Bekijk volle/desktop versie : De Grootste Oplichting in de geschiedenis van de mensheid



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

02-11-2013, 00:03
U staat op het punt om een van de grootste geheimen uit de geschiedenis van de wereld te ontdekken, het is een geheim dat grote gevolgen heeft voor iedereen op deze planeet. De meeste mensen hebben inmiddels wel door dat het niet goed zit met de wereldeconomie, maar kunnen het niet helemaal doorgronden. De dagen waar een gezin kon overleven van één salaris is voorbij en het lijkt of het met de dag erger wordt.

U staat op het punt om het kennis te maken met het systeem, die verantwoordelijk is voor het grootste deel van de ongelijkheid in onze wereld. Je zult te weten komen waarom de verantwoordelijke top van de financiële voedselketen al generaties lang misbruik maken van de onwetendheid van mensen. Kennis met betrekking tot dit onderwerp is enorm belangrijk en het zal je uiteindelijk in staat stellen om andere keuzes te maken in je leven. Als genoeg mensen dit doen, kunnen ze de wereld veranderen, omdat ze het systeem kunnen veranderen. Nooit eerder in de menselijke geschiedenis is er zo veel geplunderd door zo weinig mensen. Welkom bij de Grootste Oplichting in de geschiedenis van de mensheid.

Hidden Secrets of Money Episode 4



[video=youtube;iFDe5kUUyT0]http://www.youtube.com/watch?v=iFDe5kUUyT0#t=953[/video]


BRON: http://goudendinar.nl/nieuws/de-grootste-oplichting-de-geschiedenis-van-de-mensheid/#more-2167

02-11-2013, 00:08


Interessant

02-11-2013, 00:14
Voor veel meer informatie zie link naar de site: Gouden Dinar...Islam en Geld

http://goudendinar.nl/

02-11-2013, 00:28
Ik heb niet het hele filmpje bekeken, vind het ingewikkeld, kan iemand kort samenvatten?

02-11-2013, 00:53


Ik wil graag met Nederlandse ondertiteling?
Of tenzij iemand het mij zelf kan uitleggen.

Ts misschien?

02-11-2013, 00:54
Het is niet iets wat je in 3 regels uit kunt leggen, maar het is zeker niet moeilijk om te begrijpen. Je moet er alleen wat aandacht aan schenken. Op de site kun je op je gemakje informatie vinden mbt het onderwerp. Mocht je alsnog wat specifieke vragen hebben dan hoor ik dat graag.

02-11-2013, 00:56

Citaat door Dorra:
Ik wil graag met Nederlandse ondertiteling?
Of tenzij iemand het mij zelf kan uitleggen.

Ts misschien?
Helaas is er geen video met Nederlandse ondertiteling, maar ik raad je aan om de site te bekijken daar staan wel artikelen in het Nederlands.

02-11-2013, 01:15

Citaat door dhiraar:
Het is niet iets wat je in 3 regels uit kunt leggen, maar het is zeker niet moeilijk om te begrijpen. Je moet er alleen wat aandacht aan schenken. Op de site kun je op je gemakje informatie vinden mbt het onderwerp. Mocht je alsnog wat specifieke vragen hebben dan hoor ik dat graag.
Het is ook echt niet moeilijk om Hebreeuws te verstaan.
Je moet alleen even wat aandacht aan schenken.

Mocht je vragen hebben hoor ik het graag.

02-11-2013, 01:19
Mocht er iemand anders zijn die wel even de tijd en moeite wilt nemen om het mij te willen uitleggen dan graag. Misschien dat iemand de uitleg uitgebreid hier wil plaatsen voor andere die ook moeite hebben met het filmpje zonder ondertiteling.

Alvast bedankt.

02-11-2013, 01:50
Als je op de video op de site klikt, verwijst hij je naar youtube. Als je op een telefoon zit mort he de video op groot scherm kijken en dan staat er likjsonder cc. Als je daar op klikt kan je nederlandse ondertiteling inschakelen.

02-11-2013, 01:51

Citaat door Dorra:
Mocht er iemand anders zijn die wel even de tijd en moeite wilt nemen om het mij te willen uitleggen dan graag. Misschien dat iemand de uitleg uitgebreid hier wil plaatsen voor andere die ook moeite hebben met het filmpje zonder ondertiteling.

Alvast bedankt.
Ik kan wel een poging wagen..

Het heeft in feite te maken met 3 belangrijke zaken:

1 Papieren of digitale valuta wat ook wel "geld" wordt genoemd (niet te verwarren met echt geld) die uit het niets wordt gecreeerd.
2 Schuld
3 Rente

Mensen bedrijven al duizenden jaren handel. Dit gebeurde met vee, voedsel maar voornamelijk met goud en zilver. Het maakt niet uit waar in de wereld je leefde, goud en zilver werd altijd en overal gezien als iets waardevols. Deze traditie van eerlijk geld leeft vandaag de dag (soms onbewust) nog steeds. Neem bijvoorbeeld de bruidschat bij Marokkanen of Indiers, die wordt meestal in de vorm van goud of zilver geschonken. Later werden er munten geslagen om een goed draaiende economie te creeren.

Sinds ongeveer 100 jaar leven we in een economie die is gebaseerd op het creeeren van "geld" uit het niets. Gewoon met een druk op de knop (papieren en digitale valuta). Dit betekend dat de waarde van jouw koopkracht onderhevig is aan devalutie (vermindering van koopkracht dus). 5 jaar geleden kon je veel meer dingen kopen met jouw Euro's dan vandaag de dag. Dat komt omdat, hoe meer "geld" er geprint wordt, hoe minder je met een x bedrag aan goederen of diensten kunt kopen. We zeggen wel alles is duurder geworden, maar in weze zijn de goederen of diensten niet duurder, het geld is gewoon minder waard. Goud en zilver zijn stabiele eenheden om handel te bedrijven. Je kunt niet zomaar een ton goud bij printen, daarnaast zijn edelmetalen schaars.

Dan komen we bij nummers 2 en 3 namelijk schuld en rente. Doordat een Centrale Bank zomaar "geld" kan bijprinten, is het ook veel makkelijker om "geld" te lenen, uiteraard tegen rente. Hierdoor loop je uiteindelijk (de gemiddelde tijd is ongeveer 40 jaar) vast, omdat je in een situatie terecht komt waar de schulden plus rente zo hoog zijn dat je nooit meer in staat bent om het terug te betalen. Geen enkel systeem in de geschiedenis van de mensheid die niet was gebaseerd op echt geld, is mislukt. Geld heeft bepaalde eigenschappen.

Eigenschappen van geld

Geld moet houdbaar zijn.


Geld moet deelbaar zijn.


Geld moet gemakkelijk zijn.


Geld moet consistent zijn.


Geld moet zeldzaam zijn.


Geld moet mobiel zijn.


Geld moet een intrinsiekewaarde hebben.

Dat laaste heeft papieren of digitale geld niet en kan het dus niet als geld gezien worden, daarom noemen we het valuta.

Een lid op een andere topic heeft dit goed samen gevat:


Citaat:
Luister, als je een conclusie van het filmpje maakt kom je uit dat debt slecht is... Wat is debt >>> RENTE! Geld = schuld en de schuld komt door rente die je niet kan terugbtealen, zoals hij heel mooi aangaf:

Stel we zouden ELKE OPEN schuld terugbetalen die bestaat... Dan houden we alsnog een schuld, door rente, over! Beter en kortere uitleg om aan te tonen dat het systeem een failliet heb ik niet gezien! Top uitgelegd van die gast!
We zijn al een aantal jaar in deze situatie beland. Vandaar de bezuinigingen, werkloosheid, onzekerheden en wekelijkse top vergaderingen.

Gerenomeerde economen, zakenmensen en wetenschappers kaarten deze wiskundige feit aan. Wat ook interessant is, is dat de in vergetenheid geraakte wetten over Islamitisch financieren en economie bedrijven, praktisch alle antwoorden heeft op de vraagstuk hoe je een gezonde economische maatschappij moet runnen. Als je dit weet, dan weet je wat de mogenlijkheden en valkuilen van financieren zijn. Dit zal je Insha Allah in staat stellen om betere keuzes te maken in je (financiele) leven.

Mijn advies aan de forumleden is om deze belangrijke en vergeten onderwerp te bestuderen, omdat jouw beslissingen, van invloed zijn op je omgeving. Ik raad jullie bijvoorbeeld aan om je goud niet te verkopen. In iedergeval nog niet, het is een verzekering en echt vorm van geld bedacht is door Allah swt.

02-11-2013, 01:53

Citaat door m0crotjuh:
Als je op de video op de site klikt, verwijst hij je naar youtube. Als je op een telefoon zit mort he de video op groot scherm kijken en dan staat er likjsonder cc. Als je daar op klikt kan je nederlandse ondertiteling inschakelen.
Bedankt, wist ik helemaal niet.

02-11-2013, 02:06



Citaat door dhiraar:
Ik kan wel een poging wagen..

Het heeft in feite te maken met 3 belangrijke zaken:

1 Papieren of digitale valuta wat ook wel "geld" wordt genoemd (niet te verwarren met echt geld) die uit het niets wordt gecreeerd.
2 Schuld
3 Rente

Mensen bedrijven al duizenden jaren handel. Dit gebeurde met vee, voedsel maar voornamelijk met goud en zilver. Het maakt niet uit waar in de wereld je leefde, goud en zilver werd altijd en overal gezien als iets waardevols. Deze traditie van eerlijk geld leeft vandaag de dag (soms onbewust) nog steeds. Neem bijvoorbeeld de bruidschat bij Marokkanen of Indiers, die wordt meestal in de vorm van goud of zilver geschonken. Later werden er munten geslagen om een goed draaiende economie te creeren.

Sinds ongeveer 100 jaar leven we in een economie die is gebaseerd op het creeeren van "geld" uit het niets. Gewoon met een druk op de knop (paieren en digitale valuta). Dit betekend dat de waarde van jouw koopkracht onderhevig is aan devalutie (vermindering van koopkracht dus). 5 jaar geleden kon je veel meer dingen kopen met jouw Euro's dan vandaag de dag. Dat komt omdat, hoe meer "geld" er geprint wordt, hoe minder je met een x bedrag aan goederen of diensten kunt kopen. We zeggen wel alles is duurder geworden, maar in weze zijn de goederen of diensten niet duurder, het geld is gewoon minder waard. Goud en zilver zijn stabiele eenheden om handel te bedrijven. Je kunt niet zomaar een ton goud bij printen, daarnaast zijn edelmetalen schaars.

Dan komen we bij nummers 2 en 3 namelijk schuld en rente. Doordat een Centrale Bank zomaar "geld" kan bijprinten, is het ook veel makkelijker om "geld" te lenen, uiteraard tegen rente. Hierdoor loop je uiteindelijk (de gemiddelde tijd is ongeveer 40 jaar) vast, omdat je in een situatie terecht komt waar de schulden plus rente zo hoog zijn dat je nooit meer in staat bent om het terug te betalen. Geen enkel systeem in de geschiedenis van de mensheid die niet was gebaseerd op echt geld, is mislukt. Geld heeft bepaalde eigenschappen.

Eigenschappen van geld

Geld moet houdbaar zijn.


Geld moet deelbaar zijn.


Geld moet gemakkelijk zijn.


Geld moet consistent zijn.


Geld moet zeldzaam zijn.


Geld moet mobiel zijn.


Geld moet een intrinsiekewaarde hebben.

Dat laaste heeft paieren of digitale geld niet en kan het dus niet als geld gezien worden, daarom noemen we het valuta.

Een lid op een andere topic heeft dit goed samen gevat:



We zijn al een aantal jaar in deze situatie beland. Vandaar de buizenigen, werkloosheid, onzekerheden en wekelijkse top vergaderingen.

Gerenomeerde economen, zakenmensen en wetenschappers kaarten deze wiskundige feit aan. Wat ook interessant is, is dat de in vergetenheid geraakte wetten over Islamitisch financieren en economie bedrijven, praktisch alle antwoorden heeft op de vraagstuk hoe je een gezonde economische maatschappij moet runnen. Als je dit weet, dan weet je wat de mogenlijkheden en valluiken van financieren is. Dit zal je Insha Allah in staat stellen om betere keuzen te maken in je financiele leven.

Mijn advies aan deze forumleden is deze belangrijke onderwerp te bestuderen, omdat jouw beslissingen invloed hebben op je omgeving. Ik raad jullie bijvoorbeeld aan om je goud niet te verkopen. In iedergeval nog niet, het is een verzekering en echt vorm van geld bedacht is door Allah swt.
heeeel duidelijk.


Vroeger had je echt genoeg aan 1 salaris.
In het huis waar ik nu in woon was bijvoorbeeld vroeger de huur 300 Euro het was prima te leven met een salaris.
Nu kun je dat vergeten de huur is tegenwoordig 1 hele salaris bij elkaar.


Maar wat kan ikzelf bijdragen om iets te kunnen veranderen?

Niet lenen en me bruidsschat nooit en te nimmer verkopen.

Maar mijn vraag is....

Al jaren..

Waarom word geld gewoon niet verbannen en word allesssssssss gratis gewoon alles gratis.
Niks geld met. Hasta la vista.

02-11-2013, 02:12
korte samenvatting:

De bank bezit van de meeste mensen onze geld. We krijgen betaald via de bank en we zetten onze geld veilig op de bank.
Terwijl wij gebruik maken van de bank en denken dat onze ''geld'' netjes en veilig achter deur en grendel zit, is dit NIET het geval.
Ons geld wordt weer aan andere uitgeleend voor rente! (Rente is niet voor niets haram).

Om als voorbeeld te geven.
Ik heb 1000 euro gespaard en ga het op de bank zetten, omdat dit veilig is en de kans klein is dat dieven mij geld stelen thuis.
Nadat ik die 1000 euro op de bank heb gezet en op internetbankieren kijk staat er: U heeft 1000euro op uw bank.
De volgende dag komt klaas binnen en zegt, ik wil 800 euro lenen van de bank want ik ga een nieuwe tv kopen. De bank geeft hem 800 euro van jou geld en houdt 200euro vast voor jou mocht jij ooit even snel wat kleins gaan kopen, zoals een telefoon.

Maar het leukste is, als jij op internetankieren gaat kijken zie je nog steeds 1000euro spaargeld op de bank. De bank vertelt je niet, dat ze zojuist 800euro van jou geld hebben uitgeleend en maar 200 euro van jou geld nog over hebben.

Klaas die 800 euro heeft geleend, heeft nog steeds geen TV gekocht want hij wacht tot de Mediamarkt met een aanbieding komt. Klaas heeft nog steeds 800 euro op zijn bank. De bank heeft van 1000 euro, 1800 euro gemaakt

Want de bank zegt: Klaas heeft 800 euro op zijn rekening en jij hebt nog steeds 1000 euro in je rekening.

Terwijl er maar 1000 euro is in werkelijkheid.

Alleen klaas is een sukkel, want die betaalt namelijk rente van 20 euro voor het mogen lenen van dat geld. De bank is zo weer 20 euro rijker en heeft MEER geld in de economie gepompt terwijl dat geld NIET bestaat! Het zijn ALLEEN maar CIJFERTJES op de online internetbank

Dus mensen, LEEN NOOIT GELD!
En zegt ZO MIN mogelijk geld op de bank, investeer het in grond, huis, of wat dan ook!

02-11-2013, 02:47

Citaat door R-line.:
korte samenvatting:

De bank bezit van de meeste mensen onze geld. We krijgen betaald via de bank en we zetten onze geld veilig op de bank.
Terwijl wij gebruik maken van de bank en denken dat onze ''geld'' netjes en veilig achter deur en grendel zit, is dit NIET het geval.
Ons geld wordt weer aan andere uitgeleend voor rente! (Rente is niet voor niets haram).

Om als voorbeeld te geven.
Ik heb 1000 euro gespaard en ga het op de bank zetten, omdat dit veilig is en de kans klein is dat dieven mij geld stelen thuis.
Nadat ik die 1000 euro op de bank heb gezet en op internetbankieren kijk staat er: U heeft 1000euro op uw bank.
De volgende dag komt klaas binnen en zegt, ik wil 800 euro lenen van de bank want ik ga een nieuwe tv kopen. De bank geeft hem 800 euro van jou geld en houdt 200euro vast voor jou mocht jij ooit even snel wat kleins gaan kopen, zoals een telefoon.

Maar het leukste is, als jij op internetankieren gaat kijken zie je nog steeds 1000euro spaargeld op de bank. De bank vertelt je niet, dat ze zojuist 800euro van jou geld hebben uitgeleend en maar 200 euro van jou geld nog over hebben.

Klaas die 800 euro heeft geleend, heeft nog steeds geen TV gekocht want hij wacht tot de Mediamarkt met een aanbieding komt. Klaas heeft nog steeds 800 euro op zijn bank. De bank heeft van 1000 euro, 1800 euro gemaakt

Want de bank zegt: Klaas heeft 800 euro op zijn rekening en jij hebt nog steeds 1000 euro in je rekening.

Terwijl er maar 1000 euro is in werkelijkheid.

Alleen klaas is een sukkel, want die betaalt namelijk rente van 20 euro voor het mogen lenen van dat geld. De bank is zo weer 20 euro rijker en heeft MEER geld in de economie gepompt terwijl dat geld NIET bestaat! Het zijn ALLEEN maar CIJFERTJES op de online internetbank

Dus mensen, LEEN NOOIT GELD!
En zegt ZO MIN mogelijk geld op de bank, investeer het in grond, huis, of wat dan ook!
Bedankt voor de aanvulling, een goede uitleg hoe de banken werken.

Probeer maar eens een wat hogere bedrag van jouw rekening te halen. Dat krijg je niet zomaar mee. Wat heel veel mensen niet weten is dat als ze geld op de bank zetten, ze er automatisch vanuit gaan dat zij alle zeggenschap hebben over het geld. Dit is niet zo, zodra je een rekening opent bij de bank, teken je ervoor dat de bank de beheerder is van jouw geld. Dit betekend dat ze alle zeggenschap hebben over jouw kapitaal. Je hebt dus niets te zeggen over je geld.

Dat spelen met geld gaat zo ver dat banken momenteel meer dan 30 x het bedrag, tegen rente uitlenen, dan wat ze daadwerkelikj in kas hebben. Een bank kan al in de problemen komen als mensen 3% van het bedrag komen halen.

Goede tip ook voor investeringen. I

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15