Bekijk volle/desktop versie : Zorgen over leegstromen inburgeringscursussen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

06-11-2013, 17:19
[h=1]Zorgen over leegstromen inburgeringscursussen[/h]
Asscher

Foto: anp





De Tweede Kamerleden Keklik Yücel (PvdA) en Pieter Heerma (CDA) hebben hierover woensdag opheldering gevraagd aan minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken. Zij willen weten in hoeverre de terugloop wordt veroorzaakt door een wetswijziging, waardoor nieuwkomers van buiten de EU of Turkije hun eigen inburgering moeten regelen en betalen. Vroeger zorgden de gemeenten daarvoor.
Sinds de nieuwe wet op 1 januari werd ingevoerd, hebben maar 923 mensen zich gemeld voor een lening om hun inburgeringstraject te kunnen financieren, schrijft het weekblad De Groene Amsterdammer. Dit op een totaal van 7803 nieuwe inburgeraars. Hoe de rest zijn inburgering regelt, is onbekend.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22034590/__Leegloop_inburgeringscursus__.html

Dan krijg je dus uiteindelijk ook geen permanente verblijfsvergunning?


06-11-2013, 17:22


Ja wat willen ze nou joh die debielen ...alles zo streng mogelijk maken voor nieuwkomers .. En als ze niet komen opdagen

Gaan ze zeuren en klagen...... Echt ik volg die klojo's daar echt niet meer

06-11-2013, 17:25

Citaat door soraya28:
Ja wat willen ze nou joh die debielen ...alles zo streng mogelijk maken voor nieuwkomers .. En als ze niet komen opdagen

Gaan ze zeuren en klagen...... Echt ik volg die klojo's daar echt niet meer
Het gaat niet over het moeilijk maken. Mensen mogen zo'n cursus toch wel zelf betalen?

06-11-2013, 17:48

Citaat door Globi:
Het gaat niet over het moeilijk maken. Mensen mogen zo'n cursus toch wel zelf betalen?
Oh tuurlijk dat willen ze ja maar mensen hebben geen geld dus... Wat doen we dan Globi !!!!

06-11-2013, 17:49



Citaat door soraya28:
Oh tuurlijk dat willen ze ja maar mensen hebben geen geld dus... Wat doen we dan Globi !!!!
Ik heb net gelezen dat je het geld kan lenen. Daarnaast zijn er ook subsidies. Maar als je dat geld niet kan opbrengen hoor je hier misschien thuis.

06-11-2013, 18:43

Citaat door Globi:
Ik heb net gelezen dat je het geld kan lenen. Daarnaast zijn er ook subsidies. Maar als je dat geld niet kan opbrengen hoor je hier misschien thuis.
Moslims mogen geen geld lenen (met rente). Maar dit geldt ook voor orthodoxe Christenen en Joden. Veel moslims houden zich hier wel aan dus dat ze niet willen lenen is hun goed recht. Lenen kan ook nooit verplicht worden want lenen betekent altijd een schuld. Ik denk juridisch gezien maken ze wel een kans als ze in beroep gaan.

Mensen zonder Nederlandse paspoort moeten gewoon uitwijken naar Belgie of de Scandinavische landen. Nederland gaat alleen maar achteruit.

Je kan ook niet mensen verbieden om hier naar Nederland te komen of elders in Europa. Jij bepaalt zoiets niet noch kan een meerderheid van de Europeanen zoiets bepalen.

Die mensen hebben ook recht op een goed leven, onderwijs en gezondheidszorg. Wie ben jij of zijn jullie om die mensen dat te weerhouden?

06-11-2013, 19:06

Citaat door MocroPower666:
Moslims mogen geen geld lenen (met rente). Maar dit geldt ook voor orthodoxe Christenen en Joden. Veel moslims houden zich hier wel aan dus dat ze niet willen lenen is hun goed recht. Lenen kan ook nooit verplicht worden want lenen betekent altijd een schuld. Ik denk juridisch gezien maken ze wel een kans als ze in beroep gaan.

Mensen zonder Nederlandse paspoort moeten gewoon uitwijken naar Belgie of de Scandinavische landen. Nederland gaat alleen maar achteruit.

Je kan ook niet mensen verbieden om hier naar Nederland te komen of elders in Europa. Jij bepaalt zoiets niet noch kan een meerderheid van de Europeanen zoiets bepalen.

Die mensen hebben ook recht op een goed leven, onderwijs en gezondheidszorg. Wie ben jij of zijn jullie om die mensen dat te weerhouden?
Dat is dan het probleem van moslims. Dan betaal je het zelf. Wij als nederlanders hoeven er ook niet echt voor op te draaien. Als iemand hier wil komen wonen betaal je bepaalde dingen nu zelf. Die regel is er niet voor niets in dit land. Teveel mislukte buitenlanders die er misbruik van maakten. Heb ik jaren geleden hier al aangegeven. En ineens slaat het terug. Dan nu niet gaan zeuren.

Je wil alles voor niets en nog hulp voor niets ook. Zo werkt dat gewoon niet. Regel eigen zaken. Dat moest ik ook.

06-11-2013, 19:46

Citaat door Globi:
Dat is dan het probleem van moslims. Dan betaal je het zelf. Wij als nederlanders hoeven er ook niet echt voor op te draaien. Als iemand hier wil komen wonen betaal je bepaalde dingen nu zelf. Die regel is er niet voor niets in dit land. Teveel mislukte buitenlanders die er misbruik van maakten. Heb ik jaren geleden hier al aangegeven. En ineens slaat het terug. Dan nu niet gaan zeuren.

Je wil alles voor niets en nog hulp voor niets ook. Zo werkt dat gewoon niet. Regel eigen zaken. Dat moest ik ook.
Wat betaal jij? Welke immigrant of asielzoeker heb jij gefinancierd? Graag concrete bewijzen laten zien, anders moet je niet zoiets stoms zeggen.

Welke zaken heb jij moeten regelen voordat je recht mocht hebben op gezondsheidzorg, onderwijs, etc etc? Helemaal geen fuk, je bent toevallig geboren Nederland. Dat betekent dat je automatisch recht hebt op onderwijs, zorg, voedsel etc etc ookal zouden je ouders overleden zijn kort na je geboorte.

Dus het enige verschil is dat jij hier toevallig geboren bent en die arme afrikaan niet. Dus leg mij ff uit waarom moet je die mensen misgunnen?

06-11-2013, 20:04
Zo'n onoverkomelijk bedrag lijkt het me ook weer niet.

06-11-2013, 20:09
Is ook heeeeeeeeeeeel erg nuttig zo een cursus! je gaat er in als een analfabete moslim en kom naar buiten als vloeiend nederlands sprekende polonaise dansende, met in een hand een tulp en in de ander een biertje naar buiten.
donder toch es op man met jullie geld verspilling!

06-11-2013, 20:23

Citaat door bokitoo2:
Is ook heeeeeeeeeeeel erg nuttig zo een cursus! je gaat er in als een analfabete moslim en kom naar buiten als vloeiend nederlands sprekende polonaise dansende, met in een hand een tulp en in de ander een biertje naar buiten.
donder toch es op man met jullie geld verspilling!
Kunnen die ambtenaren nog iets anders dan?
Omscholen? Wat denk je dat het kost?

06-11-2013, 20:24

Citaat door bokitoo2:
Is ook heeeeeeeeeeeel erg nuttig zo een cursus! je gaat er in als een analfabete moslim en kom naar buiten als vloeiend nederlands sprekende polonaise dansende, met in een hand een tulp en in de ander een biertje naar buiten.
donder toch es op man met jullie geld verspilling!
Echt he

Boki

06-11-2013, 20:25


kusje troeg drama inoe.

06-11-2013, 20:31
Doet me denken aan die examen vragen die bijna geen enkele degelijke Nederlander foutloos kon beantwoorden.... Inburgeringscursus.... taalcursus lijkt me meer dan genoeg.....en dan nog alleen voor diegene die het echt nodig hebben...

06-11-2013, 20:54

Citaat door Gitane:
Doet me denken aan die examen vragen die bijna geen enkele degelijke Nederlander foutloos kon beantwoorden.... Inburgeringscursus.... taalcursus lijkt me meer dan genoeg.....en dan nog alleen voor diegene die het echt nodig hebben...
Inderdaad.

Symboolpolitiek.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8