Bekijk volle/desktop versie : 'Meer doden door pil Diane-35'



Pagina's : [1] 2

24-10-2013, 13:01
HILVERSUM (ANP) - Zeker 27 vrouwen in Nederland zijn mogelijk overleden aan de bijwerkingen van de omstreden pil Diane-35. Dat meldt het documentaireprogramma Zembla donderdagavond. De makers baseren zich op gegevens van het bijwerkingencentrum Lareb. In mei was nog sprake van 18 doden.

Diane-35 is bedoeld als middel tegen acne en overbeharing, maar werd ook lang gebruikt als anticonceptie. De pil kwam begin dit jaar in opspraak toen enkele sterfgevallen in Frankrijk naar buiten kwamen. De vrouwen kregen bloedklonters na het slikken van de pil.


http://nieuws.nl.msn.com/binnenland/meer-doden-door-pil-diane-35-1

24-10-2013, 16:02


Holy Shit ik slik de diane 35 nog

24-10-2013, 16:05
Dit is oud nieuws hoor. Al zeker een half jaar geleden al op het nieuws geweest. Ik kreeg er zo een mooi huidje van. Helaas moet ik wel verder zoeken naar iets anders na de bevalling

24-10-2013, 16:07
Ik slik de na-maak van de diane pil. Een hele lange naam heeft ie, weet niet precies hoe die heet.

Weet niet wat ik anders moet slikken.

24-10-2013, 16:09


Blegh, ik word hier echt bang van

24-10-2013, 16:10

Citaat door sara1987234:
Dit is oud nieuws hoor. Al zeker een half jaar geleden al op het nieuws geweest. Ik kreeg er zo een mooi huidje van. Helaas moet ik wel verder zoeken naar iets anders na de bevalling
Lieverd dit is nieuws van vandaag, er wordt gezegd dat er nu MEER doden zijn gevallen sinds het laatste nieuws.

24-10-2013, 16:10

Citaat door Vreemdelingetje:
Ik slik de na-maak van de diane pil. Een hele lange naam heeft ie, weet niet precies hoe die heet.

Weet niet wat ik anders moet slikken.
Ja die slik ik dus ook, was er een tijdje mee gestopt maar toen is mijn huid helemaal naar de piep gegaan...en ik kreeg er schrikbarende extreme haaruitval van. Ik dacht dat ik kaal werd!

24-10-2013, 16:11
De pil is sowieso een en al troep voor je lichaam..

24-10-2013, 16:12
Ik heb gelukkig geen slechte huid. Mijn huid is mooi. Als ik niet zwanger wil raken, dan maar een spiraaltje nemen. Denk ik.

24-10-2013, 16:12

Citaat door Catrice_:
Ja die slik ik dus ook, was er een tijdje mee gestopt maar toen is mijn huid helemaal naar de piep gegaan...en ik kreeg er schrikbarende extreme haaruitval van. Ik dacht dat ik kaal werd!
Dus omdat je ermee stopte kreeg je een slechte huid en haaruitval? Allah yahfad.. Ik ben er ook een tijdje mee gestopt maar ik kreeg geen rare gevolgen daarvan. Alhamdulillaah.

Slik je hem nu weer? Best eng die verhalen..

24-10-2013, 16:16

Citaat door Vreemdelingetje:
Dus omdat je ermee stopte kreeg je een slechte huid en haaruitval? Allah yahfad.. Ik ben er ook een tijdje mee gestopt maar ik kreeg geen rare gevolgen daarvan. Alhamdulillaah.

Slik je hem nu weer? Best eng die verhalen..
Ja precies echt vreselijk! Ik ben uiteindelijk toch weer begonnen maar als ik dit lees....allah y 7fed o safi. Hoe lang was je gestopt? De eerste maanden gebeurde er bij mij ook niets. Het schijnt zo te zijn dat de diane nog zo een 3/4 maanden in je lichaam blijft werken.

24-10-2013, 16:24

Citaat door Just-a-Female:
Lieverd dit is nieuws van vandaag, er wordt gezegd dat er nu MEER doden zijn gevallen sinds het laatste nieuws.
Ooh ok, heb t artikel eigenlijk ook niet gelezen. Maar er zijn veel vrouwen die het zijn blijven slikken, omdat de dokters dat aanraadden. Alleen nieuwe patiënten kregen het niet meer voorgeschreven Maar denk nu dat ze m gewoon uit de schappen halen.

24-10-2013, 16:35


Ok ik ga dus nooit meer aan de pil. Vond dat hormonen gedoe al dood eng, nu ben ik er helemaal klaar mee. Eens kijken hoe we dat gaan oplossen na de zwangerschap....

24-10-2013, 17:52

Citaat door Catrice_:
Ja precies echt vreselijk! Ik ben uiteindelijk toch weer begonnen maar als ik dit lees....allah y 7fed o safi. Hoe lang was je gestopt? De eerste maanden gebeurde er bij mij ook niets. Het schijnt zo te zijn dat de diane nog zo een 3/4 maanden in je lichaam blijft werken.
Ik was toen zo'n 2/3 maanden gestopt met de pil geloof ik. Allah yahfad.

24-10-2013, 23:11
Ja, maar is gewoon creepy. Ik bedoel, het is een pil die zeker duizenden vrouwen slikken en bij elke pil is wel onderzoek gedaan naar de bijwerkingen enso. Mijn God, een pil die mensen vermoord.

Pagina's : [1] 2