Bekijk volle/desktop versie : ik heb hulp nodig..



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

20-10-2013, 16:42
ik heb een probleem. Ik heb een meid leren kennen waarmee ik graag nu wil trouwen. Alles klikt en we willen trouwen , maar mijn ouders doen moeilijk. ik heb al 5 keer mt mijn ouders gepraat en keer op keer krijg ik als antw: waarom een meisje ver vanuit ons vandaan?? We hebben liever dat iemand uit jouw omgeving trouwt. wij willen ouders die we kennen , wrm een risico nemen zo ver subhana Allah ik weet het niet meer. We worden beide gek. Ik snap niet waarom mijn ouders geen kans willen geven om te leren kennen . ik vertelde ovr haar wat zij doet mt haar Deen enz omdat de ouders zeide we willen een meid met Deen en goede ouders. ze zeiden dat heeft niks te maken met haar.ga maar trouwen, ik hoef niks van je te weten en kom niet op je bruiloft. dit deed me erg pijn. ik ben zo lang bezifg om ze over te halen om alleen kennis te maken maar willen niks van weten, alleen om een uur afstand..We snappen ht niet meer. Ze zijn zo koppig en willen niet eens een kans geven. hebben jullie enige suggesties wt wij kunnen doen? We doen ook dua en zouden jullie ook dua doen om mijn ouders te laten accepteren en de deuren voor ons openen, we lijden hier beide zo erg aan

ik ben van plan om nog een keer te proberen met mijn oom anders ga ik haar verlaten, miss is ze me mektab niet maar dat gaat zo pijn doen...
we willen zo graag trouwen en zie haar echt als mijn droomvrouw qua dien en aglaak.

hopelijk kunnen jullie me helpen met andere suggeties jazaikoem allahoe ghairan.

20-10-2013, 16:47


Lastig!

Moge Allah het voor je vergemakkelijken.

20-10-2013, 16:48
Sabr hebben. Heb vertrouwen in Allah. Alles gebeurd met een reden. Geen snelle conclusies trekken. Moge Allah Wata3la je bijstaan.

20-10-2013, 16:48

Citaat door soufiann22:
ik heb een probleem. Ik heb een meid leren kennen waarmee ik graag nu wil trouwen. Alles klikt en we willen trouwen , maar mijn ouders doen moeilijk. ik heb al 5 keer mt mijn ouders gepraat en keer op keer krijg ik als antw: waarom een meisje ver vanuit ons vandaan?? We hebben liever dat iemand uit jouw omgeving trouwt. wij willen ouders die we kennen , wrm een risico nemen zo ver subhana Allah ik weet het niet meer. We worden beide gek. Ik snap niet waarom mijn ouders geen kans willen geven om te leren kennen . ik vertelde ovr haar wat zij doet mt haar Deen enz omdat de ouders zeide we willen een meid met Deen en goede ouders. ze zeiden dat heeft niks te maken met haar.ga maar trouwen, ik hoef niks van je te weten en kom niet op je bruiloft. dit deed me erg pijn. ik ben zo lang bezifg om ze over te halen om alleen kennis te maken maar willen niks van weten, alleen om een uur afstand..We snappen ht niet meer. Ze zijn zo koppig en willen niet eens een kans geven. hebben jullie enige suggesties wt wij kunnen doen? We doen ook dua en zouden jullie ook dua doen om mijn ouders te laten accepteren en de deuren voor ons openen, we lijden hier beide zo erg aan

ik ben van plan om nog een keer te proberen met mijn oom anders ga ik haar verlaten, miss is ze me mektab niet maar dat gaat zo pijn doen...
we willen zo graag trouwen en zie haar echt als mijn droomvrouw qua dien en aglaak.

hopelijk kunnen jullie me helpen met andere suggeties jazaikoem allahoe ghairan.
Zelf ben ik erachter gekomen dat je met de tijd wel erachter komt wat de beste stap is. Op dit moment kan je je niet bedenken dat je haar niet als je vrouw hebt door je ouders. Misschien hebben je ouders wel gelijk ik heb ook in deze situatie gezeten en met de tijd ben ik erover heen gekomen en ben wel blij dat ik die stap niet heb genomen. 1 tip je ouders weigeren niet voor niets al vind jij dit onterecht nu gaat er van alles door je heen maar met de tijd zul je je antwoord wel krijgen! Tuurlijk is dien belangerijk maar je moet ook beseffen dat trouwen een stap is waarbij je veel dingen samen gaat ondernemen en dat haar en jou familie ook met me kaar te maken gaat krijgen maar jah komt goed in sha allah!

20-10-2013, 16:52



Citaat door Citius:
Harde woorden maar je ouders zul je uiteindelijk niet aan je lot overlaten. Zij zullen in een kwaad daglicht komen te staan. "Ze laten hem niet trouwen alleen omdat ze een beetje ver woont.".

Zoals ik het begrijp hebben ze geen legitieme reden om je dit te verbieden. Dus ik zou er gewoon mee doorgaan. nadat je alle opties hebt geprobeerd. Soms moet je gewoon extra veel geduld hebben.
jazaike Allahoe ghairan voor je woorden. Wellahi broeder, heb echt dagen gehuild. het doet me zeer, doe altijd me best om goed te zijn voor me ouders, maar waarom gunnen zij mijn geluk niet? ik heb al paar keer naar ze geluisterd en kennis gemaakt met andere zusters die me moeder wou, maar klikte niet en heb gestopt. maar ik ben nu meer dan een jaar bezig... elke keer ruzie hierover.en nu heb ik geen kracht meer. wil me ouders niet kwijt maar ik wil haar heel graag zo erg dat ik helemaal gek word. ik weet met wie ik thuis kan komen. ze is echt ma sha Allah maar ze willen me niet eens de kans geven dat ze alleen kennis gaan maken...

20-10-2013, 16:55

Citaat door ILOVEGUCCI:
Zelf ben ik erachter gekomen dat je met de tijd wel erachter komt wat de beste stap is. Op dit moment kan je je niet bedenken dat je haar niet als je vrouw hebt door je ouders. Misschien hebben je ouders wel gelijk ik heb ook in deze situatie gezeten en met de tijd ben ik erover heen gekomen en ben wel blij dat ik die stap niet heb genomen. 1 tip je ouders weigeren niet voor niets al vind jij dit onterecht nu gaat er van alles door je heen maar met de tijd zul je je antwoord wel krijgen! Tuurlijk is dien belangerijk maar je moet ook beseffen dat trouwen een stap is waarbij je veel dingen samen gaat ondernemen en dat haar en jou familie ook met me kaar te maken gaat krijgen maar jah komt goed in sha allah!
Wat lul je mens.

Met wat hebben ze gelijk in? Omdat het meisje een uur vandaan woont? En is dat een reden om iemand te weigeren? Die mensen zijn zo achterhaald typisch ze kijken nooit naar het geluk van hun kind maar ze kijken altijd naar hun eigen belang typisch maghaarba.

Gun je kind een gezegend huwelijk insha Allah en wens hem het allerbeste! In feite mogen zij haar niet weigeren als zij geen bewijs hebben dat ze niet geschikt is. Hij geeft zelfs aan dat ze goed bezig is en met haar deen bezighoudt maar dat wordt zonder pardon weggewuifd want we kijken naar de km's! Gestoord noem ik dat!

20-10-2013, 16:58

Citaat door ILOVEGUCCI:
Zelf ben ik erachter gekomen dat je met de tijd wel erachter komt wat de beste stap is. Op dit moment kan je je niet bedenken dat je haar niet als je vrouw hebt door je ouders. Misschien hebben je ouders wel gelijk ik heb ook in deze situatie gezeten en met de tijd ben ik erover heen gekomen en ben wel blij dat ik die stap niet heb genomen. 1 tip je ouders weigeren niet voor niets al vind jij dit onterecht nu gaat er van alles door je heen maar met de tijd zul je je antwoord wel krijgen! Tuurlijk is dien belangerijk maar je moet ook beseffen dat trouwen een stap is waarbij je veel dingen samen gaat ondernemen en dat haar en jou familie ook met me kaar te maken gaat krijgen maar jah komt goed in sha allah!
maar weet je wat het is. ik heb info over haar gevraagd. ik ga niet zomaar met iemand trouwen en velen mensen hebben mij gezegd dat zij goede familie is. waarom om afstand? ze zijn zo ouderwets, je bent dus niet gtrouwd met hem? jazaike Allahoe ghairan

20-10-2013, 16:58
Salaat Istighara

20-10-2013, 16:59

Citaat door kickboxer06:
Aan de kant zetten, anders ga je spijt krijgen. Je ouders altijd respecteren, die weten alles beter.
Was jij niet diegene die met iemand wilde trouwen en haar zelf niet aan de kant wilt zetten? dump haar eerst voordat je die advies wilt geven aan andere.

20-10-2013, 17:00

Citaat door Nadorlady010:
Wat lul je mens.

Met wat hebben ze gelijk in? Omdat het meisje een uur vandaan woont? En is dat een reden om iemand te weigeren? Die mensen zijn zo achterhaald typisch ze kijken nooit naar het geluk van hun kind maar ze kijken altijd naar hun eigen belang typisch maghaarba.

Gun je kind een gezegend huwelijk insha Allah en wens hem het allerbeste! In feite mogen zij haar niet weigeren als zij geen bewijs hebben dat ze niet geschikt is. Hij geeft zelfs aan dat ze goed bezig is en met haar deen bezighoudt maar dat wordt zonder pardon weggewuifd want we kijken naar de km's! Gestoord noem ik dat!
IK lul niet ja ik zeg niet dat ze gelijk hebben maar alles heeft een reden ja ik zeg het vanuit mijn ervaring als jij het zo beter weet waarom ga je niet langs zijn ouders en vertel jij ze dat jij het beter weet ! Wat beledig jij magharba??

20-10-2013, 17:00

Citaat door ThisChick:
Lastig!

Moge Allah het voor je vergemakkelijken.
ameen shoekran zeker lastig moge Allah tevreden over je zijn ameen

20-10-2013, 17:00
Mgharba zijn de weg kwijt.

20-10-2013, 17:01



Citaat door Tantetje:
Salaat Istighara
heb vaker gedaan elhamdoelilah, krijg me rust dan wel, walakin k moet een beslissing maken. ik vraag me af of ik genoeg sebab heb gedaan

20-10-2013, 17:02

Citaat door soufiann22:
maar weet je wat het is. ik heb info over haar gevraagd. ik ga niet zomaar met iemand trouwen en velen mensen hebben mij gezegd dat zij goede familie is. waarom om afstand? ze zijn zo ouderwets, je bent dus niet gtrouwd met hem? jazaike Allahoe ghairan
Ja klopt daar geef ik je gelijk in. Maar jij trouwt met haar niet die vele mensen die zeggen hoe goed zij is je moet het zo zien als jullie voor mekaar bestemd zijn dan zul je vanzelf wel merken dat er altijd wel een weg zal zijn die julliebijmekaar zal brengen. Je ouders zijn spelen hier ook een belangrijke rol zij kennen je als de beste probeer het nog eens als het dan niet gaat dan geduld!

20-10-2013, 17:03

Citaat door Citius:
Je moet ook niet stoppen met goed zijn voor je ouders. En ook altijd netjes blijven. Jij wilt iets doen wat goed is en gewoon volgens de Islam is. Het is misschien makkelijker gezegd dan gedaan om iets te doen wat je wordt verboden door je ouders maar uiteindelijk heb je Allah SWT aan je zei.

Je ouders zullen In Sha Allah later wel inzien dat het allemaal niet zo erg is en zal het goed komen. Sterkte ermee in ieder geval.
ja maar ja de vraag hoe krijg ik ze mee. ik kan niet alleen hand gaan vragen .??.. dankjewel shoekran kan dagen niet slapen, maar ghair in sha Allah

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12