Bekijk volle/desktop versie : Enkel de Koran volgen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

09-11-2013, 18:10
Ik wil graag een leerrijke discussie over dit onderwerp omdat dit al jaren aan mij knaagt.

Waarom zijn mensen die enkel de Koran volgen slecht bezig?

Ik wil geen 'preken' van geleerden. Ik wil graag duidelijke redenen.

Als Allah ons verteld dat de Koran een volledig gedetailleerd boek is.

"And We have revealed the Book to you which has clear explanation of everything, and a guidance, mercy and good news for those who submit." (Qur'an 16:89)

“Shall I then seek a Judge other than Allah? When it is He Who has revealed to you the Book fully detailed?” (Qur'an 6:114)

Hoe kan het dan zijn dat we hadith als belangrijke bron gebruiken?

Ik behoor tot GEEN ENKELE sekte, dus gelieve u commentaar voor u te houden.

Ik wil een normale discussie, gescheld en veroordelingen voor jezelf houden.

Thanks.

09-11-2013, 18:11


Waarom zijn mensen die enkel de Koran volgen slecht bezig?

Voor diegenen die het afkeuren natuurlijk.

09-11-2013, 18:12
Allah zegt in de koran dat Hij de Koran en de Wijsheid heeft geleerd aan de profeet salAllahoe alayhi wa salam als genade van Hem en Wijsheid staat voor de soennah die ook gevolgd dient te worden na3am

09-11-2013, 18:35
Omdat als jij de Koran/Qoer'an volgt je dan verplicht bent te geloven in het volgende: "kama arsalna fiekoem rasoelan minkoem jatloe 3alaykoem ayatiena wa joezakikoem wa joe3alimoekoemoe al-kitaba wa al-hikmata...."

Mijn vraag aan zij die de Quran enkel willen volgen:
1) Gezien (onder andere!!) bovengenoemde aya, hoe kun je claimen dat hetgeen Allah soebhanahoewa ta3ala notabene zelf te kennen heeft gegeven met de verwijzing naar de 7ikma incorrect is?
2) Hoe verricht je het gebed als Qoeraniet? Die handelingen staan namelijk niet in de Qoer'an.
3) Hoe verricht je dan al-Woedoe?

09-11-2013, 18:40


De koran is neergedaald op mohammed toch? Je leest in diezelfde koran dat Allah zegt, zeg als jullie van Allah houden volgt mij dan opdat Alah van jullie gaat houden en jullie zonden vergeven.

Dus als je de koran wil volgen moet je de profeet volgen, zijn woorden, daden, doen en laten, en dat is precies wat je in de hadith leert.

Zelfs de weg van de sahaba mag je niet tegengaan staat in de koran, laat staan de profeet.
Moge allah je leiden en ons.

09-11-2013, 18:49

Citaat door Holbewoonster:
Omdat als jij de Koran/Qoer'an volgt je dan verplicht bent te geloven in het volgende: "kama arsalna fiekoem rasoelan minkoem jatloe 3alaykoem ayatiena wa joezakikoem wa joe3alimoekoemoe al-kitaba wa al-hikmata...."

Mijn vraag aan zij die de Quran enkel willen volgen:
1) Gezien (onder andere!!) bovengenoemde aya, hoe kun je claimen dat hetgeen Allah soebhanahoewa ta3ala notabene zelf te kennen heeft gegeven met de verwijzing naar de 7ikma incorrect is?
2) Hoe verricht je het gebed als Qoeraniet? Die handelingen staan namelijk niet in de Qoer'an.
3) Hoe verricht je dan al-Woedoe?
Qoeraniet???? Ik zei toch dat ik bij geen enkele sektehoor? Waarom is het nodig voor de mens om elkaar altijd in hokjes te steken? Dat leid naar racisme en discriminatie. Hou er aub mee op.

Woedoe en Salaat zijn in de Koran vermeld. Zelfs de Tayamoem.

09-11-2013, 18:51

Citaat door Aboubakr1:
De koran is neergedaald op mohammed toch? Je leest in diezelfde koran dat Allah zegt, zeg als jullie van Allah houden volgt mij dan opdat Alah van jullie gaat houden en jullie zonden vergeven.

Dus als je de koran wil volgen moet je de profeet volgen, zijn woorden, daden, doen en laten, en dat is precies wat je in de hadith leert.

Zelfs de weg van de sahaba mag je niet tegengaan staat in de koran, laat staan de profeet.
Moge allah je leiden en ons.
Dat is het hem net. De Koran volgen is een leidraad voor allen. De profeet is een boodschapper van het woord geweest. Hij beval om niets buiten de Koranverzen te noteren. Dat wil toch iets zeggen?

09-11-2013, 18:55
Even later heeft hij toestemming gegeven om zijn overlevering over te leveren toen de koran werd geopenbaard aan hem gaf hij nog geen toestemming omdat hij salAllahoe alayhi wa salaam bang was dat het met elkaar verward zou worden wallahu A3lam moge Allah mij vergeven als ik iets verkeeds heb gezegd maar zo was het volgens mij

09-11-2013, 18:56
Zonder de overlevering zouden we de bepaalde verzen niet eens snappen in welke omstandigheden het is geopenbaard waarom hoe wat? Zo begrijp je de koran dankzij de ahadith

09-11-2013, 18:57
Dus de koran is de basis van het geloof en de soennah legt het uit hoe we het moeten intepreteren

09-11-2013, 18:57
Ik zou het niet weten maar weet wel dat als iedereen enkel de koran gebruikt je een heel ander soort islam krijgt.
Alcohol drinken zou dan bijvoorbeeld toegestaan zijn...

09-11-2013, 18:59
van wie heb jij de Quraan doorgekregen? Van Ahlussunnah toch? Zij hebben deze Quraan tot op detail gevolgd eeuwenlang. Dus waarom moet jij het Boek van deze mensen ineens gaan interpreteren naar jouw eigen visie?


Je gaat toch ook gewoon Biologie bij je Biologie leraar leren en niet bij de groenteboer toch?

Daarom leer je de Quraan toch het best bij de Geleerden die het boek al 14 eeuwen bestuderen en doceren?

09-11-2013, 19:01



Citaat door What:
Qoeraniet???? Ik zei toch dat ik bij geen enkele sektehoor? Waarom is het nodig voor de mens om elkaar altijd in hokjes te steken? Dat leid naar racisme en discriminatie. Hou er aub mee op.

Woedoe en Salaat zijn in de Koran vermeld. Zelfs de Tayamoem.
Iemand die een Qoeraniet is volgt gewoon de Qoer'an. Ik snap niet waarom je hier zo gepikeerd over doet?
En doe eens lekker normaal met je discriminatie. Weet jij überhaupt wel wat het woordje 'discriminatie' betekent?

Probeer m'n vragen mu eens rustig te beantwoorden:
1) Vraag één is onbeantwoord. Wat betekent al-7ikma in die aya? Je zou eens kunnen kijken naar de tafsier van een moefasier als imam as-Sa3di.
2) Kun je de verzen in de Qoer'an aanwijzen waar alle bewegingen van het gebed te vinden zijn? Waar staat bijvoorbeeld de roekoe3 en de tasliem?
3) Idem als vraag twee als het gaat om de wassing. Waar in de Qoer'an staat de gehele wijze van hoe al-Woedoe verricht moet worden precies? Citeer ze eens?

En zou je als Qoeraniet een hadieth Qoedsi precies categoriseren eigenlijk?

09-11-2013, 19:03
Klopt wanneer wij de soennah achterwege laten en de koran gaan volgen volgens onze eigen visie en begeerten dan krijgen we mensen zoals die zeggen dat een leider die niet regeert met de sharia geen ongelovige is

09-11-2013, 19:04

Citaat door What:
Qoeraniet???? Ik zei toch dat ik bij geen enkele sektehoor? Waarom is het nodig voor de mens om elkaar altijd in hokjes te steken? Dat leid naar racisme en discriminatie. Hou er aub mee op.

Woedoe en Salaat zijn in de Koran vermeld. Zelfs de Tayamoem.
Oke,

Leg mij inshaAllah exact uit hoe je moet bidden, tot aan de details volgens de Qoraan.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7