Bekijk volle/desktop versie : Gemengde gevoelens...



Pagina's : [1] 2

04-11-2013, 11:32

Citaat:
11 jaar terug heb ik te maken gehad met incest met twee verschillende personen. Het zijn gebeurtenissen dat als een littekens zijn gegraveerd. Het heeft tot nare gevolgen geleid. Ik ben kort daarna in me armen gaan snijden. Het gevoel wanneer je daarmee bezig bent is bevrijdend maar daarna keer je gauw terug naar de realiteit; pijn, verdriet en leed. Ik heb vaak genoeg geprobeerd zelfmoord te plegen maar dat mislukte na iedere poging. (Achteraf was het mijn tijd niet geweest om de wereldse leven te verlaten.) Ik ben ook van huis gelopen. (zover je dat weglopen kan noemen) Het was meer een time out om even alles te laten zinken en dat duurde vaak 2/3 uurtjes. Op de middelbare school rookte ik af en toe een peuk om de stres van me af te roken. Daarmee kapte ik snel ermee want ik zocht me geluk, rust en troost in mijn geloof. Het heeft me enorm geholpen want ik heb nu een andere kijk naar het leven. Daar door ben ik ondanks alles ook sterk in me schoenen blijven staan.

Waarvoor ik deze topic heb geopend is dat ik met gemengde gevoelens kamp. Het lijkt dat ik het een plekje heb gegeven maar dan heb ik momenten dat het me overvalt waardoor ik in grote dip zit. Ik wil daarnaast ook mezelf ontdekken want naar mijn gevoel heb ik dat tot de dag van vandaag nog niet gedaan door de jaren die ik heb moeten missen. Ik ben als jong kind niet sociaal naar andere toe en op de leeftijd die ik nu heb bereikt is dat een grote probleem. Ik word er dagelijks mee geconfronteerd omdat ik in mijn laatste studiejaar zit. Ik heb ook enorme faal angst waardoor ik me niet aan de planning kan houden want op gegeven moment gaat alles crashen daarboven. Daarnaast ben ik ook heel erg onzeker.

Doel: ik heb het nu in grote lijnen ongeveer verteld waarmee ik zit. Ik hoop dat iemand me hierin veder kan helpen waar ik eventueel terecht kan en wat mijn problemen specifiek zijn. Ik wil mezelf bevrijden en me nieuwe ik ontdekken. Ik wil gelukkig zijn!
.

04-11-2013, 12:39



Citaat door Allblackevrytng:
Zoek professionele hulp meid, en werk er aan... Dit zal je je hele leven achtervolgen....Wens je veel sterkte en sbar. PsyQ zal je heus kunnen helpen, maak een afspraak...
Het zal inderdaad me hele leven blijven volgen want ik kamp nog steeds met de daders. Het is eigenlijk een kwestie van plekje geven en accepteren. Het heeft genoeg voor een grote deel mijn leven belemmerd.

Ik weet miet PsyQ vertrouw ik niet of het is de angst erachter dat ze me niet gaan begrijpen omdat ik praktiseer en waarschijnlijk andere denkwijze heb. Daarnaast heb ik in het verleden ook met vertrouwenspersonen gesproken dat tot niets leidde. Ben nog niet zo overtuigd om de stap te nemen om hulp te zoeken wel voor mijn sociaal problemen en mezelf ontdekken.

23-11-2013, 10:38
Wat is je leeftijd ?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

28-02-2014, 09:03
http://www.ipsy.nl/

Neem contact op, geloof me het helpt echt.

01-03-2014, 20:14


Om aan te allen bij bovenstaande reacties: en goede psycholoog zal altijd werken vanuit jouw wensen. Ben jij gelovig, dan zal dat binnen het geloof moeten passen. Bespreek met de nieuwe hulpverlening wat tegen is gevallen bij de eerdere psycholoog zodat ze hier rekening mee kunnen houden. En wees vooral open als iets niet bij jou werkt. De gesprekken en technieken kunnen je echt goed doen. Allahi3aun meid!

26-03-2014, 20:23
Hey .... Ik heb precies hetzelfde meegemaakt alleen was het 1x het halfbroertje van mijn moeder/vader heeft mij jarenlang misbruikt.
En dan bedoel ik echt jarenlang dag in dag uit.
Ik ben nu op het verkeerde pad beland, want ik rook, blow, drink etc etc.
Hoe heb jij je er overheen kunnen zetten? want ik zie dat het niet langer meer kan als hoe het nu gaat mijn school prestaties lijden eronder en mijn contact met mijn familie is waardeloos.

Shoukraan.

27-03-2014, 04:08
Sippin, waar was je moeder in dit verhaal?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Pro

27-03-2014, 04:32

Citaat door Al-hamdoelilah:
Het zal inderdaad me hele leven blijven volgen want ik kamp nog steeds met de daders. Het is eigenlijk een kwestie van plekje geven en accepteren. Het heeft genoeg voor een grote deel mijn leven belemmerd.

Ik weet miet PsyQ vertrouw ik niet of het is de angst erachter dat ze me niet gaan begrijpen omdat ik praktiseer en waarschijnlijk andere denkwijze heb. Daarnaast heb ik in het verleden ook met vertrouwenspersonen gesproken dat tot niets leidde. Ben nog niet zo overtuigd om de stap te nemen om hulp te zoeken wel voor mijn sociaal problemen en mezelf ontdekken.
Ben je hiermee naar buiten gekomen in de familie?

27-03-2014, 05:19
Dit is een topic van 2013 he.

27-03-2014, 06:33

Citaat door Gbkt:
Dit is een topic van 2013 he.
the pain is forever

17-06-2014, 22:20

Citaat door Rukeya:
Sippin, waar was je moeder in dit verhaal?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Pro


Citaat door sippin1998:
Hey .... Ik heb precies hetzelfde meegemaakt alleen was het 1x het halfbroertje van mijn moeder/vader heeft mij jarenlang misbruikt.
En dan bedoel ik echt jarenlang dag in dag uit.
Ik ben nu op het verkeerde pad beland, want ik rook, blow, drink etc etc.
Hoe heb jij je er overheen kunnen zetten? want ik zie dat het niet langer meer kan als hoe het nu gaat mijn school prestaties lijden eronder en mijn contact met mijn familie is waardeloos.

Shoukraan.
Als je behoefte hebt om je hartje te willen verzachten door middel erover te praten kan je me een bericht sturen. Ik zal je uit eigen ervaringen advies kunnen geven.

21-06-2014, 18:32
Wat is je leeftijd nogmaals? Iemand eerder in de topic heeft het je gevraagd? Als je hulp wilt moet je ook open staan voor vragen.

21-06-2014, 18:35


Weet je wat t punt is, jij kunt wel geholpen worden. Jij hebt een zetje nodig de goede richting op, want je zit vast. Sta dan wel open voor hulp probeer alles uit!

19-07-2014, 12:41
Ik ben 20, ben naar psygoloog gegaan maar ben afgehaakt..

Pagina's : [1] 2