Bekijk volle/desktop versie : Zwanger en sporten



Pagina's : [1] 2

18-10-2013, 12:48
Salaam mama's,

Ik vroeg mij af als je zwanger bent of sporten ook kan en stel je weet nog niet dat je zwanger bent maar komt er later achter en gaat fanatiek sporten kan dat wel.. dit is een vraagstelling voor de zwangeren onder ons

Moge allah swt jullie verblijven met een gezond kindje inscha allah!
Jazak allah oe ghairan

18-10-2013, 15:10


ik ben eerlijk gezegd gestopt met sporten toen ik erachter kwam dat ik zwanger was,, ik sportte hiervoor 5 dagen in de week.. Nu hou ik het bij wandelen en thuis wat oefeningen doen.

19-10-2013, 22:29
Ik ben eigenlijk nooit gestopt of heb nooit wat aangepast, tot de laatste 2 a 3 weken ofzo denk ik. En dat is omdat ik steeds eerder moe word en sneller buiten adem ben. Niet zwaar tillen enz enz. Voor de rest zwem ik, en loop ik elke dag minimaal een uur of het nou regent of niet, en regelmatig met de kinect in de huiskamer trainen of als ik los wil gaan van die dansspelletjes.

Zolang je maar niks zwaars of geks doet, moet het geen probleem zijn denk ik. Zou juist alleen maar beter zijn denk ik hoor, naar mate je verder vordert in je zwangerschap wel rustiger doen, maar om helemaal niet te sporten lijkt mij niet echt goed.

21-10-2013, 00:41
goed hoor ik neem de trap een keer pd van 4 hoog naar beneden en ik probeer veel te doen in huis en beetje lopen buiten.
Ben op (29 weken)

21-10-2013, 04:02



Citaat door orientelqueen:
goed hoor ik neem de trap een keer pd van 4 hoog naar beneden en ik probeer veel te doen in huis en beetje lopen buiten.
Ben op (29 weken)
Naar je lichaam luisteren, moe is moe

22-10-2013, 12:54
is het niet eng als je pas weet dat je zwanger bent en gaat sporten want je denkt dan aan een miskraam etc. het kan heel snel gaan allemaal denk dat je toch juist moet rusten de eerste 3 maanden?

03-11-2013, 22:54
Sommige dingen worden afgeraden, zoals boksen en teamsporten. Te hard joggen ook, gewoon een stevige wandeling is heerlijk en zelfs aangeraden om fit te blijven als zwangere.

04-11-2013, 08:29
Ik heb de eerste maand nog insanity gedaan en daarmee gestopt. Heb tot 4 maanden gejogd en ben er nu ook mee gestopt.

Nu is het stevig wandelen, lopen ipv de auto pakken en noem maar op.

17-11-2013, 23:03
Mag je ook cardio doen 20 min elke dag? Of is dat teveel?? Ik ben ook gelijk gestopt tien ik wist dat ik zwanger was..

17-11-2013, 23:05
Ik ben ook gestopt toen ik het wist. Wel jammer. Ik ga snel weer beginnen insha allah

17-11-2013, 23:52

Citaat door NightButterfly:
Ik ben ook gestopt toen ik het wist. Wel jammer. Ik ga snel weer beginnen insha allah



In sh Allah
Mag je wel sporten dan?

18-11-2013, 09:02

Citaat door Samirra-:
In sh Allah
Mag je wel sporten dan?
Ja maar denk ik rustig aandoen en wanneer je moe bent ook echt stoppen. Heb gelezen op het internet dat je juist moet sporten zo heb je ook een makkelijke bevalling en na de bevalling zijn je spieren getraind dat betekent dus dat je gelijk je oude figuur terug krijgt

18-11-2013, 11:37



Citaat door NightButterfly:
Ja maar denk ik rustig aandoen en wanneer je moe bent ook echt stoppen. Heb gelezen op het internet dat je juist moet sporten zo heb je ook een makkelijke bevalling en na de bevalling zijn je spieren getraind dat betekent dus dat je gelijk je oude figuur terug krijgt



Ooh echt dan ga ik ook echt weer beginnen was net paar kilos al kwijt en heb nog lange weg wel me gewicht straks niet nog dikker terug ik ga dan in sh Allah beginnen

20-11-2013, 18:42
Volgens mijn verloskundige mag je gewoon blijven doen wat je deed, tenzij het te intensief is. Ook moet je luisteren naar je lichaam.

Sporten is wel aan te raden, omdat je je spieren verstevigd en het goed voor je bloedsomloop is. De verloskundige zei dat de placenta uit dunne bloedvaatjes bestaat en dat het daarom goed is om te bewegen om de bloed in omloop te houden.

Er zijn verschillende zwangerschapstrainingen, sporten of yoga. Ze zijn wel prijzig. Maar aan de andere kant dan krijg je goede begeleiding en sommige verzekeringen vergoeden een deel.

09-01-2014, 22:10
Afvallen & zwanger ‒ Kwaliteit van je eten

Wat vooral belangrijk is, is letten op de kwaliteit van je voedsel. Eet gezond, gevarieerd en uitgebalanceerd. Combineer essentiële eiwitten met gecompliceerde koolhydraten en meervoudig onverzadigde vetzuren. Zorg bovendien dat je voldoende micronutriënten zoals vitamines, mineralen en spoorelementen binnenkrijgt. Zwangerschap zorgt voor verregaande hormonale veranderingen en hormonen zorgen op hun beurt voor hongerbuien. Als je hier in het begin van je zwangerschap al aan toegeeft, dan word je niet alleen dik door de zwangerschap, maar ook door een teveel aan calorieën en lichaamsvet. Kortom: afvallen tijdens zwangerschap is niet raadzaam. Jezelf volproppen evenmin

Pagina's : [1] 2