Bekijk volle/desktop versie : Wat kook jij vandaag?!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

31-10-2013, 11:32

Plaats hier foto's, tips & tricks en alles wat met koken en keuken te maken heeft!! Ik wil zoveel mogelijk inspiratie opdoen omdat het elke dag een probleem is om te bedenken wat ik moet maken.
Als er uitgeprobeerde recepten worden geplaatst wil ik dat ook bijhouden vindt het wel fijn als de recepten goed vindbaar zijn en ik zet ook de namen erbij van wie het recept is. Zo hoeven we niet alle bladzijdes af te gaan om opzoek te gaan naar dat ene recept.

[/SIZE]


31-10-2013, 11:35


Kyk bij topic: wat staat er op het menu vandaag?

31-10-2013, 11:37
Ik denk lasagnaaa

31-10-2013, 11:45

Citaat door Coco.Madam:
lekker bij mij valt ie vaak uit elkaar geen goede lasagne bladen denk ik
Uh of de saus is te sauserig.


Ik gebruik 1 klein blikje tomaten puree blijft het stevig.
Met de bladen is er nooit iets mis mee.


De bladen van ah merk s prima maar die andere van honig zijn heeeeel goed lekker zacht. Wel kleiner

31-10-2013, 11:52


Leuk up

31-10-2013, 11:53

Citaat door Coco.Madam:
ja kan dat de saus te sauserig is idd. En kook jij de bladen voor? Of laat je dat gewoon in de oven garen.
Bedankt voor je advies
Nee voorop koken in water.
Nooit in de oven dat gaart niet.


Tip: blijven ze kleven? De bladen gewoon neer leggen in kom met koud water dan raken ze los.
Ik gooi altijd sowieso een scheut olie in het kokend water dat maakt het minder dat ze aan elkaar plakken natuurlijk

31-10-2013, 11:57

Citaat door Coco.Madam:
ja kan dat de saus te sauserig is idd. En kook jij de bladen voor? Of laat je dat gewoon in de oven garen.
Bedankt voor je advies
het gaart wel in de oven..
wat ik meestal doe is de blaadjes in de ovenschaal dan de warme saus er op en dan zo laagjes bouwen.. dan bechamel enzo..
je kan het ook paar uurtjes in de koelkast laten als je bang bent dat de blaadjes niet gaar zullen zijn.. ik doe het ook..

Kheb het ook wel eens gelijk de oven in gedaan, was ook primaa

31-10-2013, 11:58

Citaat door Coco.Madam:
ik doe ook meestal olie in het water bij pasta's en spaghetti en zo. Bij de bladen had ik dat niet gedaan, was helemaal geplakt. Saus en zo was echt lekker gelukt maar ja die bladen hadden alles verpest. Nu heb ik zo vaak zin in lasagne maar geen zin om te maken door die instorting . Bedankt voor je tips meid
Ohhh wat sonde!!


Gewoon koudddd water daar schrikken ze van.


Hoe maak jij je sausss
Kortom hie maak jij lasagne

31-10-2013, 11:59
Eregisteren broodje gezond, gisteren home made kapsalon en vandaag

31-10-2013, 12:00

Citaat door ik_gewoon:
het gaart wel in de oven..
wat ik meestal doe is de blaadjes in de ovenschaal dan de warme saus er op en dan zo laagjes bouwen.. dan bechamel enzo..
je kan het ook paar uurtjes in de koelkast laten als je bang bent dat de blaadjes niet gaar zullen zijn.. ik doe het ook..

Kheb het ook wel eens gelijk de oven in gedaan, was ook primaa
Serieus?



Worden ze er gewoon zacht van? Wauw

31-10-2013, 12:01

Citaat door verhaalmaakster:
Eregisteren broodje gezond, gisteren home made kapsalon en vandaag
Hoe maak jij kapsalon thuis..
Ben benieuwd

31-10-2013, 12:02
Je hebt ook voorgekookte bladeren, die kunnen wel meteen in de oven.

31-10-2013, 12:02


leuke topic

31-10-2013, 12:03

Citaat door Dorra:
Serieus?



Worden ze er gewoon zacht van? Wauw
jaah.. bij mij zijn ze altijd gaar..
Je kan het vb in de middag ofzo maken voor in de avond dan is het ook primaa

31-10-2013, 12:04

Citaat door Coco.Madam:
bij mij garen ze niet helemaal in de oven Daarom koos ik ervoor ze voor te koken. En stom van mij dat ik geen olie bij had gedaan want allles was geplakt. Ik ben zo gek op lasagne en alles lukt gewoon behalve die bladen steeds. ik krijg gewoon ook nooit een stevig lasagne zoals bijv hier.

Schat gaat je heus wel lukken.

Plaats jou recept wie weet kunnen we met je mee kijken en zien wat er eigenlijk fout gaat.


Je kan ook gewoon eersttt beginnen met lasagne blade koken en gewoon even niet aan de saus enzo
En als die gekookt en gelukt zijn dat je dan aan de lasagne echt begint. Dat je even je concentreert op die bladen. Want is best stressvol en roere en de blade in t vizier houden.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11