Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met een geboren moslim



Pagina's : [1] 2

24-10-2013, 21:42
Maar wel andere afkomst dan Marokkaans hoe denken de leden hierover? K hoor veel slechte dingen van jullie over bekeerlingen jammer genoeg maar hoe denken jullie over geboren moslims? Wat maakt hen beter dan bekeerlingen en wat maakt hen slechter dan Marokkanen want Marokkanen vinden zigzelf de beste dus sowiesodat

24-10-2013, 21:47


Je doet je teveel tekort dan. Islamitisch wel toegestaan maar met je nafs is het toch wel moeilijk. En zouden je ouders het toelaten?

Nu zul je dat gevoel misschien niet hebben maar van zodra er meningsverschillen zullen onstaan gaat dat misschien wel naar boven en ook als je onder de familieleden zult zijn die gehuwd zijn met een megrabi

Voor een man geen probleem die past zich aan een bekeerling maar voor een vrouw kan het soms moeilijker gaan. Ik denk dat de meesten voor een bekeerling kiezen omdat ze fouten hebben gedaan in t verleden niet? Bedoel een losbandig leven vriendje en die toestanden

24-10-2013, 22:06
Verschilt per persoon. Niet de moeite waard om over na te denken. Hoofdpijn.

24-10-2013, 22:08

Citaat door Citius:
Een beetje een hele groep over een kam scheren is zo 2005. Laten we dat gewoon niet doen. De voorwaarde om als vrouw met een man te trouwen is dat hij een moslim is. Dus dat zit wel goed. Als je Marokkaan bent komt het stukje cultuur erbij kijken. In het ene gezin kan zoiets makkelijker dan in een ander gezin, dus wij kunnen dat niet voor jou inschatten.

Feit is wel dat als je met een Marokkaan trouw dat je het jezelf makkelijker maakt. Niemand hoeft ergens aan te wennen en iedereen blijf op zijn gemak. Trouw je bijv. met een Braziliaan die moslim is dan is dat een ander verhaal. De taal zal sowieso een issue zijn dat is 1. Zijn cultuur zal wel anders dan die van jou, hoe voeden jullie je kinderen op? Hoe gaat hij communiceren met jouw familie? Dit soort dingen kunnen in het begin onschuldig lijken maar kunnen op den duur hun tol gaan eisen.

Nogmaals, dat is voor iedereen anders en verschillend per situatie.
Goede reactie, puntje ervoor gekregen. Ik blijf je wel irritant vinden, dat wilde ik even kwijt.

Glimlach.

24-10-2013, 22:18



Citaat door NNN.:
Maar wel andere afkomst dan Marokkaans hoe denken de leden hierover? K hoor veel slechte dingen van jullie over bekeerlingen jammer genoeg maar hoe denken jullie over geboren moslims? Wat maakt hen beter dan bekeerlingen en wat maakt hen slechter dan Marokkanen want Marokkanen vinden zigzelf de beste dus sowiesodat
Yeh kindertaal.

24-10-2013, 22:36
je bent wel heel erg toestemming aan het vragen aan je medeleden of je wel met hem mag trouwen. Volgens mij ben je zelf heel erg aan het twijfelen over je keuze.

24-10-2013, 22:43

Citaat door NNN.:
Maar wel andere afkomst dan Marokkaans hoe denken de leden hierover? K hoor veel slechte dingen van jullie over bekeerlingen jammer genoeg maar hoe denken jullie over geboren moslims? Wat maakt hen beter dan bekeerlingen en wat maakt hen slechter dan Marokkanen want Marokkanen vinden zigzelf de beste dus sowiesodat
Ik ga me daar niet druk over maken. Ik wil een Marokkaanse man.....Verder zijn alle andere afkomsten niet interessant voor mij!!

24-10-2013, 22:45
Topic 4892788740920848798473878290849386582934

24-10-2013, 22:51
Algerijn of een Tunees. Turken zijn ook wel oké maar verder moet ik nergens anders aandenken.

24-10-2013, 23:19

Citaat door NNN.:
Maar wel andere afkomst dan Marokkaans hoe denken de leden hierover? K hoor veel slechte dingen van jullie over bekeerlingen jammer genoeg maar hoe denken jullie over geboren moslims? Wat maakt hen beter dan bekeerlingen en wat maakt hen slechter dan Marokkanen want Marokkanen vinden zigzelf de beste dus sowiesodat
Jij bent zeker niet diegene van jullie 3 die met een Tunesiër gaat, want haar mening was duidelijk

24-10-2013, 23:47

Citaat door SpeakUp:
je bent wel heel erg toestemming aan het vragen aan je medeleden of je wel met hem mag trouwen. Volgens mij ben je zelf heel erg aan het twijfelen over je keuze.
Nee hoor k ben al getrouwd en dan wel met een bekeerling hamdl, maar wilde de meningen weten van de mensen tussen verschil tussen bekeerling en andere geboren moslim

26-10-2013, 11:16

Citaat door KnappeVechter:
heb zoveel respect voor de magrebiat die zeggen wil niets anders dan magreba dank jullie door jullie weet ik dat niet elke marokkaanse meisje zo een FUCKED UP mentaliteit heeft !!
Waarom ben je fackedup als je op bijv een Algerijn bent gevallen die geboren moslim is en bijna dezelfde taal spreekt en gewoontes rnso

03-11-2013, 20:17


Persoonlijk na veel wikken en wegen, heb ik liever een Ariffi geboren moslim. Al zijn ze koppig en af en toe zou ik ze achter het behang willen plakken.

Geboren moslim van een andere afkomst zie ik zo niet zitten omdat je te maken hebt met cultuur verschillen. Die af en toe zo groot zijn dat ik dat liever vermijd.

Bekeerling wil ik niet en daar heb ik talloze redenen voor, teveel om hier neer te typen.

Ach ja, ik kan zoveel willen maar het is uiteindelijk Allah zijn wil die mij zal leiden, alhamdoelilah.

03-11-2013, 20:23

Citaat door NNN.:
Waarom ben je fackedup als je op bijv een Algerijn bent gevallen die geboren moslim is en bijna dezelfde taal spreekt en gewoontes rnso
Trouwen met een Algerijn maar wel de Marokkaanse man naar beneden halen wat klopt er niet

03-11-2013, 20:35
Al neuk je een otter, wat moet ons dat schelen. Begin bij je pa om verlof te vragen ipv hier de boel op te stoken.

Pagina's : [1] 2