Bekijk volle/desktop versie : 'Druk elkaarop het hart om vrouwen goed te behandelen' (Moesliem)



Pagina's : [1] 2

05-11-2013, 13:27
De Islam is gekomen om tegen de man te zeggen:

'En behandelt hen (vrouwen) volgens de voorschriften. En wanneer jullie een afkeer van hen hebben, dan kan het zijn dat jullie een afkeer hebben van iets, terwijl Allah daarin veel goeds gelegd heeft.' (4:19)

“En geeft hun (de vrouwen) van de rijkdom die Allah jullie gaf.”
(Soerat an-Noer: 33)

En

“Zij (vrouwen) zijn als kleding voor jullie en jullie zijn (als) kleding voor hen.”

(Soerat al-Baqarah: 187)

De Profeet vrede zijn met hem heeft gezegd: 'Druk elkaarop het hart om vrouwen goed te behandelen' (Moesliem)

Hij heeft ook gezegd:

“De beste onder jullie is hij die zijn vrouwen goed behandelt en ik ben de beste onder jullie voor zijn vrouw!”

(at-Tirmidhi)

hafidh Ibn Kethier heeft gezegd over de vers 4:19: “… door vriendelijke woorden tegen hen te spreken, hen vriendelijk te behandelen en je verschijning aantrekkelijk voor hen te maken, net zoals je ervan houdt dat zij dat voor jullie doen …”
(Tafsieroel Qor´aan al-´Adhiem)

05-11-2013, 14:33


Hier kunnen veel straatschoffies van leren.

05-11-2013, 14:57

Citaat door ENVY_ME:
Hier kunnen veel straatschoffies van leren.
Dit is een les voor iedereen

05-11-2013, 16:20
I like this topic, ThanKs.

05-11-2013, 16:21



Citaat door Sems:
I like this topic, ThanKs.
Geen dank

05-11-2013, 17:55
"De gelovige die het beste geloof bezit, is degene die het beste gedrag vertoont en de beste van jullie zijn degenen die zich het beste gedragen ten opzichte van hun vrouwen."

Overgeleverd door At-Tirmidhi, die zei dat het een hasan sahieh hadith is.

05-11-2013, 17:59

Citaat door NordinZH:
"De gelovige die het beste geloof bezit, is degene die het beste gedrag vertoont en de beste van jullie zijn degenen die zich het beste gedragen ten opzichte van hun vrouwen."

Overgeleverd door At-Tirmidhi, die zei dat het een hasan sabieh hadith is.
Sabieh of sahieh?

05-11-2013, 18:06
vrouwen van tegenwoordig zijn ook niet meer de makkelijkste
ze hebben nog wel eens trekjes om ook de broekriem te dragen..

05-11-2013, 18:07

Citaat door Sems:
I like this topic, ThanKs.
want het past in jouw straatbeeldje

05-11-2013, 18:09

Citaat door Gizou020:
vrouwen van tegenwoordig zijn ook niet meer de makkelijkste
ze hebben nog wel eens trekjes om ook de broekriem te dragen..
Moge Allah zulke vrouwen leiden, wij zijn er slecht om te adviseren en niet te oordelen.
Ghair in shaa Allah.

05-11-2013, 18:10

Citaat door NordinZH:
"De gelovige die het beste geloof bezit, is degene die het beste gedrag vertoont en de beste van jullie zijn degenen die zich het beste gedragen ten opzichte van hun vrouwen."

Overgeleverd door At-Tirmidhi, die zei dat het een hasan sabieh hadith is.

05-11-2013, 18:13
alhamdulilah..
Citaat door Menzallis:
De Islam is gekomen om tegen de man te zeggen:

'En behandelt hen (vrouwen) volgens de voorschriften. En wanneer jullie een afkeer van hen hebben, dan kan het zijn dat jullie een afkeer hebben van iets, terwijl Allah daarin veel goeds gelegd heeft.' (4:19)

“En geeft hun (de vrouwen) van de rijkdom die Allah jullie gaf.”
(Soerat an-Noer: 33)

En

“Zij (vrouwen) zijn als kleding voor jullie en jullie zijn (als) kleding voor hen.”

(Soerat al-Baqarah: 187)

De Profeet vrede zijn met hem heeft gezegd: 'Druk elkaarop het hart om vrouwen goed te behandelen' (Moesliem)

Hij heeft ook gezegd:

“De beste onder jullie is hij die zijn vrouwen goed behandelt en ik ben de beste onder jullie voor zijn vrouw!”

(at-Tirmidhi)

hafidh Ibn Kethier heeft gezegd over de vers 4:19: “… door vriendelijke woorden tegen hen te spreken, hen vriendelijk te behandelen en je verschijning aantrekkelijk voor hen te maken, net zoals je ervan houdt dat zij dat voor jullie doen …”
(Tafsieroel Qor´aan al-´Adhiem)

05-11-2013, 20:49


Welke vrouwen??? Huh Hallo 2013 bijna 2014 er zijn geen vrouwen meer die zijn mannen geworden. Haha

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 4

05-11-2013, 23:32

Citaat door loveAmsterdam:
Welke vrouwen??? Huh Hallo 2013 bijna 2014 er zijn geen vrouwen meer die zijn mannen geworden. Haha

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 4
Ik weet niet wat je hebt gezien, maar er zijn degelijk wel vrouwen die je vrouwen kunt noemen. En wil je een goede vrouw, zorg jij er maar eerst voor dat je een echte man wordt. Ik verwijs je door naar wat de TS heeft geplaatst in z'n eerste reactie.

06-11-2013, 00:01
Een echte man worden! Man man man hhh

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 4

Pagina's : [1] 2