Bekijk volle/desktop versie : hulp hard nodig..



08-02-2005, 15:58
Salaam Aleykoem broeder en zusters,

Ik ben een nederlandse moslima maar zit met een probleem elke dag als ik ga bidden doe ik ervoor loddel/wudu maar mijn ouders willen nu dat ik dat maar 1x doe anders gaan ze maatregelen nemen (bv slot van de deur) vaak als ik loddel doe droog ik me gewoon af met een handdoek dat is het grootste probleem denk ik. Ik wil me best niet meer gaan afdrogen maar wat nou als ik echt geen loddel meer kan doen als ze het me gaan verbieden dat is me vraag wat moet ik dan doen. Het moet toch wel anders kan ik mijn salaat niet verrichten.

insha'Allah kan iemand me helpen...Walaikoem Salaam

08-02-2005, 16:06



Citaat door Oegt123:
Salaam Aleykoem broeder en zusters,

Ik ben een nederlandse moslima maar zit met een probleem elke dag als ik ga bidden doe ik ervoor loddel/wudu maar mijn ouders willen nu dat ik dat maar 1x doe anders gaan ze maatregelen nemen (bv slot van de deur) vaak als ik loddel doe droog ik me gewoon af met een handdoek dat is het grootste probleem denk ik. Ik wil me best niet meer gaan afdrogen maar wat nou als ik echt geen loddel meer kan doen als ze het me gaan verbieden dat is me vraag wat moet ik dan doen. Het moet toch wel anders kan ik mijn salaat niet verrichten.

insha'Allah kan iemand me helpen...Walaikoem Salaam
Wa aleikoum assalaam,

Waarom willen je ouders dat je dan 1 keer per dag Woedo doet?

Je kan trouwens ook Woedo doen bij een wasbak, dus je hoeft niet perse onder de douche te staan.

Je kan dit zien op --> http://www.mocros.nl/modules.php?name=wodo

Als je het niet begrijpt, laat het me dan weten!

Incha Allah komt het goed...


08-02-2005, 19:51
ik hoop ook dat het goed komt inchallah

10-02-2005, 12:04
salam alykom je kan toch een emmertje vullen met water en dat water gebruiken om je loddel te doen.als je vragen heb kan je het laten weten.

beslama

11-02-2005, 00:12


sallam allaikoem wbr zuster

De adviezen hierboven waren heel goed, en het is beter als je niet te veel water verbruikt, in een emmertje etc, maar weet niet of dit ook kan, maar als jeouders maatregelen om de deur te sluiten dat je geen wassingen meer kan verrichten, ik weet wel dat als je bv ziek bent en niet op kan staan om je wassing te verrichten dat je dat met een steen kan doen, als je begrijt wat ik bedoel, en als er helemaal niets is zoals vroeger dan deden ze dat met zand, hoe ik het hoor, weet niet of deze informatie relevant is,

inschallah dat je er wat aan hebt

allaikoem sallam

11-02-2005, 10:03
Gaat het erom dat je veel handdoeken gebruikt dan...? Je kan toch gewoon 1 gebruiken de hele dag door en dan in de wasmand kieperen...

11-02-2005, 16:58
Bedankt voor jullie adviezen moge Allah jullie belonen inshallah..
het gaat nu wel goed...ik d8 dat je telkens een nieuw handdoek moest pakken hahah

11-02-2005, 19:31

Citaat door Oegt123:
Bedankt voor jullie adviezen moge Allah jullie belonen inshallah..
het gaat nu wel goed...ik d8 dat je telkens een nieuw handdoek moest pakken hahah
Anytime, als je nog meer vragen hebt, plaats ze hier!

Daar zijn we hier immers voor, he..

Allah m3ak incha Allah!