Bekijk volle/desktop versie : 25 duizend euro schuld , wat kan ik doen ,woon nog bij me ouders



Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7

27-10-2013, 13:00

Citaat door Sorayaaa:
Minder merk kleding kopen

Of gewoon zorgen dat je meer gaat verdienen en zo min mogelijk uitgeeft, vooral als je bij je ouders woont...

28-10-2013, 19:24



Citaat door Raounaq:
- Maatschappelijk werk in de buurt;
- Schuldhulpverlening via de gemeente
- Juridisch loket

Als de afbetaling niet meer mogelijk is, kun je in aanmerking komen voor Wsnp via de gemeente. Betekent wel dat je een paar jaar op een houtje moet bijten.

Je komt er zeker wel uit! Moge Allah je bijstaan!!
dank je wel amien

28-10-2013, 19:24

Citaat door Sorayaaa:
Minder merk kleding kopen
juist daar ligt het aan

28-10-2013, 19:26

Citaat door Ifone:
Of gewoon zorgen dat je meer gaat verdienen en zo min mogelijk uitgeeft, vooral als je bij je ouders woont...
ja klopt met hard werken , ben ik binnen 2 jaar schuldenvrij inshallah ,na mijn studie

28-10-2013, 20:52


Schuldsanering en hard werken. Goed dat je er hulp voor wilt zoeken! Alhamdoullilah het is niet het einde van de wereld. InshaAllah ben je binnen korte tijd schuldenvrij. Weet dat ieder mens in dit leven wordt beproefd akhi

29-10-2013, 05:30

Citaat door Rola777:
Schuldsanering en hard werken. Goed dat je er hulp voor wilt zoeken! Alhamdoullilah het is niet het einde van de wereld. InshaAllah ben je binnen korte tijd schuldenvrij. Weet dat ieder mens in dit leven wordt beproefd akhi
shokran ya oegtie

het is zeker niet het einde van de wereld , verre van elhamdolilah

inshallah binnenkort ,paar jaar ben ik er van af , veel geduld hebben en het komt goed

sommige worden inderdaad beproefd , via welke weg dan ook, eerst dacht ik ook wat heb ik gedaan dat dit me overkomt ,

bedankt voor je reactie , heb ik echt veel aan gehad

29-10-2013, 06:16

Citaat door ussername:
Beste dames en heren

ik heb een totale schuld van 25000 euro

ik woon nog bij me ouders en studeer nog op dit moment

wat kunnen jullie me adviseren om te doen

iemand die meer weet van de wetgeving om hier uit te komen

niemand weet er van , van mijn familie

ik ben echt kapot

graag serieuze reacties

ma3a salama
je wilt er niet uitkomen maar onderuit komen.
je wilt je fouten niet onder ogen komen en geeft anderen de schuld van oplichting.
prima maar je zult de waarheid moeten aanvaarden en dat is een schuld van 25 duizend en dat is toch echt met je eigen handen uit gegeven denk ik?
je wilt hard werken maar pas na je studie?
tsja, het water staat je niet genoeg tot aan je lippen blijkbaar.

pak jezelf bij de ballen als een man en ga werken.. als je het hier niet mee trekt en je kunt niemand vinden die 25000 wilt of kan lenen zou je naar een accountent kunnen gaan. zij zetten alles voor je op een rijtje, zorgen dat je belastingen terug vorderd waar je recht op hebt en kunnen ook dienen als bemiddelaar met schuld eisers.

29-10-2013, 17:37

Citaat door ussername:
Beste dames en heren

ik heb een totale schuld van 25000 euro

ik woon nog bij me ouders en studeer nog op dit moment

wat kunnen jullie me adviseren om te doen

iemand die meer weet van de wetgeving om hier uit te komen

niemand weet er van , van mijn familie

ik ben echt kapot

graag serieuze reacties

ma3a salama



Beste Broeder,

Blijf rustig en niet haasten door haasten maakt men fouten. Als ik jou was zal ik alles aan mijn ouders vertellen zodat zij ook weten wat er gaande is. probeer met je ouders in gesprek te gaan en zeg: Ik wil jullie wat vertellen, maar wees niet boos op mij. Het is beter dat ik dat aan jullie ga vertellen dat ik dit voor jullie achter houd. Ik weet dat jullie dat niet leuk zal vinden maar het is gebeurd, ik kan niets terug draaien. Ik heb van deze ervaring geleerd. Wat ik wil is alleen jullie steun, ik ga mijn problemen zelf oplossen met behulp van Allah. Als je niets vertelt dan ga je vluchten maar als ze dat weten, dan heb je niet in je hoofd o mijn ouders weten het niet altijd stiekem enz.
Doe dua's met intentie uit je hart naar Allah toe.Vraag Allah dat Hij jou uit deze tegenslag haalt.
Ik weet niet wat je gedaan hebt, ik hoef dat ook niet te weten. Maar ik hoop Insha'Allah dat je op een korte termijn wordt geholpen.
Je ouders worden wel boos een paar dagen ermee zitten maar langzamerhand gaan ze dat accepteren zoals het is. Dan weten ze wat er gaande is. Achteraf zouden ze dat toch fijn vinden dat ze op de hoogte zijn.

Ik wens je veel sterkte en ik zal je, beste broeder toch verwijzen naar de BRON (ISLAM). Neem dit mee als een nare ervaring.
De adviezen van Raounaq dan kom je zeker uit, maak geen zorgen.
Heb veel geduld, je bent niet alleen ALLAH is met je, beste broeder.

Wasalaam

29-10-2013, 20:09
Hahha kom we gaan collecteren voor hem. A gaaaa gaaa werken, mensen verkochten vroeger koeien van hun ouders en buren om transport van Marokko naar Europa te kunnen betallen met nodige kosten. Uiteindelijk hebben ze allemaal een of twee blokhuizen in Maorkko en een leuke rekening.

Als ik jou was letterlijk alle werk aannemen en zoeken of er wat valt te handelen. Daarnaast, al heb je je studie af dan zul je nog een jaar of twee moeten wachten voor je echt een baan hebt wat je leuk zal vinden en bij je past. Of je moet gewoon geluk hebben.
Maar met alleen janken kom je er niet, dus opstaan en ga werk zoeken of een klus klaren.

29-10-2013, 20:59

Citaat door An-Noer:
Beste Broeder,

Blijf rustig en niet haasten door haasten maakt men fouten. Als ik jou was zal ik alles aan mijn ouders vertellen zodat zij ook weten wat er gaande is. probeer met je ouders in gesprek te gaan en zeg: Ik wil jullie wat vertellen, maar wees niet boos op mij. Het is beter dat ik dat aan jullie ga vertellen dat ik dit voor jullie achter houd. Ik weet dat jullie dat niet leuk zal vinden maar het is gebeurd, ik kan niets terug draaien. Ik heb van deze ervaring geleerd. Wat ik wil is alleen jullie steun, ik ga mijn problemen zelf oplossen met behulp van Allah. Als je niets vertelt dan ga je vluchten maar als ze dat weten, dan heb je niet in je hoofd o mijn ouders weten het niet altijd stiekem enz.
Doe dua's met intentie uit je hart naar Allah toe.Vraag Allah dat Hij jou uit deze tegenslag haalt.
Ik weet niet wat je gedaan hebt, ik hoef dat ook niet te weten. Maar ik hoop Insha'Allah dat je op een korte termijn wordt geholpen.
Je ouders worden wel boos een paar dagen ermee zitten maar langzamerhand gaan ze dat accepteren zoals het is. Dan weten ze wat er gaande is. Achteraf zouden ze dat toch fijn vinden dat ze op de hoogte zijn.

Ik wens je veel sterkte en ik zal je, beste broeder toch verwijzen naar de BRON (ISLAM). Neem dit mee als een nare ervaring.
De adviezen van Raounaq dan kom je zeker uit, maak geen zorgen.
Heb veel geduld, je bent niet alleen ALLAH is met je, beste broeder.

Wasalaam
salaam oegtie

dank je wel voor je reactie, ik vind het zo moeilijk om ze het te vertellen , maar ik hoop dat ik op een dag de moed heb om dat te doen.

Dank je wel voor je steun en inshallah komt het goed

salaam ou3alaikum

29-10-2013, 21:05

Citaat door blurp:
je wilt er niet uitkomen maar onderuit komen.
je wilt je fouten niet onder ogen komen en geeft anderen de schuld van oplichting.
prima maar je zult de waarheid moeten aanvaarden en dat is een schuld van 25 duizend en dat is toch echt met je eigen handen uit gegeven denk ik?
je wilt hard werken maar pas na je studie?
tsja, het water staat je niet genoeg tot aan je lippen blijkbaar.

pak jezelf bij de ballen als een man en ga werken.. als je het hier niet mee trekt en je kunt niemand vinden die 25000 wilt of kan lenen zou je naar een accountent kunnen gaan. zij zetten alles voor je op een rijtje, zorgen dat je belastingen terug vorderd waar je recht op hebt en kunnen ook dienen als bemiddelaar met schuld eisers.
Beste broeder bedankt voor je reactie

Ik wel er niet onder uitkomen , maar ik zie geen andere oplossing, ik betaal me rot maar er blijft toch steeds een tekort.

ik heb ook geprobeerd om een baan te vinden , en te stoppen met mijn studie,maar ik zou het zonde vinden om er nu juist mee te kappen, na zoveel energie te hebben ingestopt

En trouwens ik heb niks uitgegeven en niks geleend , zoals ik al zei het is gebeurd , en daar wil ik het bij laten

Hiervoor had ik geen euro schuld en dan heb ik het over 2 jaar geleden, en had ik me leven al helemaal uitgestippeld,

Maar elhamdolilah ik leef nog

salaam ou3alaikum

29-10-2013, 21:07

Citaat door R-line.:
Hahha kom we gaan collecteren voor hem. A gaaaa gaaa werken, mensen verkochten vroeger koeien van hun ouders en buren om transport van Marokko naar Europa te kunnen betallen met nodige kosten. Uiteindelijk hebben ze allemaal een of twee blokhuizen in Maorkko en een leuke rekening.

Als ik jou was letterlijk alle werk aannemen en zoeken of er wat valt te handelen. Daarnaast, al heb je je studie af dan zul je nog een jaar of twee moeten wachten voor je echt een baan hebt wat je leuk zal vinden en bij je past. Of je moet gewoon geluk hebben.
Maar met alleen janken kom je er niet, dus opstaan en ga werk zoeken of een klus klaren.
Dank je wel voor je reactie

Salaam ou3alaikum

29-10-2013, 21:33



Citaat door ussername:
shokran ya oegtie

het is zeker niet het einde van de wereld , verre van elhamdolilah

inshallah binnenkort ,paar jaar ben ik er van af , veel geduld hebben en het komt goed

sommige worden inderdaad beproefd , via welke weg dan ook, eerst dacht ik ook wat heb ik gedaan dat dit me overkomt ,

bedankt voor je reactie , heb ik echt veel aan gehad
BarakaAllahufeek. Je moet altijd kijken naar de mensen die het erger hebben dan jou. Er zijn miljoenen mensen die het veel zwaarder hebben dan jou. Wees Allah swt altijd dankbaar ook in mindere tijden en heb sabr, pas dan zul je je beloning krijgen.
InshaAllah komt alles goed met jou!

30-10-2013, 10:26
Salaam Agie,

Neem de tijd voor de probleem. Nogmaals vertel het aan je ouders hoe je het moeilijk ook vind. Ik weet dat ze jou gaan preken, verwijten maar de druk op je borst is dan eruit. Op dit moment heb je 3 zorgen in je hoofd de familie die niet mag weten, de schuld en de studie. Maar als je dat bekend hebt gemaakt bij je ouders dan heb je nog alleen maar 2 zorgen in je hoofd waarvoor je moet vechten. De saytan laat jou dat niet doen zodat hij erin kan slagen, heb je dat niet door. Ik weet dat moslimse mensen moeilijk zijn, de feit blijft toch vertel dat aan je ouders voordat uit de hand loopt.
Met je STUDIE MOET JE HELEMAAL NIET STOPPEN. Het bedrag die je moet terugbetalen kan je sowieso niet z.s.m. aflossen, daarom moet je aan je toekomt denken. Dit gaat tijd kosten maar geef niet, nu heb je ervan geleerd. Vertellen aan je ouders is de beste oplossing zodat je wordt ondersteund door je ouders en dat je probleem rustig kan oplossen. Waarschijnlijk wil je alles snel, snel zodat je ouders er niet achter komen dat moet je absoluut niet doen.
Daardoor vallen mensen nog meer in de problemen en dat wil ik NIET voor jou, broeder. Waarom ik dit zeg omdat ik veel verhalen van anderen had gelezen erger dan die van jou en het was helemaal uit de hand gelopen omdat ze dat steeds achter hun ouders houden. Je kan dat eerst aan je moeder vertellen, die weten meer raad.

Je hoeft dit niet te doen maar denk erover na. Allah zal jou helpen om eruit te komen. Een ding moet je weten, gelukkig gaat hier om geld en niet om het leven. Blijf rustig, je bent niet alleen.


Wasalaam

30-10-2013, 12:41
Flinke schuld, zoals al veel hebben gezegd moet je bij de schuldhulpverlening gaan kloppen, ik weet niet waar je woont maar je kan op google chekken of een bij jou in de buurt is.

Je maakt een afspraak door te bellen, je hoeft niet via de gemeente dat te doen hoor, Doras, dat is de naam van de schuldhulpverlening.
Maak je administratie in orde zodat je deze bij de intake gesprek kan aantonen en begin de proces. Voor de rest raad ik je aan om wat extra te werken, en brieven schrijven naar de schuldeiser over een uitstel van betaling zodat er geen extra kosten zullen komen.

Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7