Bekijk volle/desktop versie : Godsdienstbeleving Of Radicalisering??



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

09-02-2005, 19:16

Citaat door Barcelona:
Beste lid,

Naar aanleiding van het aankomend debat op 25 febuari 2005 wil ik graag van je weten wat je verstaat onder godsdienstbeleving en onder radicalisering. Wat is de grens van godsdienstbeleving en waar start radicalisering??

Laat wat van je horen....

Barca
.

09-02-2005, 20:29



Citaat door Barcelona:
Beste lid,

Naar aanleiding van het aankomend debat op 25 febuari 2005 wil ik graag van je weten wat je verstaat onder godsdienstbeleving en onder radicalisering. Wat is de grens van godsdienstbeleving en waar start radicalisering??

Laat wat van je horen....

Barca
Dat vind ik helemaal niet zo moeilijk. Er zijn zoveel lieve diep gelovige mensen. Mijn tante is ook diep gelovig, en zegt dan ook ongenereerd dingen die ze ècht meent, en die zo lief naïef zijn, dat het ontroerend is. Deze vrouw zou niemand ook maar één haar kwaad doen. Zo kan ze bijvoorbeeld gaan bidden dat Balkenende maar de goede beslissing neemt over het één of ander.

Zo kan radicaal in deze context helemaal niet erg zijn.
Stel dat ik een Moslim diep in zijn geloof beledig, en deze persoon barst in tranen uit en smeekt me om zulke dingen niet meer te zeggen. Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen dat ik deze persoon onnodig pijn heb gedaan.
Als anderzijds deze persoon me gaat bedreigen en bijvoorbeeld mijn kind wat aandoet omdat ik hem in zijn geloof heb beledigd, dan hebben we het dus over een verkeerde vorm van radicalisme.

Ik ben net zo overtuigd van mijn gelijk in mijn ongeloof als vele gelovigen overtuigd zijn van hun gelijk in het bestaan van God, Allah, de hemel en de hel.
Als ik nu mijn overtuiging met geweld ga opdringen aan gelovigen, ben ik net zo slecht als dat radicale gelovigen met geweld hun geloof aan mij gaan opdringen.

Helaas blijkt ook hier weer dat 90% van de mensen slecht zijn, en 90% van de mensen dom zijn. Je krijgt dan een vervelende mix van 81% van mensen die dom en slecht zijn. Het maakt verder niet uit WAAR ze van overtuigd zijn, maar reken maar dat de rest van de wereld er last van heeft.

09-02-2005, 21:35

Citaat door Barcelona:
Beste lid,

Naar aanleiding van het aankomend debat op 25 febuari 2005 wil ik graag van je weten wat je verstaat onder godsdienstbeleving en onder radicalisering. Wat is de grens van godsdienstbeleving en waar start radicalisering??

Laat wat van je horen....

Barca
De beleving van een godsdienst is mijns inziens een persoonlijke keuze.
Iedereen is vrij (zeker in dit land) om vanuit zijn persoonlijke keuze een religie te volgen en een god te dienen.

Zolang men dat ook in persoonlijke kring doet (dat kan ook in een kerk, moskee of synagoge) is dat geen enkel probleem.

Op het moment echter dat mensen proberen om hun godsdienst fanatiek en ongenuanceerd aan andere mensen op gaan dringen wordt er volgens mij over een lijn gestapt. Op het moment dat mensen de regels die men vanuit hun godsdienst kent dwingend aan andere mensen op wil gaan leggen is men verkeerd bezig en gaat men over tot radicaal gedrag.

Mensen die denken dat ze dwang, of zelfs geweld mogen gebruiken om hun godsdienstige regels aan anderen op te leggen zijn radicaal en extreem bezig en moeten te allen tijden bestreden worden.

Iemand die een ander niet de vrijheid gunt om als atheïst geen god te dienen en niet te geloven of om een ander geloof te belijden verspeeld zijn eigen vrijheid om zijn religie op die radicale manier uit te oefenen.

09-02-2005, 23:48

Citaat door Peej:
De beleving van een godsdienst is mijns inziens een persoonlijke keuze.
Iedereen is vrij (zeker in dit land) om vanuit zijn persoonlijke keuze een religie te volgen en een god te dienen.

Zolang men dat ook in persoonlijke kring doet (dat kan ook in een kerk, moskee of synagoge) is dat geen enkel probleem.

Op het moment echter dat mensen proberen om hun godsdienst fanatiek en ongenuanceerd aan andere mensen gaan dringen wordt er volgens mij over een lijn gestapt. Op het moment dat mensen de regels die men vanuit hun godsdienst kent dwingend aan andere mensen op wil gaan leggen is men verkeerd bezig en gaat men over tot radicaal gedrag.

Mensen die denken dat ze dwang, of zelfs geweld mogen gebruiken om hun godsdienstige regels aan anderen op te leggen zijn radicaal en extreem bezig en moeten te allen tijden bestreden worden.

Iemand die een ander niet de vrijheid gunt om als atheïst geen god te dienen en niet te geloven of om een ander geloof te belijden verspeeld zijn eigen vrijheid om zijn religie op die radicale manier uit te oefenen.
Ik ben het wel eens met Peej

09-02-2005, 23:53


In Nederland kun je zelfs de Duivel aanbidden als je dat wilt dus waarom radicaliseren?

Laat iedereen in zijn waarde bid houd je bezig met de Goede Zaak (dus wees goed voor anderen, verdien eerlijk je brood, lieg niet, steel niet, roddel niet etc). Je kan naar de moskee, je kan naar de kerk, je kan naar de synagoge, je kan naar de hindoetempel dus waarom radicaliseren? Iemand die een baard laat groeien omdat hij dat doet voor zijn geloof noem ik geen radicaliseren. Ik vind het pas radicaliseren als je mensen probeert te dwingen je geloof aan te nemen. Of vechten als iemand een andere mening heeft. Discussieer met elkaar respecteer elkaar niks aan de hand

10-02-2005, 00:29

Citaat door Barcelona:
Beste lid,

Naar aanleiding van het aankomend debat op 25 febuari 2005 wil ik graag van je weten wat je verstaat onder godsdienstbeleving en onder radicalisering. Wat is de grens van godsdienstbeleving en waar start radicalisering??

Laat wat van je horen....

Barca
Dat lijkt me heel simpel te beantwoorden, godsdienst beleven doe je richting god en jezelf en eventueel medegelovigen. Alles wat naar anderen is gericht valt niet onder godsdienst beleving maar heeft een politiek oogmerk. maw godsdienst waanzin, radicalisering of hoe je dit ook wilt noemen.

10-02-2005, 00:30
Vrije beleving van je godsdienst...
Pure ISLAM val je de radicalen lastig dan vallen ze hun ook lastig...
Nederlanders zeggen dat het hun vrijheid van meningsuiting is en dezelfde mensen onderdrukken en vernederen de Moslims...
En ze willen Emmancipatie Intergratie shit..
Hoever willen ze gaan willen ze dat Moslim vrouwen ook naar discotheeks gaan?
Of willen ze dat moslim vrouwen korterokjes dragen wat willen ze nou met Intergratie Emancipatie..
Dus politiek en Media val hun niet lastig dan vallen ze jullie ook niet lastig..
En zoek uit waar de radicalissering vandaan komt..
Ik weet het allang maar hun zijn blind of willen het niet accepteren.

10-02-2005, 00:45

Citaat door HofStadC:
Vrije beleving van je godsdienst...
Pure ISLAM val je de radicalen lastig dan vallen ze hun ook lastig...
Nederlanders zeggen dat het hun vrijheid van meningsuiting is en dezelfde mensen onderdrukken en vernederen de Moslims...
En ze willen Emmancipatie Intergratie shit..
Hoever willen ze gaan willen ze dat Moslim vrouwen ook naar discotheeks gaan?
Of willen ze dat moslim vrouwen korterokjes dragen wat willen ze nou met Intergratie Emancipatie..
Dus politiek en Media val hun niet lastig dan vallen ze jullie ook niet lastig..
En zoek uit waar de radicalissering vandaan komt..
Ik weet het allang maar hun zijn blind of willen het niet accepteren.
Jouw nick zegt mij genoeg, mafkees.

10-02-2005, 01:37

Citaat door knorrepotje:
Jouw nick zegt mij genoeg, mafkees.
En z'n leeftijd (mocht ie kloppen) zegt ook al genoeg...

10-02-2005, 01:41

Citaat door Convinced:
Alle godsdienstbeleving die niet gegrond is vanuit de koran en de soennah volgens het begrip van de vrome voorgangers is radicalisering.
Dus elke moslim mag zeggen dat ik dood moet? Dat is niet radicaal?

10-02-2005, 01:55

Citaat door Scythe:
Dus elke moslim mag zeggen dat ik dood moet? Dat is niet radicaal?
Nee, want jij bent een ongelovige hond, een varken, en alle varkens moeten dood...

10-02-2005, 10:04

Citaat door Barcelona:
Beste lid,
Naar aanleiding van het aankomend debat op 25 febuari 2005 wil ik graag van je weten wat je verstaat onder godsdienstbeleving en onder radicalisering. Wat is de grens van godsdienstbeleving en waar start radicalisering??
Laat wat van je horen....
Barca
Als niet moslim, maar als streng gelovige in de 10 geboden, wil ik mijn mening over die grens graag geven.
Die grens ligt mij mij haarscherp.
Godsdienst is iets individueels, daar horen anderen niet bij en hoor je anderen niet mee lastig te vallen.

Radicalisering is elke godsdienstuiting waar je anderen mee lastig valt. Val je als man bijvoorbeeld je vrouw lastig met godsdienst, dan is dat radicalisering.

Je onvolwassen kinderen mag je best naar je eigen goeddunken en godsdienst opvoeden. Maar verzuim je bij het volwassen worden de kinderen in een eerlijk gesprek de keuze te geven tussen andere godsdiensten, dan is dat radicalisme.

Radicalisering ontstaat al in het gezin. Waar man en vrouw elkaar niet de vrijheid geven een andere godsdienst te hebben (of te nemen na een aantal jaren).

Radicalisering is ook zo een enorm vertrouwen in je eigen godsdienst hebben dat je de ogen sluit voor de rest van de wereld. Dat is ongezond en komt je eigen geloofsbelevenis niet ten goede.

Misschien hebben jullie er wat aan, dat ik zeg waarom ik voor me zelf heb besloten dat de islam voor mij niet de juiste godsdienst zou zijn.
Ik ben het allermeest gestruikeld over het 'opperste' wat er te bereiken is: een goede moslim zijn. Nee, ik wil een goed mens zijn.

Daar is zelfs nog niet altijd een godsdienst voor nodig.

De laastste tijd ben ik me bewust geworden van het feit dat er veel meer wegen naar Rome of Mekka leiden. Je hebt het pure geloof in een God, dat is de godsdienst. Die is belangrijk voor vertrouwen in jezelf en in anderen.

Daarnaast heb je allerlei cultivatieprogramma's die ervoor zorgen dat je met je eigen hart en ziel dingen gaat voelen, doen, beleven en hoe je anderen benadert.

De islam kun je zo'n programma noemen, tenminste buiten Allah om. Alle regels hoe je moet leven staan er in beschreven. Vaak zonder uitleg, dat maakt het voor een buitenstaander ook moeilijk om de juiste bedoeling te doorgronden.

De laatste tijd ben ik me het verdiepen in falun gong (http://www.falun.nl). Dat is een cultivatieprogramma wat uit de boeddhistische school voorkomt. Je kunt falun gong volgens mij zelfs als moslim beoefenen, want het is geen godsdienstige leer, maar leert het welzijn van lichaam en geest te verbeteren.

Waarom die laatste stuk geschreven? Om duidelijk te maken wanneer ik iets radicalisering vind. Ben je moslim en heb je de moeite gedaan om even te kijken op http://www.falun.nl wat zoiets nu feitelijk inhoudt, dan doe je aan godsdienstbelevenis. Je staat immers open voor alles wat Allah met deze wereld doet.
Heb je als moslim niet gekeken en meteen gezegd 'wat een onzin', het enige echte en ware weet ik al allemaal, dan denk ik dat je jezelf onder radicalisme mag scharen.

10-02-2005, 10:08


teveel praatjes in deze tijd..

bemoeit ieder zich met zijn eigen zaak en houdt zich aan het gij zult niet doden dan is er niks aan de hand

geldt voor moslim christen katho jood en ongelovingen


altijd maar die woorden....schiet geen steek op..


ben het zat!

10-02-2005, 15:50
"Radicaal" kan verschillende betekenissen hebben, onder andere het streven naar diep ingrijpende hervormingen. Wanneer die hervormingen tegen bepaalde fundamentele waarden van onze samenleving ingaan (zoals bepaalde vrijheden, scheiding van kerk en staat, gelijkheid tussen sexen etc.), en zeker wanneer getracht wordt dit middels onwettige methoden (geweld -of voorbereidingen daartoe-, bedreigingen etc.) deze hervormingen aan de meerderheid op te dringen, heb ik daar wel wat problemen mee.

10-02-2005, 17:38

Citaat door Barcelona:
Beste lid,

Naar aanleiding van het aankomend debat op 25 febuari 2005 wil ik graag van je weten wat je verstaat onder godsdienstbeleving en onder radicalisering. Wat is de grens van godsdienstbeleving en waar start radicalisering??

Laat wat van je horen....

Barca
JA eindelijk komen mijn woorden spijtig genoeg uit.

HOOGVERRAAD VAN MAROKKO .NL.


Ik heb bij de allereerste topic van Marokko.nl om een debat te organiseren gezegd dat het een verraders debat zal worden .

Nu komen mijn woorden spijtig genoef uit.

Godsdienstbeleving of radicalisereing is een Nazi propaganda debat die
enkel bedoelt is om Moslims zwart te maken om het afslachten van Moslims in de wereld te rechtvaardigen om zo aardolie te stelen.

Enkel de Joodse geleide media en de politiek zijn extreem geradicaliseerd en daardoor worden de naieve media autochtonen volldeig gemanipulleerd en
opgezogen in een duivels ritueel die het enkel gemund heeft om Joden in Palestina te kunnen houden en om aardolie te kunnen stelen van de Moslims.

Ik vervloek al degenen die naar het debat zullen gaan en degenen die dit organiseren .Ik hoop dat mijn vloek uitkomt.

Ook de Moslims die naar daar zullen gaan om ons te verdedigen niet wetend dat hun aanwezigheid al een succes is voor de Nazi Christenen en de dwaze Moslims.
Want inderdaad er lopen heel wat dwaze moslims rond .
Zie Irakezen die zich inschrijven bij het Amerikaanse leger om hun broeders af te slachten voor 5 euro.
Hier in Nederland lopen ook heel wat dwaze Moslims.

Moge God jullie allen extreem vervloeken omdat jullie het spelletje spelen van
de Nazi Joden en Nazi christenen die hun eigen ouders deporteren naar opvangcentras.

Jullie enige kans om eervol hier uit te geraken is om deze debat die de Moslims en de Islaam extreem VERRADEN ONMIDDELIJK STOP TE ZETTEN of door een
andere debat te kiezen.
Zo van :"WAAROM HATEN DE AUTOCHTONEN DE MENSHEID DOOR DIE OM DE ZOVEEL JAAR AAN TE VALLEN EN UIT TE ROEIEN VOOR GELD EN MACHT"
zie WO1 zie WO 2 zie miljard doden door koloniale tijd zie vietnam zie japanzie massa moorden tegen de Moslims miljoenen zijn gestorven en natuurlijk
vandaag de dag weer eens een nazi radicalisering van de nazi Chrisitenen die weer eens de wereld in gevaar brengen voor OLIE en voor de NAZI joden in PALESTINA te kunnen houden.


Nogmaals ik hoop echt dat alle aanwezigen van deze NAZI DEBAT extreem zullen vervloekt worden door GOD.BENDE VUILE VERRADERS .

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12