Bekijk volle/desktop versie : Iraniër die ophanging overleefde hoeft niet opnieuw aan strop



Pagina's : [1] 2 3 4

23-10-2013, 12:03
Er is 'geen noodzaak' een ter dood veroordeelde Iraniër die zijn ophanging overleefde alsnog te executeren.





Dat heeft de Iraanse minister van justitie Mostafa Pourmohammadi dinsdag gezegd, meldde persbureau ISNA. De 37-jarige veroordeelde, Alireza, werd wegens drugssmokkel veroordeeld tot de dood door ophanging. Eerder deze maand ontdekten medewerkers van een mortuarium dat Alireza een dag nadat hij in de stad Bojnourd was opgehangen nog steeds in leven was.

De kwestie leidde tot een discussie, waarbij sommige juristen verkondigden dat de man opnieuw moest worden opgehangen. Amnesty International drong er vorige week bij Iran op aan Alireza, die nog altijd in ernstige toestand in het ziekenhuis ligt, genade te schenken.

23-10-2013, 12:05


xdeze topic wordt binnenkort overgenomen door lid Tehranix

23-10-2013, 12:07

Citaat door QueenBee:
xdeze topic wordt binnenkort overgenomen door lid Tehranix

23-10-2013, 12:24
Als je dag nog niet gekomen is. Dan zal Allah SWT je niet laten sterven.


23-10-2013, 12:42


Twee kans geven toch.


23-10-2013, 12:43
Zijn situatie is nog steeds ernstig en mogelijk heeft hij er een hersenbeschadiging of andere handicap aan overgehouden. Je zou kunnen stellen dat Allah hem genadigd is geweest. Maar als hij er zwaar gehandicapt vanaf komt kun je ook stellen dat Allah de ophanging niet zwaar genoeg vond als straf, en dat hij dus eerst verder moet lijden...


23-10-2013, 12:44
Gelukkig.

23-10-2013, 14:05
Ik vind de doodstraf voor drugssmokkel wel zwaar. Aan de ene kant snap ik het motief; immers drugsdealen maakt van je een moordenaar. Maar aan de andere kant vind ik dat drugsdealers hun handel onderschatten en de gevolgen daarvan. Ook vind ik dat men rekening moet houden met het feit dat de meeste drugsverslaafden toch wel zelf aandeel hebben aan hun verslaving. Daarom vind ik dat drugsdealers bij betrapping minstens een keer een waarschuwing moeten krijgen en pas bij herhaling de doodstraf moeten krijgen.


23-10-2013, 14:54

Citaat door citroenschijfje:
Ik vind de doodstraf voor drugssmokkel wel zwaar. Aan de ene kant snap ik het motief; immers drugsdealen maakt van je een moordenaar. Maar aan de andere kant vind ik dat drugsdealers hun handel onderschatten en de gevolgen daarvan. Ook vind ik dat men rekening moet houden met het feit dat de meeste drugsverslaafden toch wel zelf aandeel hebben aan hun verslaving. Daarom vind ik dat drugsdealers bij betrapping minstens een keer een waarschuwing moeten krijgen en pas bij herhaling de doodstraf moeten krijgen.

Hmm.

23-10-2013, 14:57
Paste niet in het verzoeningsoffensief van Iran op dit moment.

23-10-2013, 15:18

Citaat door myandyou:
Als je dag nog niet gekomen is. Dan zal Allah SWT je niet laten sterven.

Is 120.000 doden in Syrië de wil van God? Is het inzetten van chemische wapens door Assad waarbij honderden doden zijn gevallen ook de wil van God? God is Genadevol en Barmhartig maar god dat jij presenteert is gemeen en gewelddadig en moordlustig.

De Iraniër was in coma geraakt toen hij de ophanging overleefde.

23-10-2013, 15:25

Citaat door Tehrani:
Is 120.000 doden in Syrië de wil van God? Is het inzetten van chemische wapens door Assad waarbij honderden doden zijn gevallen ook de wil van God? God is Genadevol en Barmhartig maar god dat jij presenteert is gemeen en gewelddadig en moordlustig.

De Iraniër was in coma geraakt toen hij de ophanging overleefde.
De achterstand van die hele regio is de wil van God.

23-10-2013, 15:53



Citaat door Neville:
De achterstand van die hele regio is de wil van God.
Volgens sommigen van wel.

23-10-2013, 15:55
De doodstraf moet sowieso in de hele wereldwijd afgeschaafd worden. Dit is moord met voorbedachte rade.

23-10-2013, 15:57

Citaat door Tehrani:
De doodstraf moet sowieso in de hele wereldwijd afgeschaafd worden. Dit is moord met voorbedachte rade.
Als ze de doodstraf hier zouden invoeren dan zouden de meeste Marokkanen en Turken hangen.

Pagina's : [1] 2 3 4