstond. Echter heb ik hier nooit iets over gezegd tegen mijn man. Hij is er pas achter gekomen en is natuurlijk hartstikke boos. Wat ik echt met heel mijn hart begrijp. Ik zou ook boos zijn. Hij zegt zelfs dat als hij terug is van zakenreis erover te willen praten met als gevolg evt scheiden.

Daarnaast had ik een rekening waar hij geen weet van had, ook van deze rekening is hij nu op de hoogte en is hij niet blij mee dat ik dit achter zijn rug had lopen.

Maar het probleem is dat ik vaker lieg, over kleine dingen maar dus ook grote dingen.
Ik doe alles om bijv. mijn ouders blij te maken en te pleasen. Hebben zij geld nodig ook al heb ik het zelf niet?
Ze krijgen het van mij en ik zie wel hoe ik het regel. Zo heb ik dat vaker gedaan en heb ik vaker geld geleend om mijn ouders te helpen terwijl ik zelf niets had. Mijn ouders zijn best streng en hebben dat al vanaf mijn 16e van mij verwacht.

Ik wil zo graag aardig gevonden worden door iedereen, ik doe alles voor iedereen maar ik heb continu mezelf ermee.
Iedereen gaat voor mezelf zeg maar. En dat gaat ten koste van mij,

Ik ben tot de conclusie gekomen samen met mijn huisarts dat er psychische klachten bij mij te vinden zijn. Wat het is weet ik nog niet want hier gaan we met een psychotherapeut mee aan de slag.
Mijn man is dus nu een paar dagen flink pissig en is toevallig voor zijn werk enkele dagen het land uit. Hij heeft mij 2x wat laten weten terwijl wij elkaar doodbellen. Hij is boos en dat snap ik.
Ik weet dat ik er deels zelf een eigen wil in had maar deels weet ik niet eens waarom ik heb gelogen. Waarom ik zo heb gehandeld en waarom ik zo doe...en dat doet mij erg pijn.

Ik weet nu niet hoe te handelen tegenover mijn man etc, Ik heb al aangegeven dat ik zelf de lening terugbetaal want ik heb nooit iets tegen hem gezegd omdat ik het zelf wilde aflossen. En dat ging redelijk goed. Daarnaast hoef ik niet heel veel in 1x terug te betalen dus in ons gewone leven merken wij er niet veel van. Maar ik zit zo erg met het feit dat ik lieg en dat ik niet eens weet waarom ik het doe.. En dat ik iedereen voorop stel behalve mezelf.

Het doet gewoon ontzettend veel pijn..vinden jullie het een reden om te scheiden en hoe zouden jullie handelen?

Ik weet dat ik mezelf in de problemen heb gebracht maar er zitten dingen achter. Ik lieg terwijl ik niet eens weet waarom ik dat doe. Daarvoor zal ik ook behandeld worden.

12-11-2013, 14:51


Lieverd, zoek een (extra) baan en begin met het aflossen van je schuld, die verantwoordelijkheid heb je zeker pak alles aan wat er is, denk hierbij aan 's nachts post late avonduren winkel etc.etc.

12-11-2013, 14:52

Citaat door Y.DeLiefste.:
Lieverd, zoek een (extra) baan en begin met het aflossen van je schuld, die verantwoordelijkheid heb je zeker pak alles aan wat er is, denk hierbij aan 's nachts post late avonduren winkel etc.etc.
Ik heb een goede baan waarmee ik het makkelijk kan aflossen hamdoulilah. Dat is allemaal het probleem niet.
Het is meer mijn man en mijn psychische klachten..voor zover je het psychische klachten kunt noemen Want ik weet nog niet wat ik heb maar dat was wel wat de huisarts constateerde.

vinden jullie dit een scheiding waard? Vinden jullie dat er ook begrip moet zijn van zijn kant dat er evt iets psychisch niet in orde is.

Mijn man heeft ook zoiets van ja we hebben een gezamenlijke bankrek. daar komt alles op. Waarom zou ik ervoor op moeten draaien? Maar ik zeg ook tegen hem dat hij het niet hoeft. Maar hij ziet mijn geld dus ook als zijn geld en dat is het lastige..

12-11-2013, 14:54
Ergens herken ik je probleem(graag willen helpen/tevreden stellen). Alleen speel ik altijd open kaart met mijn man. Dan kijken we samen wat we wel en wat we niet kwijt kunnen. Je man gaat je heus niet opeten als je zegt dat je je ouders (financieel) wilt helpen.
Daarnaast moet je ook eens met je ouders praten over wat realistisch is om aan hun te geven.. Ze moeten ook weten dat je nu zelf een gezin hebt, dat jullie moeten onderhouden, en eens zien of ze het geld echt nodig hebben om in hun levensonderhoud te voorzien of dat het eigenlijk maar bijzaak is om extra dingen te kopen..

Probeer je man zoals hier uit te leggen wat er in je omgaat. Stop met liegen. Als je iets wilt zeggen, tel tot tien, en denk rustig na of het waar is of niet. En of je je het wel kan permitteren etc. En als je van je man houdt, verzwijg niets voor hem, want hij is het, waarmee je de rest van je leven moet doorbrengen, hij moet mij jou leven, en jij met hem. En met leugens, kan dat niet soepel verlopen. Het leven is al moeilijk genoeg.

12-11-2013, 14:54


Verveelde me een beetje, en in plaats van je tekst te lezen, heb ik de "IK" geteld. Je gebruikte maar liefste 51 keer "IK".

12-11-2013, 14:57

Citaat door Marokkaantje001:
Ergens herken ik je probleem(graag willen helpen/tevreden stellen). Alleen speel ik altijd open kaart met mijn man. Dan kijken we samen wat we wel en wat we niet kwijt kunnen. Je man gaat je heus niet opeten als je zegt dat je je ouders (financieel) wilt helpen.
Daarnaast moet je ook eens met je ouders praten over wat realistisch is om aan hun te geven.. Ze moeten ook weten dat je nu zelf een gezin hebt, dat jullie moeten onderhouden, en eens zien of ze het geld echt nodig hebben om in hun levensonderhoud te voorzien of dat het eigenlijk maar bijzaak is om extra dingen te kopen..

Probeer je man zoals hier uit te leggen wat er in je omgaat. Stop met liegen. Als je iets wilt zeggen, tel tot tien, en denk rustig na of het waar is of niet. En of je je het wel kan permitteren etc. En als je van je man houdt, verzwijg niets voor hem, want hij is het, waarmee je de rest van je leven moet doorbrengen, hij moet mij jou leven, en jij met hem. En met leugens, kan dat niet soepel verlopen. Het leven is al moeilijk genoeg.
En dat open kaart spelen moet ik nog leren. Nee, ik weet dat mijn man mij niet gaat opeten..Mijn ouders geven het geld uit aan luxe. Niet eens aan het broodnodige maar toch blijf ik ze helpen.

Ik heb mij ook voorgenomen om niets meer te verzwijgen en alles eerlijk te zeggen. Tevens heb ik dus ook hulp gezocht voor dit probleem want ik denk niet dat ik het in mijn eentje af kan.

12-11-2013, 14:58
Ik snap de boosheid van je man ook heel goed, maar ik vind het wel heel goed dat je nu hulp hebt gezocht. Ik denk dat je het eigenlijk zoals je hierboven zelf hebt geschreven moet uitleggen aan je man. Waar jij denkt dat het vandaan komt, maar ook dat je hulp hebt gezocht omdat je wilt werken aan jezelf en aan jullie huwelijk.

12-11-2013, 14:58
ik snap het even niet, ben je nu bang voor je man, dat ie je bij je ouders gaat dumpen als ie terug is van zakenreis. of wil je psychische hulp?

12-11-2013, 14:59

Citaat door Donkeyshot-:
Verveelde me een beetje, en in plaats van je tekst te lezen, heb ik de "IK" geteld. Je gebruikte maar liefste 51 keer "IK".
Bedankt voor het tellen

12-11-2013, 14:59

Citaat door onprettig:
En dat open kaart spelen moet ik nog leren. Nee, ik weet dat mijn man mij niet gaat opeten..Mijn ouders geven het geld uit aan luxe. Niet eens aan het broodnodige maar toch blijf ik ze helpen.

Ik heb mij ook voorgenomen om niets meer te verzwijgen en alles eerlijk te zeggen. Tevens heb ik dus ook hulp gezocht voor dit probleem want ik denk niet dat ik het in mijn eentje af kan.
Stap per stap. Nu je man nog in het buitenland is moet je mss eens alles wat je verzwegen hebt op papier schrijven.. Zodat je zeker bent dat er achteraf weer iets uitkomt, en dan zijn jullie terug bij 0..
Je moet echt eens met je ouders gaan praten dan. Dat je het gewoonweg financieel niet meer aankan en dat je schulden hebt gemaakt voor ze. Dat je heus wel eens wilt helpen, als ze wat nodig hebben, maar dat het zo niet verder kan..

Je kan idd hulp zoeken, maar ik denk dat je man, in dit geval, al een hele grote hulp kan zijn, mits je hem tot rede kunt brengen..

12-11-2013, 15:00

Citaat door 704903:
ik snap het even niet, ben je nu bang voor je man, dat ie je bij je ouders gaat dumpen als ie terug is van zakenreis. of wil je psychische hulp?
Ik ga sowieso de hulp krijgen die ik nodig heb op psychisch gebied. Maar wat ik van jullie wil weten is het reden genoeg om te scheiden. Ik ben op dit moment door de emoties etc niet objectief genoeg om hierover na te denken.

12-11-2013, 15:01
Waarheid komt altijd boven water, moest je maar niet liegen.
Je bent een getrouwde ''volwassen'' vrouw je hoort eerlijk te zijn in een huwelijk en open kaart te spelen.

12-11-2013, 15:01



Citaat door onprettig:
Bedankt voor het tellen

12-11-2013, 15:02

Citaat door Jasmina:
Ik snap de boosheid van je man ook heel goed, maar ik vind het wel heel goed dat je nu hulp hebt gezocht. Ik denk dat je het eigenlijk zoals je hierboven zelf hebt geschreven moet uitleggen aan je man. Waar jij denkt dat het vandaan komt, maar ook dat je hulp hebt gezocht omdat je wilt werken aan jezelf en aan jullie huwelijk.
Ik denk dat die hulp mij zeer zeker kan helpen om mij te veranderen. Ik zit er echt mee..Ik snap de boosheid ook heel goed. Ik zou hetzelfde hebben eerlijk is eerlijk. Ik vind het moeilijk aan mijn man uit te leggen want die zal zeggen ja maar waarom heb je het nooit gezegd, we hebben het er weleens over gehad namelijk.

12-11-2013, 15:03
je liegt alles aan elkaar tegenj e man, wat verwacht je?begrip?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8