Bekijk volle/desktop versie : Privéleven Marokkaans meisje op straat door gestolen telefoon



Pagina's : [1] 2 3 4

24-10-2013, 15:45
Een 24-jarige Zwitserse student en een Marokkaans meisje hebben zich onbewust in een opmerkelijke situatie gemanoeuvreerd.





Niklas Knecht studeert aan de faculteit van Zürich in Zwitserland en raakte zijn telefoon in april kwijt na een diefstal. Op zich niet heel vreemd gezien smartphones vaak worden gestolen. Hij deed aangifte maar kreeg zijn telefoon niet terug. 'De dief maakte een gat in mijn broek om mijn mobiele telefoon te stelen terwijl ik sliep', zegt Knecht tegenover 20 Minutes. Slechts twee maanden na het verlies van zijn telefoon gebeurde er iets opmerkelijks.

De automatische upload functie van Dropbox stond aan waardoor alle foto's werden opgeslagen. Even inloggen en voilà: de Zwitser had toegang tot alle foto's en video's die de nieuwe eigenaar van zijn smartphone maakte. Wat blijkt? Een jonge Marokkaanse heeft de telefoon nu in bezit en schiet graag foto's. Te zien is hoe de jongedame graag belangrijke religieuze, traditionele en gezellige gelegenheden vastlegt.

Zo is er een man te zien die het gebed verricht maar ook een fles wodka en pakjes sigaretten werden gefotografeerd. Ook met Eid ul-Adha schoot ze de nodige kiekjes. De jongedame lijkt zich in ieder geval te vermaken met haar nieuwe telefoon maar heeft niet door dat duizenden mee kunnen genieten van haar foto's van vele tazjines. 'Ze lijkt de tazjine behoorlijk te waarderen', zegt Knecht cynisch.

Facebook
De Zwitser wil zijn telefoon graag terugzien maar ook de jongedame wijzen op de gevaren van het internet. Hij maakte een Facebookpagina aan om haar te vinden. Daar postte hij verschillende foto's van de Marokkaanse. 'Help me om hier een eind aan te maken, help me het meisje te vinden die mijn gestolen telefoon heeft.' Duizenden Marokkanen bezochten de pagina inmiddels.

Onschuldig
Hoewel de Marokkaanse de telefoon nu heeft denkt de student dat zij onschuldig is en de telefoon niet heeft gestolen. 'Degene die de telefoon verkocht is vergeten de downloadfunctie uit te schakelen. Nu kunnen we genieten van een glimp van haar privéleven maar we hebben een uitdaging. Help ons haar te vinden!', klinkt het op de pagina. De student wil het meisje graag ontmoeten en interviewen, geeft hij aan.

De telefoon hoeft hij niet terug maar een klein gesprekje in het kader van wetenschappelijk werk zou hij op prijs stellen. De uitkomsten wil hij gebruiken bij een van zijn lezingen over visuele communicatie. 'Ze wist zeker niet dat deze telefoon is gestolen', besluit hij.

Bekijk hier de Facebookpagina.

24-10-2013, 15:46


Oeps Foutje....

24-10-2013, 16:04
iemand die bezig is met geloof en wodka en sigaretten. zo typisch weer he


24-10-2013, 16:10

Citaat door Rwina_Koning:
iemand die bezig is met geloof en wodka en sigaretten. zo typisch weer he




Waar lees jij dat ze zich bezig houdt met het geloof?
Ik lees alleen dat ze een foto heeft gemaakt van een man die het gebed verricht...

24-10-2013, 17:53


Allah y rza9 sbar gwn !!


24-10-2013, 18:09

Citaat door Redactie:


De Zwitser wil zijn telefoon graag terugzien maar ook de jongedame wijzen op de gevaren van het internet. Hij maakte een Facebookpagina aan om haar te vinden. Daar postte hij verschillende foto's van de Marokkaanse. 'Help me om hier een eind aan te maken, help me het meisje te vinden die mijn gestolen telefoon heeft.' Duizenden Marokkanen bezochten de pagina inmiddels.

Hoewel de Marokkaanse de telefoon nu heeft denkt de student dat zij onschuldig is en de telefoon niet heeft gestolen. 'Degene die de telefoon verkocht is vergeten de downloadfunctie uit te schakelen. Nu kunnen we genieten van een glimp van haar privéleven maar we hebben een uitdaging. Help ons haar te vinden!', klinkt het op de pagina. De student wil het meisje graag ontmoeten en interviewen, geeft hij aan.

De telefoon hoeft hij niet terug maar een klein gesprekje in het kader van wetenschappelijk werk zou hij op prijs stellen. De uitkomsten wil hij gebruiken bij een van zijn lezingen over visuele communicatie. 'Ze wist zeker niet dat deze telefoon is gestolen', besluit hij.

Bekijk hier de Facebookpagina.
knap staaltje journalistiek

24-10-2013, 18:56
Ze heeft gewoon een goedkope gestolen telefoon gekocht............

Damnnnnnnn stel dat ze een trio had opgenomen............

24-10-2013, 19:09

Citaat door Mercedey250:
knap staaltje journalistiek
inderdaad. als die zwitser zijn telefoon terug wilt zien, wilt ie dus gewoon weten wie zijn telefoon heeft maar mag die persoon gewoon die telefoon houden. niet meer en niet minder hoor

24-10-2013, 19:57
xfoto's aan het wissenx

24-10-2013, 20:02
de pagina bestaat niet.

24-10-2013, 20:07
Het kan toch zijn dat zij die telefoon heet gekocht van iemand die het echt gestolen heeft en zij weet er niks van. Teringmongool zet haar meteen te kijk, voor hetzelfde geldt heeft iemand anders die telefoon gestolen.


24-10-2013, 20:07
Mijn tel is ook zaterdag gestolen een samsung galaxy kan k dan ook zo zeg maar myn tel terug vinden?


24-10-2013, 21:28


Oushen Hahahahaha


24-10-2013, 21:30

Citaat door -oushen-:
xfoto's aan het wissenx

24-10-2013, 21:37

Citaat door -oushen-:
xfoto's aan het wissenx

Pagina's : [1] 2 3 4