Bekijk volle/desktop versie : Vrouwenzwemmen in Nijmegen



29-10-2013, 16:29
Asalamu alaikum,

Altijd al ongestoord willen zwemmen in je vrije tijd, of alsnog je zwemdiploma halen? Dat kan nu op twee plekken in Nijmegen, alleen voor vrouwen! Vanaf 5 november kan men terecht in West, en nu al in Dukenburg:

- Minimaal twee zwembaden tot beschikking
- Eigen kleedkamers
- Vrouwelijke zweminstructrice
- Beveiligingscamera's staan uit tijdens het zwemmen
- Bedekkende zwemkleding (zoals Burkini's) is toegestaan, mits officiële zwemkleding
- Kinderen zijn toegestaan (bij het vrij zwemmen), jongens tot 12 jaar

Wil je je aanmelden? Kijk dan op http://www.sportfondsennijmegen.nl/nijmegen-west en neem contact op met het zwembad.

Wil je de flyer aanvragen? Mail dan naar j.dahlmans@inter-lokaal.nl

29-10-2013, 16:38


1. De badkleding bij het zwemmen wordt strak waardoor de vormen v/d awra duidelijk te zien zijn, is een munkar
2. Vrouwen zwemmen in ongepaste kleding waarbij buik, knieën, dijen etc. oftrwel de awra te zien is, ook een munkar.
3. Kinderen tot 12 jaar zijn of baaligh of dichtbij in de buurt en kennen de schoonheden v/d vrouw. Hen erbij laten zwemmen is ook een zware munkar.
4. Toezicht op openbare zwembad is verplicht. Het is dus maar de vraag of de camera's echt uit staan.

Conclusie: vrouwenzwemmen is MUNKAR.

29-10-2013, 17:35
12 jaar is idd te oud, veel jongens van 11 kijken al naar de schoonheden van vrouwen. Wellicht dat het aangepast kan worden insha allah.

En de vrouw die willen zwemmen een keer in de zoveel tijd, kunnen het beste een prive zwembed afhuren, schijnt niet zo duur te zijn insha allah, beter met je echtgenoot dan tussen vrouwen die je misschien gaan omschrijven.

29-10-2013, 17:47
Mensen, het is niet verplicht hoor..
Als je er niet achter staat, blijf je lekker thuis. Er zijn genoeg vrouwen
die hier gebruik van willen maken, omdat dit voor sommigen de enige manier is om een zwemdiploma te halen.

Een zwembad afhuren is hier helaas geen optie, het gaat om grote sportfondsenbaden.

29-10-2013, 17:50


bedankt voor jullie reacties broeders,
ik vind het zelf niet normaal dat vrouwen soms uit onwetendheid aan zulke zaken meedoen.
zoals broeder ABOUBAKR is de meest betrouwbare oplossing een privé zwembad af te huren voor getrouwde koppels.
ik vind het persoonlijk als vrouw niet betrouwbaar om in zulke zwembaden te gaan zwemmen of heeft mijn intentie het ooit in betracht genomen om in zulke omgevingen te gaan zwemmen. veel vrouwen vergeten dat er een hadith is waar vrouwen verboden werd om zich uit te kleden in andere plaatsen behalve haar ouderlijke huis of haar echtelijke huis. dus begrijp ik sowiezo niet waarom men als vrouw zoiets wilt toch gaan doen. ook al is het alleen met vrouwen, in deze tijd is het zo onbetrouwbaar om met andere vrouwen om te gaan.
ik wil hier geen was was gaan veroorzaken om andere vrouwen te gaan wantrouwen, maar men moet dan wel realiseren dat men eigenlijk een zonde begaat als men zulke zaken achter na gaat. net als het feit dat er dames prive onderling sauna's bezoeken, terwijl het verboden is om elkaars aurah te zien, wat in die sauna's natuurlijk zichtbaar geshowd.
mag allah onze zusters in dien hen het gemakkelijk maken en hen vergeven als ze zich naar zulke plaatsen begeven.
mag allah ons altijd in onze sutrah laten blijven, en zo onze ziel nemen, inshallah..
beste zuster die deze topic heeft geopend, mijn woorden zijn niet aanvallend bedoeld, ik wil gewoon je begrijpbaar maken, dat men niet alles moet vertrouwen wat zo schoon kan klinken.

29-10-2013, 17:52
Wat doe je dan als een (vrouwelijke) huisarts je vraagt om je uit te kleden omdat je lichamelijke klachten hebt?

29-10-2013, 17:59

Citaat door Nas-kaaskopje:
Wat doe je dan als een (vrouwelijke) huisarts je vraagt om je uit te kleden omdat je lichamelijke klachten hebt?
dat is een domme vraag zuster. ik wil het niet zo hard verwoorden, maar als je huisarts je vraagt om je uit te kleden, is dat door een medische reden, zonder je uit te kleden, zal hij je niet kunnen behandelen. zuster, in de zwembad of sauna moet je niet behandeld worden om je uit te kleden. maar zoals je in je vorige reactie zei, er zijn genoeg zusters die zulke zaken doen, maar daarvoor moet je dan niet aangevallen voelen als ik jouw mijn lieve zuster begrijpbaar wil maken wat eigenlijk onze dien ons als gelovige vrouwen vraagt te doen

29-10-2013, 18:03

Citaat door radia0101:
bedankt voor jullie reacties broeders,
ik vind het zelf niet normaal dat vrouwen soms uit onwetendheid aan zulke zaken meedoen.
zoals broeder ABOUBAKR is de meest betrouwbare oplossing een privé zwembad af te huren voor getrouwde koppels.
ik vind het persoonlijk als vrouw niet betrouwbaar om in zulke zwembaden te gaan zwemmen of heeft mijn intentie het ooit in betracht genomen om in zulke omgevingen te gaan zwemmen. veel vrouwen vergeten dat er een hadith is waar vrouwen verboden werd om zich uit te kleden in andere plaatsen behalve haar ouderlijke huis of haar echtelijke huis. dus begrijp ik sowiezo niet waarom men als vrouw zoiets wilt toch gaan doen. ook al is het alleen met vrouwen, in deze tijd is het zo onbetrouwbaar om met andere vrouwen om te gaan.
ik wil hier geen was was gaan veroorzaken om andere vrouwen te gaan wantrouwen, maar men moet dan wel realiseren dat men eigenlijk een zonde begaat als men zulke zaken achter na gaat. net als het feit dat er dames prive onderling sauna's bezoeken, terwijl het verboden is om elkaars aurah te zien, wat in die sauna's natuurlijk zichtbaar geshowd.
mag allah onze zusters in dien hen het gemakkelijk maken en hen vergeven als ze zich naar zulke plaatsen begeven.
mag allah ons altijd in onze sutrah laten blijven, en zo onze ziel nemen, inshallah..
beste zuster die deze topic heeft geopend, mijn woorden zijn niet aanvallend bedoeld, ik wil gewoon je begrijpbaar maken, dat men niet alles moet vertrouwen wat zo schoon kan klinken.
Als het uit onwetendheid is, kunnen ze er toch vrij weinig aan doen he.

29-10-2013, 18:04

Citaat door radia0101:
dat is een domme vraag zuster. ik wil het niet zo hard verwoorden, maar als je huisarts je vraagt om je uit te kleden, is dat door een medische reden, zonder je uit te kleden, zal hij je niet kunnen behandelen. zuster, in de zwembad of sauna moet je niet behandeld worden om je uit te kleden. maar zoals je in je vorige reactie zei, er zijn genoeg zusters die zulke zaken doen, maar daarvoor moet je dan niet aangevallen voelen als ik jouw mijn lieve zuster begrijpbaar wil maken wat eigenlijk onze dien ons als gelovige vrouwen vraagt te doen
Wallahilla

29-10-2013, 18:05
Ik voel me niet aangevallen hoor maar de reacties op dit bericht zijn niet helemaal eerlijk. Zo gaat men per definitie al uit van zaken die men niet kan weten, zoals dat de camera's wel aanstaan (geloof me, dit is niet zo) en dat er vrouwen zijn met de verkeerde intenties en over je gaan praten. We weten allemaal dat vermoedens hebben net zo slecht is als het daadwerkelijk beschuldigen van iemand.

Daarnaast ben ik niet van mening dat dit de plek is om erover in discussie te gaan. Marokko.nl is ook één groot zwembad vol met slechte intenties, ogen enzovoorts..

Desalniettemin vraag ik Allah hen te belonen die het juiste adviseren, enkel met de intentie om kennis te delen, niet te veroordelen.

29-10-2013, 18:15

Citaat door Mfelsia:
Als het uit onwetendheid is, kunnen ze er toch vrij weinig aan doen he.
lieve zuster,
we leven in een tijdperk "tenminste hier in het westen" waar geen enkele ziel kan vertellen dat hij onwetend is. internet, televisieprogramma's en lezingen in de moskee enz. mijn woordgebruik was voor deze topic juist bedoeld, doelde op zusters die misschien deze topic zien staan en er op zullen klikken omdat ze niet weten dat het eigenlijk niet toegestaan om als vrouw aan zulke zaken te mogen mee doen. maar allahu a3lem iedereen heeft recht op zijn eigen manier van denken en handelen. moge allah ons vergeven wanneer we in fout zijn.

29-10-2013, 18:17

Citaat door radia0101:
lieve zuster,
we leven in een tijdperk "tenminste hier in het westen" waar geen enkele ziel kan vertellen dat hij onwetend is. internet, televisieprogramma's en lezingen in de moskee enz. mijn woordgebruik was voor deze topic juist bedoeld, doelde op zusters die misschien deze topic zien staan en er op zullen klikken omdat ze niet weten dat het eigenlijk niet toegestaan om als vrouw aan zulke zaken te mogen mee doen. maar allahu a3lem iedereen heeft recht op zijn eigen manier van denken en handelen. moge allah ons vergeven wanneer we in fout zijn.
Ameen!

29-10-2013, 18:21



Citaat door Nas-kaaskopje:
Ik voel me niet aangevallen hoor maar de reacties op dit bericht zijn niet helemaal eerlijk. Zo gaat men per definitie al uit van zaken die men niet kan weten, zoals dat de camera's wel aanstaan (geloof me, dit is niet zo) en dat er vrouwen zijn met de verkeerde intenties en over je gaan praten. We weten allemaal dat vermoedens hebben net zo slecht is als het daadwerkelijk beschuldigen van iemand.

Daarnaast ben ik niet van mening dat dit de plek is om erover in discussie te gaan. Marokko.nl is ook één groot zwembad vol met slechte intenties, ogen enzovoorts..

Desalniettemin vraag ik Allah hen te belonen die het juiste adviseren, enkel met de intentie om kennis te delen, niet te veroordelen.
beste zuster, je hebt gelijk wat jouw mening betreft, maar ik probeer je gewoon hier in te adviseren, ik kom ook niet vertellen dat de meeste forumbezoekers of ik zelf heilig zijn. ik heb ook mijn fouten net als elke levende ziel hier op aarde, mag allah ons daarvoor vergeven.
ik denk dat marokko..nl voor iedereen omtrent zijn intenties en kennis en ruime plek heeft. maar het is jouw zaak wat je wilt doen met mijn advies, ik stel niemand eisen op, dat wil ik niet, en ik ben er niet in bevoegd om mijn eisen door te geven aan iemand, wat ik wel als persoon kan doen is mijn advies geven voor zover ik het zelf weet. als je mijn lieve zuster dit aanvaarden kan is het voor ons beiden en zegen, en indien u dit niet kan aanvaarden mijn zuster, is het zoals ik reeds zei uw mening uw leven, ik heb gedaan wat ik kon.

29-10-2013, 18:24

Citaat door Nas-kaaskopje:
Ik voel me niet aangevallen hoor maar de reacties op dit bericht zijn niet helemaal eerlijk. Zo gaat men per definitie al uit van zaken die men niet kan weten, zoals dat de camera's wel aanstaan (geloof me, dit is niet zo) en dat er vrouwen zijn met de verkeerde intenties en over je gaan praten. We weten allemaal dat vermoedens hebben net zo slecht is als het daadwerkelijk beschuldigen van iemand.

Daarnaast ben ik niet van mening dat dit de plek is om erover in discussie te gaan. Marokko.nl is ook één groot zwembad vol met slechte intenties, ogen enzovoorts..

Desalniettemin vraag ik Allah hen te belonen die het juiste adviseren, enkel met de intentie om kennis te delen, niet te veroordelen.
Beste zuster, uitkleden voor de vrouwelijke huisarts doe je alleen inshaa allaah wanneer het een noodzaak is, dus die 2 zaken zijn niet te vergelijken insha allah.

Dat over de camera's, daar moet de organisatie garantie voor geven, ik weet dat het wel uit en aan kan, dus dat ligt aan de afspraken met de zwembad.

Dat over vrouwen je gaan omschrijven, dan kan gebeuren, als je in badpak of bikini bent, en ik heb begrepen dat er vaak vrouwen met bikini komen bij sommige zwembaden, niet alle vrouwen maar sommige, en dat is uiteraard niet toegestaan.

Moge allah je succes schenken