Bekijk volle/desktop versie : Studie doorstuderen na je Master?



16-10-2013, 21:40
Salaam,

Insch'allah ben ik over jaar klaar met mijn Master. Ik wil graag het bedrijfsleven en ik volg momenteel de richting Economie en financiering aan de Uva. Ik vraag me af of het doorstuderen na je Master je kansen significant vergroot op de arbeidsmarkt, of is het opdoen van ervaring belangrijker?

16-10-2013, 23:14


Ga lekker werken en daarnaast eventueel een vervolgstudie doen. Meestal is doorstuderen na je master ontzettend duur (normale uni rond 4/5K per jaar), dan is het lekker als je werkgever dat betaalt.

Daarnaast wat TheSilence zegt, neem nu een relevante(!) bijbaan of doe iets bij een vereniging, in jouw geval penningmeester worden.

Succes!

17-10-2013, 12:10
Dank voor jullie reacties, het is inderdaad erg duur en werkervaring wordt dus meer gewaardeerd. Ik zou het liefst bij een bank willen werken, maar penningmeester past ook bij mijn richting. Shokran!

17-10-2013, 12:13
Ervaring opdoen is mijn advies. En een eventuele vervolgopleiding zou inderdaad je werkgever kunnen betalen als je het goed doet daar.

17-10-2013, 20:55


als ik het geld niet nodig zou hebben zou ik gewoon nog voor een master gaan, ik moet ongeveer dezelfde keuze maken, ik kom na x jaren achter dat ik meer interesse heb in een opleiding binnenin dezelfde faculteit

en zo'n vraag stel je toch niet op m.nl, vraag het aan een faculteitsverantwoordelijke, die kan je beter adviseren en je ook in contact brengen met mensen die 2/3 masters hebben....meestal hebben ze daar een aparte contactmoment voor waar je dan vrijwillig naartoe kan gaan als je in je masterjaar zit.

19-10-2013, 18:00
knap van je dat je zo ambitieus bent mashalah!
ik zou je graag het volgende willen mededelen":
ik ben triple x afgestudeerd aan de universiteit..voor zelfs 1 master was t net geen cum laude..maar goed..ik kan nog steeds niet aan een baan komen..dus ik zou je willen adviseren: vind een mooie baan voor jezelf eerst en als je die hebt..koester die en doe dan een master om wellicht hogerop te komen..aangezien je mij heel ambitieus lijkt! succes!

19-10-2013, 19:01

Citaat door lalawafa:
knap van je dat je zo ambitieus bent mashalah!
ik zou je graag het volgende willen mededelen":
ik ben triple x afgestudeerd aan de universiteit..voor zelfs 1 master was t net geen cum laude..maar goed..ik kan nog steeds niet aan een baan komen..dus ik zou je willen adviseren: vind een mooie baan voor jezelf eerst en als je die hebt..koester die en doe dan een master om wellicht hogerop te komen..aangezien je mij heel ambitieus lijkt! succes!
Welke studie??

20-10-2013, 00:17
Ik zelf heb 2 masters afgerond en naar mijn gevoel speelde mijn ervaring een belangrijker rol dan het aantal MSc's voor mijn naam. Als je voor je PhD gaat: DOEN!

21-10-2013, 00:51
Alatief ik kan na mijn bachelor al niet meer! Haha tbarkellah 3lick! Ikzelf heb altijd meer in de praktijk willen doen en nu weet ik wrm! Ze vragen nu steeds meer en meer naar ervaring. Drm heb ik nu ook besloten om de praktijk in te gaan hoe lastig het ook is op het moment. Ik denk dat ik zo ook beter kan ontdekken wat ik precies wil. Zomaar masters doen en uiteindelijk de praktijk niets vinden is ook niet echt handig.

21-10-2013, 10:12

Citaat door xMtalsia:
Alatief ik kan na mijn bachelor al niet meer! Haha tbarkellah 3lick! Ikzelf heb altijd meer in de praktijk willen doen en nu weet ik wrm! Ze vragen nu steeds meer en meer naar ervaring. Drm heb ik nu ook besloten om de praktijk in te gaan hoe lastig het ook is op het moment. Ik denk dat ik zo ook beter kan ontdekken wat ik precies wil. Zomaar masters doen en uiteindelijk de praktijk niets vinden is ook niet echt handig.
Ervaring is niet alleen betaald werk maar ook vrijwilligerswerk en dat laatste kan ook naast jouw studie.

21-10-2013, 12:14

Citaat door Red_Tetouania:
Ervaring is niet alleen betaald werk maar ook vrijwilligerswerk en dat laatste kan ook naast jouw studie.
Ik heb al 3 jaar vrijwilligerswerk gedaan.