Bekijk volle/desktop versie : Arnoud van Doorn en AD-journalist verdacht van diefstal



Pagina's : [1] 2

25-10-2013, 14:35
Een journalist van het AD wordt vervolgd voor het stelen van geheime gemeenteraadsstukken uit het stadhuis in Den Haag.



Dat bevestigt een woordvoerder van het Openbaar Ministerie vrijdag. De verslaggever gebruikte een toegangspas van oud-PVV'er Arnoud van Doorn om de documenten te bemachtigen. Van Doorn, die ook wordt vervolgd in de zaak, tipte de journalist over de stukken, die gingen over de mogelijke aankoop van het World Forum door de gemeente Den Haag. Daar zou zo'n 25 miljoen euro mee gemoeid zijn.

De ex-PVV'er en inmiddels moslim vertelde de journalist hoe hij aan de documenten kon komen. Als journalist heeft hij zich net als anderen gewoon aan de wet te houden, aldus justitie. "Voor journalisten kunnen bijzondere omstandigheden gelden, maar daar was in dit geval geen sprake van", legt de woordvoerder uit. "Hij had de informatie ook op een andere manier kunnen krijgen. De journalist heeft de stukken gestolen. Dat is iets anders dan ze toegespeeld krijgen."

Justitie meldde eerder al dat Van Doorn wordt vervolgd voor het schenden van het ambtsgeheim en het medeplegen van diefstal. Daarnaast wordt hij verdacht van wiethandel en het bezitten van een alarmpistool. Er is nog geen zittingsdatum gepland voor de rechtszaak.

25-10-2013, 14:41


Even het AD in een kwaad daglicht stellen. Ik kan wel raden waarom

25-10-2013, 16:45
Ik zou zeggen, laat eerst alle bewijs zien, verdacht zijn is 1 ding,
Werkelijk schuldig zijn is wat anders.


25-10-2013, 18:25
Wat een toeval.



26-10-2013, 06:25



Citaat door Larache070:
Ik zou zeggen, laat eerst alle bewijs zien, verdacht zijn is 1 ding,
Werkelijk schuldig zijn is wat anders.

Ach, als de man nog PVV-er was geweest had jij nu het hardst geroepen om hem aan de hoogste boom op te knopen. Moslim of niet, als iemand verdacht wordt van een misdrijf moet dat uitgezocht worden. En tja, als een politicus van een misdrijf verdacht wordt komt dat gewoon sneller in de krant.

26-10-2013, 08:21
Ik vind het sowieso een verdacht persoon die van Doorn.

26-10-2013, 08:30

Citaat door Rebel_1963:
Ik vind het sowieso een verdacht persoon die van Doorn.
ik ook

26-10-2013, 08:31

Citaat door Trevor.:
heb je nu al een stuk of 10x gezegd rebel...

waarvoor ben je bang
Ik ben helemaal niet bang, ik vertrouw de man gewoon niet. Hij komt steeds in het negatief in het nieuws.

En ik zal het blijven zeggen.

26-10-2013, 08:32

Citaat door mocro-nick:
ik ook
Ben jij ook ergens bang voor?

26-10-2013, 08:38

Citaat door Rebel_1963:
Ben jij ook ergens bang voor?
niet bang, maar denk dat het een acteur is

26-10-2013, 08:42

Citaat door mocro-nick:
niet bang, maar denk dat het een acteur is
Iets zegt mij dat deze man niet te vertrouwen is, de manier waarop hij moslim is geworden en hoe snel roept bij mij vraagtekens op, Nu dit bericht. Ik ben benieuwd wat hij nog meer op zijn kerfstok heeft, ik ben iniedergeval geen fan van hem.

26-10-2013, 08:43

Citaat door QueenBee:
Even het AD in een kwaad daglicht stellen. Ik kan wel raden waarom
Waarom dan?

26-10-2013, 08:47



Citaat door Rebel_1963:
Iets zegt mij dat deze man niet te vertrouwen is, de manier waarop hij moslim is geworden en hoe snel roept bij mij vraagtekens op, Nu dit bericht. Ik ben benieuwd wat hij nog meer op zijn kerfstok heeft, ik ben iniedergeval geen fan van hem.
Allah oe 3alem. Maak je niet druk

26-10-2013, 08:52

Citaat door mocro-nick:
Allah oe 3alem. Maak je niet druk
Ik maak mij hier niet druk om, gaf gewoon antwoord. Have a. nice day.

26-10-2013, 09:02

Citaat door Rebel_1963:
Ik maak mij hier niet druk om, gaf gewoon antwoord. Have a. nice day.
dank, jij ook

Pagina's : [1] 2