Bekijk volle/desktop versie : 3 arabische documenten om de letters te leren, basis grammatica en 1 woordenlijst



Pagina's : [1] 2

24-10-2013, 15:30
Assalamoe 3alaikoem beste zusters en broeders.

Ik merk om me heen dat er steeds meer nood is bij mensen om arabisch te leren. Dat is een mooie constatering, maar stap 2 is dat ze vaak niks kunnen vinden, of datgene dat ze hebben gevonden te onduidelijk is. Hieraan wil ik bi idhni leh graag mijn steentje aan bijdragen.

Ik heb voor de mensen die geinteresseerd zijn 3 documenten om arabisch mee te leren. Deze 3 documenten zijn ideaal voor mensen die een thuisstudie arabisch willen volgen, omdat de documenten zo helder beschreven zijn, dat ze nauwelijks uitleg nodig hebben. Voor uitleg kunnen jullie me altijd vragen om tips.

Voor beginners

Het 1e document is een document voor beginners die graag de letters willen leren. De letters van het alfabet staan er in en je krijgt op een uitgebreide manier les in het leren uitspreken en schrijven van de letters. Het is een makkelijk document om de letters te leren en je ziet daarin ook de verschillende posities van de woorden.

Voor de mensen die kunnen lezen( en schrijven)

Het tweede document, is een pdf-document waarin basis grammatica op een speelse en leuke manier wordt uitgelegd in het nederlands. In dit document worden grammaticaregels in het nederlands uitgelegd en zijn de voobeeldzinnen in het arabisch. Dus zo leer je met een "nederlandse" uitleg heel veel simpele grammatica. Na afloop van dit document kun je simpele zinnen maken en een simpel gesprek voeren.

Dit is echt een makkelijke en leuke manier om snel en simpel basis grammatica onder de knie te krijgen.


Voor mensen die graag arabische/islamitische termen willen leren

Het 3e document, daarin staan heeeeeel veeeeeel begrippen die woorden gebruikt in de Qoeraan en Ahadieth en tijdens lezingen en preken van imams en geleerden. Dus met dit document leer je arabische woorden die je vaak hoort tijdens lezingen of leest in de Qoeraan. De woorden zijn geschreven in transcriptietaal dus bijv:

Ibaadah : aanbidding, zowel de innerlijke als uiterlijke aanbidding van Allah de Verhevene


Een vraagje,

Het lukt me niet om de bestanden op dit forum te plaatsen.

Kan iemand me helpen?

Djazakoemoe ALLAHOE gairan

Fie Ammanie leh

Tot slot heb ik een du3a voor ons allen.

Rabbana ziedna 3ielman, warzoeqna fahman.

Onze Heer! Schenk ons Kennis, en Schenk ons het verstand en het begrip om de kennis te kunnen begrijpen

24-10-2013, 15:38


Weet jij misschien hoe ik bestanden kan toevoegen?

24-10-2013, 15:54

Citaat door kipandalous2013:
Weet jij misschien hoe ik bestanden kan toevoegen?


Niet op die joker reageren, kijk even op mijnbestand.nl, op die site kan je documenten uploaden, na het uploaden krijg je een downloadlink.

24-10-2013, 16:36
Barak ALLAHOE fiek!

Ik ga het proberen als ik vnvd thuis ben. Als het niet lukt dan pm ik je

Wslm

24-10-2013, 16:58



Citaat door Stooge:
laat ze eerst Tmazight spreken, voor zij aan Arabisch beginnen. Marokko krijg je niet islamitischer door ze Arabisch te leren, dat vertel de geschiedenis ons. je graaft je eigen graf en dat die van hun, dus leer ze hier tmazight ipv Arabisch, mevrouw ait bouyash
??? wat heeft dit met marokko te maken of tamazight ??? is de arabische fos7a taal niet van de qur'an ?
We horen allemaal arabisch te kennen of leren inshaa'allah , zodat we de qur'an kunnen reciteren/lezen en begrijpen

khair inshaa'allah

24-10-2013, 19:35
Wa'alaikom salaam,

Maa shaa Allah wat goed, moge Allah je belonen en opdat dit van profijt mag zijn.

24-10-2013, 19:40

Citaat door Stooge:
alle rechtgeleide dynastieënin Noord-Afrika waren niet Arabisch. en dat waren pas echte Moslims. taal dat zegt helemaal niets. en om dezelfde achterlijke racistische reden worden Ottomanen geminachtd binnen de Islamitische wereld. Puur omdat het Turken waren. besef nou eens, dat voor de arabisatie van de levantijn(shaam), de profeet erover sprak als 'het land van kennis'. en de afgelopen paar honderd jaar is het de land van de morons
Zeur niet zo. Al zou ze het Hebreeuws willen onderwijzen, dan is dat nog steeds niet jouw probleem.

24-10-2013, 19:44

Citaat door Stooge:
ik kom jullie redden van de ziekte genaamd aradisatie, die heerst onder de net genoemde volkeren. het veranderd volkeren van intelligent tot beestachtig, ze worden erin gesleurd onder het nom Islam, en dan stopt hun ontwikkeling voor goed. een Ummah scheppen is een ding, een Ummah behouden is iets anders.
! Niemand zit je wachten op je redding, bespaar jezelf de moeite held op sokken.

24-10-2013, 19:46
Je kan op speedyshare.com ook proberen.

24-10-2013, 19:47

Citaat door Stooge:
ik kom jullie redden van de ziekte genaamd aradisatie, die heerst onder de net genoemde volkeren. het veranderd volkeren van intelligent tot beestachtig, ze worden erin gesleurd onder het nom Islam, en dan stopt hun ontwikkeling voor goed. een Ummah scheppen is een ding, een Ummah behouden is iets anders.
Ja natuurlijk laten we even vergeten dat de Quran en de rest allemaal in het Arabisch zijn en dat soort dingen. Want als je Arabisch leert verander je plots in een beest.

24-10-2013, 19:49

Citaat door Alien_:
Ja natuurlijk laten we even vergeten dat de Quran en de rest allemaal in het Arabisch zijn en dat soort dingen. Want als je Arabisch leert verander je plots in een beest.
Haha, krankzinnig.

24-10-2013, 20:48
Je zou wat minder nationalistisch moeten zijn. Het leren van thamazight heeft niet de zelfde voordelen als het Arabisch. Ik ben dan ook blij dat jij niet bent gedoomd om te falen en om ons te redden. Je bent echt de redding van de Ummah zo te zien. Gelukkig blijf jij wel voor altijd voortbestaan.

24-10-2013, 21:09


Je bent verre van realistisch. Je leeft in een waan waarin je denkt dat het tmazight alles is. Als jij niet als doel hebt het Boek van Allah te begrijpen in de taal dat het neergezonden is ben je inderdaad geen goede moslim nee. De achterstand in Noord-Afrika heeft te maken met Frankrijk en Spanje die er tijden hebben gezeten en door wat zich nu op de troon bevind. Grootmachten die gevallen zijn hebben andere redenen vanwege hen val.

24-10-2013, 21:25
Is idd beter dat j e vertrekt ja.

25-10-2013, 15:10
Assalamoe 3alaikoem beste zusters en broeders,

Barak ALLAHOE fiekoem voor julie tips en enthousiasme.

Helaas is het me niet gelukt om via de sites die jullie me hebben aangeraden, om de bestanden up te loaden.

Kan/wil 1 vd zusters me aub een pm-bericht sturen, zodat ik haar de 3 documenten kan sturen per mail. In shaa ALLAH kan zij de documenten dan op dit forum plaatsen bi idhni leh.

Djazakoena ALLAHOE gairan

Pagina's : [1] 2