Bekijk volle/desktop versie : Ik heb een relatie. Only Allah can judge me.



Pagina's : [1] 2

27-10-2013, 20:16
Iedereen zijn eigen graf. Jij bent ook niet perfect.


Islamitisch gezien is dat niet helemaal correct, wij zijn namelijk zelfs verplicht te oordelen. Wij houden van hetgeen waar Allah van houdt en wij hebben afkeer van hetgeen waar Allah afkeer van heeft. Als iemand een zonde begaat, dienen we daar afkeer van te hebben. Als Allah in de shari'a ergens over heeft geoordeeld, dan moeten wij dit aanhouden. Wat fout is, is fout. Het is niet toegestaan om dit goed te praten.
Echter, hier komt het belangrijkste: we oordelen over de DAAD (volgens de wetten van Allah) en niet over de PERSOON zelf. Want het kan een zwakte zijn en het kan dat deze persoon veel andere goede daden verricht. In overeenstemming met wat Aboe Qilaabah - Moge Allaah Barmhartig met hem zijn- heeft gezegd:
"Wanneer er een bericht tot jou komt over jouw broeder (zuster) waar je een afkeer van hebt, zoek dan met alle macht een excuus voor hem (haar) en wanneer je alsnog geen excuus weet te vinden zeg dan: Wellicht heeft hij (zij) een excuus die ik niet weet."

Wij dienen deze persoon naseeha te geven betreffende deze daad. Let wel, naseeha kent ook voorschriften. Ook wordt er gekeken naar de situatie. Het kan dat iemand iets niet weet, het kan dat iemand twijfelt en het kan dat iemand bewust zondigt. De onwetende persoon moet onderwezen worden. Degene die twijfelt, heeft het nodig dat zaken worden uitgelegd. De nalatige moet worden herinnerd. En degene die willens en wetens zondigt, moet worden gewaarschuwd.

Zie hier de correcte manier van het geven van naseeha:
http://al-fiqh-jurisprudentie.blogspot.nl/2012/03/de-correcte-manier-van-het-adviseren.html

27-10-2013, 20:22


Naseeha wordt nooit juist gegeven hier, ipv dat men elkaar pmt om uit te leggen dat een relatie niet kan. Schreeuwt men: "Haram! haram!". Haram police praktijken.

27-10-2013, 20:26
Ik schrok eventjes.

27-10-2013, 20:28
Zjazaak Allahoe khairan voor het plaatsen van de correcte vorm van nasieha.

27-10-2013, 20:29



Citaat door moessiclk:
Jij bent gewoon een slet
heb je wel alles begrepen?

27-10-2013, 20:29

Citaat door Aceite:
Naseeha wordt nooit juist gegeven hier, ipv dat men elkaar pmt om uit te leggen dat een relatie niet kan. Schreeuwt men: "Haram! haram!". Haram police praktijken.
Precies. Gebeurt veels te vaak hier.

27-10-2013, 20:31

Citaat door moessiclk:
Jij bent gewoon een slet
Schuif jouw praktijken niet op haar, idiot.

27-10-2013, 20:41

Citaat door Afedja7-020:
Waarom denkt iedereen gewoon niet: doe wat je niet laten kan? shkoen daha fiek? ro7 atmendaath?
Ik begrijp echt niet hoe je jezelf gek kunt maken om wat anderen doen.
Haha.

Omdat de profeet salla Lahou 'alayhi wassalam heeft gezegd: “De gelovigen zijn in hun onderlinge genade, liefde en vriendelijkheid als één lichaam. Wanneer een deel van het lichaam (aan ziekte) lijdt, dan is het hele lichaam betrokken in de vorm van slapeloosheid en koorts.” (Bukhari en Muslim)

27-10-2013, 20:43

Citaat door moessiclk:
Jij bent gewoon een slet

http://www.an-nasieha.nl/live/

Kijk in je hoekje.

Citaat door Aceite:
Naseeha wordt nooit juist gegeven hier, ipv dat men elkaar pmt om uit te leggen dat een relatie niet kan. Schreeuwt men: "Haram! haram!". Haram police praktijken.

Naseeha kent inderdaad voorwaarden.

Citaat door Monarch:
Ik schrok eventjes.



Citaat door sahrawiya_:
Zjazaak Allahoe khairan voor het plaatsen van de correcte vorm van nasieha.
Wa iyaak <3

27-10-2013, 20:48
Barakha ou Allah ou fhiki ya minoesh.

Thx voor je puntje. ben ---> dat ie toch heeft verwijderd.

SMILE

27-10-2013, 21:17

Citaat door Afedja7-020:
Leuk verhaal beste Minoesha, maar jij weet net zo goed als ik dat naseeha in deze tijd helemaal niet op prijs gesteld wordt door de huidige, en de opkomende, generatie. Zeg je wat, dan krijg je meteen een scheve bek en wordt er geroepen dat je op jezelf moet letten.

Ezj weha.. stick to ieder voor zich en Allah voor ons allemaal.

De Islam is van alle tijden mijn broer. Alhamdoelilaah be3da dat het nu alleen blijft bij een scheve gezicht. Vroeger werden de profeet en de sahaba gemarteld en gedood omdat zij de Islam verkondigden. Dat is het probleem niet. Het probleem is dat het uitnodigen naar de weg van Allah pas kan als je over kennis beschikt en er eerst zelf naar hebt gehandeld (het bewijs hiervoor is surah al 'asr). Dat is waar wij ons in onderscheiden. Wij moeten niet spreken uit begeerten, maar uit liefde en vrees voor Allah. Daarom zijn zij -radhia Lahou 'anhoum- geslaagd.

Citaat door Mourri:
Barakha ou Allah ou fhiki ya minoesh.

Thx voor je puntje. ben ---> dat ie toch heeft verwijderd.

SMILE
Wa feek youbarik. Yes ik ook, walhamdoelilaah. Een beetje raar allemaal.

27-10-2013, 21:21

Citaat door Afedja7-020:
Waarom denkt iedereen gewoon niet: doe wat je niet laten kan? shkoen daha fiek? ro7 atmendaath?
Ik begrijp echt niet hoe je jezelf gek kunt maken om wat anderen doen.

27-10-2013, 21:22


Mooie topic overigens.

27-10-2013, 22:00
Baraka Allaah oe fiek voor het plaatsen sis.
Moge Allah ons naar al het goede leiden in cha Allah.

27-10-2013, 22:30

Citaat door Afedja7-020:
Waarom denkt iedereen gewoon niet: doe wat je niet laten kan? shkoen daha fiek? ro7 atmendaath?
Ik begrijp echt niet hoe je jezelf gek kunt maken om wat anderen doen.
HEHE! Iemand die het begrijpt.

Pagina's : [1] 2