Bekijk volle/desktop versie : Webshop in Marokko



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

09-11-2013, 21:59
Ben bezig met mijn eigen webshop in Marokko, via dit topic kunnen jullie mijn voortgang bijhouden en eventueel wat leren van mijn fouten en treffers.

Natuurlijk zal ik de webshop delen nadat ik 'm af heb. De geplande lanceerdatum is:

1 januari 2014. Onder voorbehoud van calamiteiten.

Mensen die nieuwsgierig zijn kunnen eerder toegang krijgen tot mijn webshop. Wat ik hiervoor terug wil is dat je één persoon woonachtig in Marokko zijn/haar mail laat achterlaten op mijn teaser-pagina. Hij/zij hoeft zich niet te registreren, maar alleen zijn/haar e-mail achter te laten. Spelregel 2 is dat de website niet gedeeld wordt in dit topic.

pm of hoek me je mail <3

- let's go -


10-11-2013, 13:40


Bltgd afschrijving daar zul je op moeten fixeren als het om klein bedragen gaat
zoals bv auto te koop zetten of iets ..... dat je 100Drhm kan afschrijven

voor grote bedragen gaat wel moeilijk worden. daar ken je onderneming niet goed genoeg om passend advies te geven

is meeste voor de hand liggend

wat ook vroeger vaak werd gebruikt in NL was vooruit betaling .. dus daar kan je ook mee werken

10-11-2013, 13:48

Citaat door Levensgenieter9:
Bltgd afschrijving daar zul je op moeten fixeren als het om klein bedragen gaat
zoals bv auto te koop zetten of iets ..... dat je 100Drhm kan afschrijven

voor grote bedragen gaat wel moeilijk worden. daar ken je onderneming niet goed genoeg om passend advies te geven

is meeste voor de hand liggend

wat ook vroeger vaak werd gebruikt in NL was vooruit betaling .. dus daar kan je ook mee werken



Ja, beltegoed afschrijvingen ben ik al tegengekomen, maar ik had de assumptie dat dat voor een buitenlandse partij moeilijk zou worden. Ik ga het toch even uitzoeken! Dank voor je reactie.

Het zijn inderdaad kleine bedragen waar ik mee te maken ga krijgen.

10-11-2013, 20:13

Citaat door Kevin:
waarom niet een normale debitcard afschrijving? dan kan in principe elke marokkaan je betalen. let op, je moet dan wel zelf een marokkaanse merchant account hebben lopen bij een marokkaanse bank.
met alle marokkaanse rekeningen (eigenlijk met alle niet-nederlandse rekeningen) kun je met je betaalrekening geld afschrijven, in europa heet dit MAESTRO maar in NL is dit nog niet geactiveerd maar in Marokko kan dat wel met behulp van visa electron.
daarnaast zou je vooruitbetaling kunnen vragen, of een wafa cash betaling. ecommerce begint in marokko steeds te groeien, je ziet steeds meer reclames op de marokkaanse televisie van marokkaanse webshops. succes.
Dankjewel! Ik ga morgen alle banken langs om me te informeren. Ik las dat je voor gebruik van de merchant account 5000 dirham moet betalen, is natuurlijk niet vreselijk hoog, maar voor de start vind ik dit een te dure investering.

10-11-2013, 20:51


Moneybookers (Skrill) vind ik heel erg aanspreken. Misschien ook een interessante voor iemand anders:

http://https://www.moneybookers.com

Voordeel is ook dat je dan geen SSL certificaat hoeft te kopen...

11-11-2013, 19:33
up! heb een groothandelaar gevonden via waar ik de goederen goedkoop kan inkopen... dus weer een grote stap verder! kan niet wachten tot de lancering.

13-11-2013, 22:18

Citaat door Kevin:
waarom zou moneybookers interessant moeten zijn voor de marokkaanse markt? je bent op de hoogte van het feit dat marokkaans geld ten alle tijden in marokkaanse handen blijft?
wat stom van me, was ik echt helemaal vergeten... heb maandag afspraak bij de internationale afdeling van de kvk om me erover te informeren, kan waarschijnlijk niet eraan ontkomen dat ik me moet registreren in Marokko.

19-11-2013, 11:19
Leuk. Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe dit in z'n werk gaat. Kan je al zeggen wat je gaat doen?

19-11-2013, 12:43
ben zeer benieuwd naar je project.

19-11-2013, 13:03

Citaat door Misz_Tefeh:
Leuk. Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe dit in z'n werk gaat. Kan je al zeggen wat je gaat doen?
Nee nog niet, maar wel bijna!
Gisteren geïnformeerd bij de internationale afdeling van de kvk. Tip: ze hebben heel weinig praktische kennis over Marokko dus zoek je informatie ergens anders op.

19-11-2013, 13:41
De marokkaanse banken in NL weten trouwens ook geen piep... je kan alleen in marokko informatie opvragen en alleen in marokko een rekening openen...

19-11-2013, 13:54
Bij Chaabi kan je in Antwerpen een zakelijke rekening openen in Marokko, bij Wafa bank snauwen ze je af omdat je uit Nederland komt en zeggen ze dat ze je niet willen helpen.

correctie: alleen een particuliere rekening... voor een zakelijke rekening zal je nog steeds in marokko moeten zijn

19-11-2013, 16:32


tnx. Ik zoek zelf via Linkedin mensen die verstand hebben van ondernemen in Marokko.

20-11-2013, 12:46

Citaat door Misz_Tefeh:
tnx. Ik zoek zelf via Linkedin mensen die verstand hebben van ondernemen in Marokko.
...heb er 500 + maar aan niemand heb ik wat... lol ...

20-11-2013, 16:47
Interessant!!! Ben benieuwd

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9