Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Iemand die iets kent van oorsuizen?



20-10-2013, 15:59
Hallo,

Ik ben een dame van 22 jaar en zit met het volgend probleem. Hopelijk dat iemand mij kan helpen en evt mij geruststellen :s

Ik heb zeker een jaar lang last van een soort gegrom in mijn rechteroor. Dit gegrom is meestal aanhoudend en op ritme van mijn hartslag, vooral s'nachts hoor ik het goed. Ik heb er nooit aandacht aan geschonken (ik dacht immers dat het komt omdat ik een fysiologische geruis heb in mijn hart en dat het daarom straalt naar mijn oor ofso).

Sinds deze zomervakantie heb ik ontdekt dat ik bij hoge tonen (zoals bv een alarm dat afgaat in een kledingwinkel, of alarm dat afgaat op het werk) hard geruis/gegrom hoor in mijn rechteroor. Dit is ENKEL het geval als ik met mijn rechteroor naar de uitgang van de winkel sta, als ik me omdraai en met mijn linkeroor naar de uitgang van de winkel sta waar de alarm afgaat dan stopt dat luide gegrom. Op dat moment besefte ik dat er iets mis was met mijn oor. Ik ben naar de huisarts gegaan en wist niet direct wat het zou zijn, hij kon immers enkel mijn buitenoor onderzoeken, en kon niet verder gaan dan dat. Ik ben dan naar de neus keel oorarts gegaan. Zij heeft alles onderzocht, volgens haar was alles inorde, ook het gehoortest was goed. Ze vertelde dat waarschijnlijk mijn eustachiusbuis verstropt zit, en vertelde dat ik een speciaal bekertje moet kopen bij de aptheker en dat opvullen met lauw water en zout.

Nu is het een week geleden dat ik bij de kno arts ben geweest en ben van plan om morgen dat bekertje te kopen. MAAR er is een bijkomend probleem opgetreden. Twee dagen geleden begin s'nachts ook nog eens 'iets' anders te horen in mijn rechteroor. Het is niet een grom of geruis geluid, maar een soort van aanhoudende mmm-geluid.

Nu weet ik niet wat ik moet doen en maak me best zorgen en zit met volgende vragen.
- Is de nko arts wel juist? is er iets daadwerkelijk mis met mijn eustachiusbuis dat verstropt zit en kan dat verholpen worden met een neusspoeling? Want vind het raar dat er iets mis is met het gehoor en als medicatie neusspoeling geluid
- Moet ik me zorgen maken met de aanhoudende mmm-geluid dat ik sinds 2 dagen s'nachts hoor? of kan het ook zijn van de verstropte eustachiusbuis?

Nu is het wel zo dat ik wel eens muziek/film beluister via muziekoortjes op mijn pc. Ik zet het geluid dan ook altijd op de volledige maximum. Zou het daardoor komen? ik betwijfel het want slechts enkel mijn rechteroor is mis, mijn linkeroor is normaal. Anders zou de last op beide oren liggen.


Alvast bedankt.

25-10-2013, 16:30


Hey meid

Ik heb nu al 1.5jaar oorsuizen. Dit is begonnen door een evenwichtsorgaanonsteking. Ik had daardoor ook een beetje gehoorverlies. Nu een jaar later terug een ontsteking gehad aan het andere oor maar deze keer zware schade en hoor dus aleen maar gezoem en gepeip dat ook gelijk loopt met mijn hart. Soms worden ze luider ( vooral bij actieve bewegingen). Ik ben nog maar 26 jaar en al 10 keer bij Neus keel oor arts geweest. Heb van alles gedaan maar niets helpt!

Oorsuizen komt heel vaak voor met of zonder oorzaak. Deze kunnen gewoon spontaan stoppen en verdwijnen of deze kunnen ook u leven lang blijven en dan moet je er gewoon mee leren leven en niet op letten. Deze tijd hebben ze nog steeds geen middel om oorsuizen te genezen. Ik probeer er dus gewoon mee te leven en hopen dat het ooit stopt.

En ivm muziek luisteren, ik geen te luide geluiden doen aan het oor waar oorsuizen zijn want deze kunnen daardoor luider worden.
Als u buis van eustachius verstopt zou zijn dan zou je ook een druk gevoel in je oor moeten hebben.

Ik zit er ook heel erg mee in hoor, vooral omdat ik oorsuizen heb en gehoorschade. Ik hoor helemaal niet goed en hoor alleen maar die oorsuizen links! Als je gwn oorsuizen hebt zonder gehoorvermindering dan zou ik mij niet te veel zorgen maken en er niet op letten.

Hoop dat je er wat aan hebt en hopelijk verdwijnt het bij jou weer snel! Mijn broer had ook eens 3 maanden oorsuizen en is daarna gewoon spontaan weg gegaan.

groetjes

26-10-2013, 15:54
Het zou ook best iets in de hersenen kunnen zijn. Vraag je huisarts je door te verwijzen naar een neuroloog.

En doe de shahada als je het hoort. Zorgt er meestal voor dat het ophoud..

Moge Allah soubhana wa taala je genezen.

xNien.

28-10-2013, 18:29
Salaam,

Wat naar te horen dat je met deze kwestie in je maag zit. Het is niet onlogisch dat je naar verloop van tijd gaat letten op het gepiep, brom, mmm geluid dit omdat het nu duidelijk aanwezig is.

Onze hersenen werken heel mooi. Naar verloop van tijd vervalt het 'geluid' op de achtergrond en wordt het een deel van je. Lees: Ik spreek uit ervaring. Het 'geluid' kan in 1 of beide oren klinken. Soms heeft het te maken met oorbeschadiging, soms medicatie, stress of zelfs een ander onderliggende aandoening.

Wat hierboven al beschreven het kan plotseling verdwijnen. Laat in ieder geval je VOLLEDIG nakijken eer je er vrede mee hebt en moet accepteren dat het er is.

Let op je voeding, of je voldoende beweegt en of je emotioneel in balans bent...

wa salaam,

Samira

28-10-2013, 20:51


Weet iemand wat de Islam erover zegt?

Ik weet wel dat het bijgeloof is als ze zeggen als je rechter oor suist dan praat iemand goed over je en als je linker oor suist dan roddelen ze over je.