Bekijk volle/desktop versie : Ryan Air



12-11-2013, 11:23
Ik ben aan het kijken voor een vlucht via ryan air, maar het is allemaal zo verwarrend, er lijken veel haken en ogen aan te zitten.

Heeft iemand ervaring hiermee en kan je mij vertellen waar ik op moet letten of in ieder geval niet moet vergeten en wat een nadeel kan zijn aub?



Alvast bedank lieve mensen.

12-11-2013, 11:26


Ben 1 keer met ryanair geweest en was wel ok. Ze zijn wel heel streng in het controleren van je bagage(kilo)

12-11-2013, 11:29
Je hebt een cc nodig om te boeken. Als je gaat boeken zet alles op nee, zoals annuleringsverzekering, handbagage koffer etc.
Je moet inchecken en ticket printen anders betaal je 40 euro.

Verder hadden zij een strenge controle op handbagage maar dat is inmiddels afgenomen. Normale bagage daar kijken ze wel streng naar en je mag geen extra tas als handbage. Alles moet in 1 kleine koffer.
Citaat door Wishing:
Ik ben aan het kijken voor een vlucht via ryan air, maar het is allemaal zo verwarrend, er lijken veel haken en ogen aan te zitten.

Heeft iemand ervaring hiermee en kan je mij vertellen waar ik op moet letten of in ieder geval niet moet vergeten en wat een nadeel kan zijn aub?



Alvast bedank lieve mensen.

12-11-2013, 11:31

Citaat door Wishing:
Ik ben aan het kijken voor een vlucht via ryan air, maar het is allemaal zo verwarrend, er lijken veel haken en ogen aan te zitten.

Heeft iemand ervaring hiermee en kan je mij vertellen waar ik op moet letten of in ieder geval niet moet vergeten en wat een nadeel kan zijn aub?



Alvast bedank lieve mensen.

Bagafe kost geld, kijk op hun site.voor tarieven.

Je moet je vluxht bevestigen (online inchecken) en ticket uitprinten. Als je dat oo de luchthhaven doet kost het je 60 eruo.... raak die uitgeprinte ticket niet kwijt, anders kost je alsnog weer die 60 euro...

Kijk eens op otla.nl of mltours.nl

12-11-2013, 12:09


Alles kost geld bij ze...Maar ik ben 2 weken terug met Ryanair voor 1 week naar marokko geweest...Heb 65 euro voor een retourtje betaald...Dus ze mogen wel streng zijn...

Ze zijn idd streng met je bagage en je moet online ingecheckt hebben anders betaal je 60 euro..wat overigens met cc betaald moet worden..Heb je die niet dan mag je niet mee!

12-11-2013, 12:21
Bedankt voor jullie reactie allemaal, het is idd dus wat ik al dacht, zelf online inchecken anders 40 euro erbij en bagage erbij kopen.

Maar je hoeft volgens mij niet met cc te betalen, er staat ook de optie bij debit card, dus gewoon je betaalpasje als het goed is.

12-11-2013, 12:32
Debit card = credit card volgens mij.

12-11-2013, 12:41

Citaat door gewoonikdus:
Debit card = credit card volgens mij.

Nee een debit card is je pinpas en kun je er niet mee betalen bij ryanair

12-11-2013, 12:52

Citaat door Ifone:
Nee een debit card is je pinpas en kun je er niet mee betalen bij ryanair
Een debitcard is een prepaid creditcard geen pinpas

12-11-2013, 12:57
Tegenwoordig kan je ook gewoon met je bankkaart betalen via online banking.

12-11-2013, 13:00
Is online inchecken bij KLM ook verplicht?

12-11-2013, 13:01
Ryanair wordt soepeler

De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft een aantal maatregelen aangekondigd 'ter verbetering van de klantenservice'. Het bedrijf versoepelt onder meer haar regels omtrent bagage. Ryanair wil daarmee tegemoetkomen aan de groeiende ontevredenheid onder haar klanten, meldt het Belgische persbureau Belga.

Na tal van opmerkingen van klanten via het feedbackprogramma 'tell MOL' (zeg het aan Michael O’Leary), heeft de lagekostenmaatschappij een aantal maatregelen voorgesteld om de klantenservice te verbeteren.

Bagage
Vanaf 1 december versoepelt Ryanair enkele regels omtrent bagage. De luchtvaartmaatschappij laat een tweede - kleine - tas toe als handbagage.

Inchecken
De kostprijs voor in te checken bagage daalt van 60 euro naar 30 euro per stuk.

Correctie
Verder zullen mensen die rechtstreeks op de website van Ryanair een vlucht boeken, vanaf 1 november 24 uur de tijd hebben om eventuele foutjes die ze daarbij maken te corrigeren.

Stille vluchten
Ryanair zal ook zogenaamd stille vluchten aanbieden voor 8 uur en na 21 uur. Op die vluchten worden geen andere aankondigingen gedaan dan de verplichte veiligheidsinstructies en worden de lichten aan boord gedimd.

Printen
Tot slot vermindert Ryanair de toeslag om de instapkaart op de luchthaven te laten printen van 70 naar 15 euro. Voor mensen die zich online niet ingecheckt hebben, blijft de toeslag wel 70 euro.

110 miljoen
Ryanairbaas Michael O’Leary verklaarde blij te zijn met de maatregelen en te hopen dat de klanten de maatregelen appreciëren. De luchtvaartmaatschappij, die binnen de vijf jaar het jaarlijkse aantal klanten wil optrekken van 80 naar 110 miljoen, probeert haar toenemende slechte imago inzake klantenservice zo weer op te poetsen.

12-11-2013, 13:57



Citaat door Wishing:
Bedankt voor jullie reactie allemaal, het is idd dus wat ik al dacht, zelf online inchecken anders 40 euro erbij en bagage erbij kopen.

Maar je hoeft volgens mij niet met cc te betalen, er staat ook de optie bij debit card, dus gewoon je betaalpasje als het goed is.
Je kan ook boeken via wtc.nl of cheaptickets...dan kan je met ideal betalen!