Bekijk volle/desktop versie : 33 jaar oud en wil zij-instroom geneeskunde volgen.(4jaar)



18-10-2013, 02:07
Salaamu alaikoum,

Ik ben nu 33 jaar en heb een havo diploma en een hbo hiploma informatica op zak. Nu een aantal jaren later wil ik gebruik maken van de zij- instroom mogelijkheid voor geneeskunde aan de uni. De opleiding bestaat uit 1 jaar drillen en stampen en vervolgens 3 jaar master, na het behalen van de diploma ben je erkend basisarts. Ik heb geen aansluitende vooropleiding dus ik zou een vorm van kwalificatie eerst moeten behalen. Al met al zal het een flinke inspanning worden, echter lijkt het me hartstikke leuk om dit traject te volgen.

Ik heb erover nagedacht en wil het proberen, alleen deel ik dit hier nu mee in de hoop dat jullie mee kunnen denken voor het geval ik iets over het hoofd heb gezien. Verder vroeg ik me af of er meerdere mensen zijn hier die gebruik hebben gemaakt van deze zij- instroom mogelijkheid en hn ervaringen willen delen.

Wslm

20-10-2013, 21:09


Dus je wilt eerst een andere opleiding gaan doen die daarop aansluit?
Waarom doe je dan niet gewoon geneeskunde zelf (als je binnen komt).. dan ben je nog n jaar eerder klaar ook.

Of is er een andere manier waarmee je je kan kwalificeren?