Bekijk volle/desktop versie : mooie woorden over de liefde door e schrijver die getekend was door een liefdesdrama



23-10-2013, 09:12
http://www.youtube.com/watch?v=VpQsyEq7quk °in het engels vertaald°

nizaar qabani was een dichter =zijn zus pleegde zelfmoord naar aanleiding van een mislukt° geplande ° °huwelijk°= hij werd in de arabische wereld ook wel de dichter van de vrouw genoemd

niet alleen mooie maar ook heel wijse woorden over de liefde =dat de liefde bijvoorbeeld niet zonder tranen en eenzaamheid=doorzettingsvermogen zal zijn en dat het ook lijden is .....°dat het ook eenzaamheid is interpreteerde ik uit de zin dat liefde reizen is tussen planeten °

23-10-2013, 09:22


liefde vergt ook moed en een avontuurlijke instelling omdat je ook veel te verliezen hebt als je je helemaal geeft=

23-10-2013, 09:46

Citaat door tariq:
liefde vergt ook moed en een avontuurlijke instelling omdat je ook veel te verliezen hebt als je je helemaal geeft=
Voor het huwelijk is dat vrij logisch, omdat je je op glad ijs bevindt en geen zekerheid hebt. Maar geldt dat ook tijdens het huwelijk?

23-10-2013, 10:05
Je beschrijft hier de pijnlijke chi3r gedeelte van liefde die hebben altijd zoiezo een pijnlijke eind meid. Nein dat is maar niets risico s nemen omwille het woordje liefde 'het bedrogen wereldse liefde' het verblind de harten laten we zeggen het dood de harten een ware vernieling en het laat de mens zich steeds meer verwijderen op de pad der geleiden. Nein de echte pure liefde is die voor Allah en samen leven in een huwelijk een eenheid vormen tss de getrouwden op weg van Allah in vrees en een goede samenloop en eindbestemming in de tevredenheid van Allah. Das pas liefde en als je zo n liefde hebt samen dan zal het woord zelfvernieling nooit van te pas komen. En zullen de harten van de naasten ook niet vernielt worden. Mensen verwachten soms een liefde in een huwelijk dat bestaat uit romantisering uit een chi3r wereldje film soap etc.. en als ze dat niet terugvinden in een huwelijk en wat ook niet zo is gaan ze zichzelf vernielen zeker als het gaat om ad3afaat alimaan of geen imaan hebben gaat men zich daar op focussen.

23-10-2013, 20:27



Citaat door xXpareltjeXx:
Voor het huwelijk is dat vrij logisch, omdat je je op glad ijs bevindt en geen zekerheid hebt. Maar geldt dat ook tijdens het huwelijk ?

scheidingen gebeuren ook tijdens het huwelijk

Citaat door sahrawiya_:
Je beschrijft hier de pijnlijke chi3r gedeelte van liefde die hebben altijd zoiezo een pijnlijke eind meid. Nein dat is maar niets risico s nemen omwille het woordje liefde 'het bedrogen wereldse liefde' het verblind de harten laten we zeggen het dood de harten een ware vernieling en het laat de mens zich steeds meer verwijderen op de pad der geleiden. Nein de echte pure liefde is die voor Allah en samen leven in een huwelijk een eenheid vormen tss de getrouwden op weg van Allah in vrees en een goede samenloop en eindbestemming in de tevredenheid van Allah. Das pas liefde en als je zo n liefde hebt samen dan zal het woord zelfvernieling nooit van te pas komen. En zullen de harten van de naasten ook niet vernielt worden. Mensen verwachten soms een liefde in een huwelijk dat bestaat uit romantisering uit een chi3r wereldje film soap etc.. en als ze dat niet terugvinden in een huwelijk en wat ook niet zo is gaan ze zichzelf vernielen zeker als het gaat om ad3afaat alimaan of geen imaan hebben gaat men zich daar op focussen.
maar deze man zegt dat liefde ook tranen en lijden is en dat is alles behalve een rooskleurig beeld =is eerder een heel realistisch beeld=
heel erg van je vrouw of man houden is niet tegengesteld aan °dien° he =

ps ik moest laatst erg lachen om je opmerking dat een vrouw NA het getrouwd zijn nooit een feest zal krijgen

23-10-2013, 23:11
Dat rooskleurige beeld had het over de verwachtingen van die vrouw die zelfmoord pleegde omdat ze waarschijnlijk teveel verwachte allemaal

ha - ha -ha je vond het dus heel grappig ik ben geen debielige clown ik zeg gewoon the truth ik gaf gewoon antwoord sommigen msakien zullen het nog geloven ook.

23-10-2013, 23:26

Citaat door sahrawiya_:
Dat rooskleurige beeld had het over de verwachtingen van die vrouw die zelfmoord pleegde omdat ze waarschijnlijk teveel verwachte allemaal

ha - ha -ha je vond het dus heel grappig ik ben geen debielige clown ik zeg gewoon the truth ik gaf gewoon antwoord sommigen msakien zullen het nog geloven ook.
allah irhamha